Skip to main content

hallo, ik heb op 3 november telefonisch contact gehad met de klantenservice en er is toen een terugbel afspraak gemaakt ivm zeer slecht wifi in het gehele huis. Tot op heden niets meer gehoord!

Welkom op ons Forum @KJ75. Heb je ondertussen nog contact gehad? Zo niet, dan kun je altijd zelf ook even bellen met 0800 0402. Wil je graag dat ik even voor je kijk of ik meer informatie kan vinden over deze afspraak, vul dan jouw forumprofiel aan met je 06-nummer, postcode + huisnummer, naam, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van het rekeningnummer van de contractant. Dan kijk ik met je mee. 

Nog een tip: via onze WiFi Manager kun je al zelf heel veel doen om je WiFi te verbeteren. In sommige gevallen krijg je van ons ook apparatuur om je WiFi te verbeteren. 


@Niek_ Ik heb geprobeerd om tel. overleg te voeren, maar het advies was om maar over te stappen als het niet naar tevredenheid werkte. Echt heel raar advies. Als kpn zo met trouwe (totaal) klanten omgaat……

die wifi-manager inmiddels tig keer uitgevoerd, ook beetje klaar mee. Alles gedaan om het signaal te verbeteren ook, op advies monteur, om minder mensen tegelijk te laten beeldbellen/vergaderen, maar niets werkt. Ben er echt wel klaar mee. Het was prima tot de experiabox is vervangen. Op zich allemaal prima, maar dit is echt een #$%@ zooi. Iedereen in huis inmiddels helemaal klaar met de wifi in huis. Misschien dat ik dan toch maar het advies van de collega ter harte ga nemen.

 

nb. gegevens ingevuld in klantprofiel.


Bedankt voor het invullen van je gegevens. Ik heb direct even gekeken en zie niet zo snel iets staan over een terugbelafspraak (behalve dan dat je hier over gebeld hebt op 3 en 12 november).

Wat ik verder zie is dat er al een monteur is geweest om te kijken naar je thuissituatie op locatie. Hij gaf aan dat er thuis 6 mensen actief zijn op het internet en dat dit mogelijk voor problemen kan zorgen. Verder heeft hij ook de instellingen gewijzigd op het modem, want die stonden verkeerd. 
Ik zie ook dat je een paar dagen geleden nog contact hebt gehad en graag de SuperWifi punten wilde hebben. Die kunnen wij helaas niet gratis toesturen. Via de WiFi Manager is het wel mogelijk om ze met korting te krijgen. En volgens mij zijn ze nu al standaard met korting voor iedereen, als ik op de site kijk. 

Omdat je al verschillende mensen hebt gesproken en er zelfs al een monteur langs is geweest, heb ik niet het idee dat we veel verder gaan komen wanneer ik alles weer bij langs ga. WiFi is en blijft een gevoelig signaal waarvan we niet kunnen garanderen dat het overal in huis goed werkt. Je hebt al 2 Experia WiFi (bekabeld?) aangesloten, maar ook daarmee is het niet goed genoeg. Je zou het inderdaad kunnen proberen met de SuperWifi. Mocht het niet goed genoeg werken, dan kun je deze altijd binnen 14 dagen na ontvangst kosteloos retourneren. 

Verder vind ik het opmerkelijk dat mijn collega aangaf dat je beter over kon stappen. Dat lijkt me niet de eerste de beste oplossing die we aandragen wanneer iets niet goed genoeg werkt. 

  


 


@Niek_ bedankt voor je terugkoppeling. en ik begrijp je vragen. alles is bekabeld aangesloten, maar wat gewoon het meest frustreert is dat alles goed werkte en na het vernieuwen van de modem niet meer. en als er dan een oplossing wordt aangedragen waar ik dan extra voor moet betalen wordt ik wel een heel beetje chagrijnig van. We betalen al genoeg voor het gehele pakket. We hebben alle adviezen opgevolgd van de monteur en ook echt geprobeerd om zoveel mogelijk gespreid gebruik te maken van de bandbreedte. Dit geeft echter totaal geen oplossing. Als er een zit te beeldbellen en een persoon online les volgt valt het al compleet uit, en dat vind ik niet meer normaal. Dit heb ik dus aan je collega uitgelegd en een probeerde echt haar best te doen om het op te lossen, maar toen werd de verbinding verbroken en heb ik zelf teruggebeld. Toen kreeg ik je andere collega met het briljante advies om maar over te stappen. Het klopt ook dat ik heb terug gebeld, maar dat was puur uit frustratie omdat het allemaal niet naar behoren werkt. Tot voor kort ben ik echt keurig geholpen door je collega's, maar het lijkt dat  de handdoek nu in de ring wordt geworpen en ik het allemaal zelf maar moet uit zoeken.


