Skip to main content

Wat zijn de alternatieve serverinstellingen voor nieuwsgroepen? Ik begreep dat KPN deze niet meer ondersteunt?

Als KPN geen nieuwsgroepen meer ondersteund zal je deze van een externe partij moeten betrekken. De instellingen zullen afhangen van de externe partij en zij zullen deze verbindingsgegevens leveren.

Bv. https://www.eweka.nl/en

 


Welkom op het forum @Chielana. KPN heeft nog 2 nieuwsservers:

1): Nieuwsserver voor tekstberichten: textnews.kpn.nl.  poort 119
2) Binaire nieuwsserver: news.kpn.nl  poort 119

De nieuwsservers zijn uitsluitend te benaderen via een verbinding van KPN. Er is geen gebruikersnaam en wachtwoord voor het gebruik van de nieuwsserver nodig.


Welkom op het forum @Chielana. KPN heeft nog 2 nieuwsservers:

1): Nieuwsserver voor tekstberichten: textnews.kpn.nl.  poort 119
2) Binaire nieuwsserver: news.kpn.nl  poort 119

De nieuwsservers zijn uitsluitend te benaderen via een verbinding van KPN. Er is geen gebruikersnaam en wachtwoord voor het gebruik van de nieuwsserver nodig.

Geldt dit ook voor klanten die zijn overgezet van XS4all?

Want ondanks dat mijn account recentelijk is overgezet van XS4all naar KPN, lijken de oude instellingen (XS4all) zoals deze waren ingesteld op mijn Synology DownloadStation nog steeds te werken.

Hiervoor waren destijds wel een loginnaam met wachtwoord noodzakelijk voor toegang tot de binaire nieuwsserver op poort 119.

Moet je eerdere instellingen (XS4all) toch alsnog handmatig omzetten naar die van KPN?


@kpnusrnl Jazeker, je kan het overigens ook op poort 563 SSL zetten.

Overigens is de retentie nihil, ik maak voor text (gratis) gebruik van eternal-september.org.

 


Na 14 jaar stap ik over van TweakDSL, naar glazzzvezel.

Even in die periode vergeten, dat andere providers een kudt-retentie hebben qua nieuwsgroepen. 
WTF KPN? 
Na 14 jaar nog altijd 2 dagen retentie op je nieuwsgroepen?! 

Wat is vooruitgang vraag ik mij dan af? 
 

Leg het mij eens uit, vriendelijke medewerker van KPN? 
Want CS. Toppers! 


 


Wees blij dat ze er überhaupt nog zijn. Met hetzelfde gemak trek KPN morgen de stekker eruit. Ziggo heeft dat al gedaan volgens mij...


Hey Nick83,

misschien ben ik onder een steen gebleven, maar, waar download ik nu binaries?
Ik kan niet iedere 2 dagen zoeken in het aanbod, geen tijd voor :) 

Zonder Eweka. Want ik vind dat binaries bij een provider horen. 

Alvast bedankt voor het meedenken!
Mvg


U kunt wel iets vinden, maar daar bereikt u niet zoveel mee. De gedachte dat het bij een provider hoort is achterhaald.

Zoals ik al schreef: Ziggo heeft ze niet meer. Bij Delta/Caiway is het ook geschiedenis. Alleen oude Caiway klanten hebben het nog. Nieuwe klanten krijgen geen toegang meer als ik het goed begrijp. T-Mobile heeft ook geen nieuwsgroepen. 

Als u geen tijd hebt om er 1x per 2 dagen naar te kijken en u heeft er geen geld voor over om ergens een betaald account te nemen, dan is het gewoon niets voor u. Zo simpel is dat.


True true. Blijkbaar werd ik verwend bij TweakDSL. 
Daar deden ze niet moeilijk. En wat kost het nou werkelijk? 
Als een kleine provider het wel kan en KPN kan het niet. Nog steeds niet na 14 jaar… 
 
Vind ik dat een opmerking waard. 
Ik bereik er vast niets mee Nick83. 
Tweak was €35,- met alle nieuwsgroepen, retentie 3 jaar.

Facking glasvezel bovendien sinds vanmiddag in storing. 1 dag aangesloten.
Wow. Zo blij met een backup, deze week, via de oude provider.
Storingmodule doorgelopen. En nu aan mij de keuze of ik een monteur langs wil laten komen,
Zonder persoon gesproken te hebben, sta ik tegenover een extra rekening, van de monteur des KPN, of niet?
Die klantenservice is zonder enig contact met een medewerker van KPN mogelijk.
But. Really?

Echt teleurstellend. Nog 28 dagen deze proef met glas.
 


Wat geven de lampjes op de (O)NT aan? Als het PON is en het alarm lampje brand rood is het eigenlijk altijd kosteloos* enkel als in-home een probleem zit wat de storing veroorzaakt betaal je voorrijkosten.

 

*ik ben al meerdere malen bij een kapot glasvezel kastje/kabel gestuurd voor een actieve konijn die alles kapot bijt, die moet wel betalen


Tof! 

Dus het modem geeft eerst het rode lampje aan. Power on groen lampje. Dan begint het lampje internet groen, langzaam te knipperen. 
Dan Wifi connected, groen ledje. Constant. Net als de power. Na 10 seconden gaat het internet ledje snel knipperen. Voor ongeveer 5 minuten. Dan is alles uit. 

Ok. 4 jaartjes bij Chello gewerkt. 

Ook het glasvezelkastje uitgezet en aangezet. 
Die shiny rode utpkabel vervangen, voor een andere. 
Meerdere minuten gewacht. En acties op alle mogelijke manieren herhaald. 

Valt op, dat het snel knipperen stopt, als ik de utp eruit haal. Even wacht. Dan knippert internet ledje langzaam, stop de kabel erin, dan na 5/10 seconden gaat het weer snel knipperen.
I dunno, iets met authenticatie ofsow? 


Meneer Hussel, altijd bedankt voor uw ideeen op dit tijdstip 🙂 ! 
Super man, thanks!

Grtz Gerrit


((KPN Box 12, van de maker Sagemcom))

 


Tof! 

Dus het modem geeft eerst het rode lampje aan. Power on groen lampje. Dan begint het lampje internet groen, langzaam te knipperen. 
Dan Wifi connected, groen ledje. Constant. Net als de power. Na 10 seconden gaat het internet ledje snel knipperen. Voor ongeveer 5 minuten. Dan is alles uit. 

Ok. 4 jaartjes bij Chello gewerkt. 

Ook het glasvezelkastje uitgezet en aangezet. 
Die shiny rode utpkabel vervangen, voor een andere. 
Meerdere minuten gewacht. En acties op alle mogelijke manieren herhaald. 

Valt op, dat het snel knipperen stopt, als ik de utp eruit haal. Even wacht. Dan knippert internet ledje langzaam, stop de kabel erin, dan na 5/10 seconden gaat het weer snel knipperen.
I dunno, iets met authenticatie ofsow? 


Meneer Hussel, altijd bedankt voor uw ideeen op dit tijdstip 🙂 ! 
Super man, thanks!

Grtz Gerrit

Als het glasvezellampje van connection blijft knipperen blijft hij een verbinding opbouwen zonder succes. Waarschijnlijk heeft 1 van uw buren ook glasvezel genomen maar heeft de monteur in de centrale een kabeltje verkeerd gezet waardoor u nu op zijn lijn online probeert te komen. Dan ziet de ONT wel een verbinding maar kan hij niet online koppelen. Een monteur is dan de enige oplossing. Succes! 


Beste meneer Hussel! 
 

Dank voor het meedenken, echt super bedankt! 
Na nogmaals bellen, waarna ik alleen insprak "Storing, probleem", werden de woorden niet goed opgevangen door de software & werd ik gelijk doorverbonden met een medewerker (top, 1 minuut wachttijd). Op mijn werk moest ik toen het glasvezelkastje 10 minuten zonder stroom laten. 
Mja. Ik ook gewoon 40u werken per week…
"Ok lieve mevrouw aan de telefoon. Ik probeer het om 18:30, 10 minuten van de stroom. Erna uiteraard het glazzzmodem even (1 minuut van de stroom) en booten & opnieuw opstarten modem.
 

En go!!!

Deel graag mijn ervaringen ook, als ex-oplosser van problemen met internet, bij u thuis! :)

Maar was het nu een vriendelijke dame aan de telefoon die iets heeft kunnen aanpassen, OF,
heb ik niet werkelijk 10 minuten gewacht, om het glasvezelkabelkastje (Oe, Wordfeud iemand?), erna pas weer van stroom te voorzien? 

Serieus, ben heel blij dat we weer op glas zitten. De overstapservice is ook echt prima. (Oude provider opgezegt enzo). 

Mja Mr. Husseler meneer :)  
Waar heb ik iets verkeerd ondernomen? Ik heb zeker 20 keer dezelfde stappen met genoeg tijd ertussen, uitgevoerd. 

Na het belletje, doe ik dezelfde procedure uitvoeren en het werkt "opeens" wel. 

Kan die dame een polletje uitvoeren, waardoor het duidelijk is, wat het probleem is? (en dit een reset geven)? 
Dan snap ik het gesprek met KPN…

 

Als laatste ben ik aangesloten op internet van KPN. Voor de rest zijn al mijn aderen al verbonden met hen. Het bloed stroomt door me, want. Mobiel geweldig, altijd al. TV. Kijk ik al 14 jaar niet meer. 
Glazzzvezel is goedkoper dan m'n half zo snelle "Verduivelde" abonnement bij TweakDSL. 
 

Poe. Meneer Hussel. 
Ik wil u zeker niet storen na de propere ideeën gisteren! 

Wellicht heeft u ook nog een nieuwer idee, om de nieuwsgroepen achter mij te laten en wel de filmpjes en series kan opslaan op de computer?  Nostalgisch en wil al het Nederlandse beeld en film materiaal verzamelen, zonder naar KB.nl (of beeldengeluid.nl) te hoeven gaan en betalen voor iets wat Ik nog een keer wil zien.


Heyyy!
Hele fijne avond en blijkbaar gaat het typen nu ook een stuk sneller op de glazzz! :P
Weltrusteee​​​​​​
 


Hey daar! Rob is de naam, maar Mr Husseler Meneer vindt ik eigenlijk ook wel een hele mooie titel.

Ik ben stiekem iets te jong voor nieuwsgroepen ben ik bang, en ik heb daar werkelijkwaar 0 verstand van. 
Dus slaap lekker en geniet van dat glasvezel, ik moet het doen met een 30mb vdsl lijntje 😃


Haha! 
"Ik ben stiekem iets te jong voor nieuwsgroepen ben ik bang". 

Nooit bang zijn voor nieuwsgroepen hoor! 

Een heerlijk weekend Rob, geniet van alles & dank voor alle antwoorden!

Mvg, Gerrit


Wees blij dat ze er überhaupt nog zijn. Met hetzelfde gemak trek KPN morgen de stekker eruit. Ziggo heeft dat al gedaan volgens mij...



Tja wat zoek jij bij een provider? Iets wat andere providers ook doen?

Ik dacht dat er nog een stukje XS4ALL ziel in de KPN toko zat. Qua lef en inzichten enzo.

Niet dus?​​​


Niet dus?​​​

Nee. Niet dus.


Ik ben stiekem iets te jong voor nieuwsgroepen ben ik bang, en ik heb daar werkelijkwaar 0 verstand van. 

Niet zo moeilijk hoor.Â