Goedemiddag @KJ75, welkom! Heeft u dit al eens geprobeerd!

1. Start je Experia Box (modem) opnieuw op

Lees eerst deze beschrijving goed door (of maak er een foto van). Bij het herstarten van je modem valt ook je internetverbinding weg.

- Haal de stekker(s) van je modem uit het stopcontact.

- Wacht 10 seconden.

- Stop de stekker(s) van je modem weer in het stopcontact.

- Wacht 10 minuten tot je modem weer helemaal opgestart is.

- Controleer of het Internet/Online lampje knippert of groen brandt.

- Je modem is herstart.

Tip: gebruik onze Servicetools om zelf je televisie-, bellen- of internetproblemen op te lossen.

 

2. Reset je KPN Box (modem)

Wanneer je bij je modem een reset uitvoert, dan worden alle instellingen van het modem terug naar de fabrieksinstellingen gezet. Dat betekent dat al je persoonlijke wijzigingen in het modem verwijderd worden. Ook moeten je aangeloten producten (zoals een smart thermostaat) mogelijk opnieuw aansluiten.

Tip: lees eerst deze beschrijving goed door (of maak er een foto van). Bij het resetten van je modem valt ook je internetverbinding weg. Het resetten van je modem kan op twee manieren:

 

Gebruik de Servicetool Fabrieksinstellingen

Je kunt je KPN modem het makkelijkst resetten via de Servicetool Herstellen Fabrieksinstellingen Experia Box Modem. Dit werkt alleen als je thuis bent.

 

Handmatige reset van de KPN Experia Box V10 en V10a

- Steek een pen, een paperclip of ander puntig voorwerp in het gaatje ‘reset’. Je vindt het reset gaatje naast de stroomkabel, aan de zij- of achterkant van het modem.

- Houd deze een aantal seconden ingedrukt.

- Laat de pen of ander puntig voorwerp direct los als het 'Power' lampje rood gaat branden. De KPN Experia Box start nu opnieuw op en zal persoonlijke gegevens in de KPN Experia Box terugzetten. 

Laat de KPN Experia Box 30 minuten aanstaan en onderbreek de procedure niet! Na de reset moeten de lampjes ‘Power’, ‘Services’ en ‘Internet’ weer branden.

Weet je na de reset van de modem, je wifinaam en wachtwoord niet meer? Wijzig deze dan thuis via de 'Servicetool wifi naam en wachtwoord wijzigen'.

Misschien heeft u dit al vaker gedaan, maar het kan helpen. Laat u me nog even weten of het geholpen heeft? En of het gelukt is?


@KJ75 Ik snap heel goed dat je het gevoel krijgt dat we je afwimpelen en je het maar uit moet zoeken. Dat wil ik je niet geven. Je geeft aan dat het voorheen met een ander modem wel goed werkte en dat het sinds het gebruik van het nieuwe modem niet goed meer gaat. Ik heb niet de mogelijkheid je een nieuw modem te sturen. Ook geloof ik niet dat het zin heeft dat ik nu op afstand jouw WiFi ga proberen te verbeteren met behulp van wat tips. Wat me beter lijkt is dat ik opnieuw een monteur langs laat komen op onze kosten om de situatie bij jou thuis nog eens te bekijken (en eventueel het modem om te wisselen). Dit is naar mijn mening de enige echte mogelijke oplossing. Ik snap namelijk heel goed dat je het liefst geen SuperWifi aan wil schaffen.

Als je het ook een goed idee vindt om nogmaals een monteur langs te laten komen, dan ontvang ik graag een aantal dagen van je waarop de monteur langs kan komen. Geef per dag ook het dagdeel (ochtend of middag) aan waarop het het beste uitkomt. Dan plan ik de afspraak voor je in. 

 


Beste @Niek_ ik vind je voorstel voor een monteur een prima voorstel. Dat is een prima service. Momenteel zijn we in quarantaine wegens een besmetting binnen ons gezin. Iedereen is tot zover nog redelijk vrij van klachten, maar zitten wel voor 10 dagen in quarantaine. Het zou dus kunnen vanaf vrijdag 4 december. Dit kan gedurende de gehele dag. Ik hoop dat dit voldoende ruimte geeft voor een afspraak. 


Helemaal goed. Ik heb bij deze de monteur ingepland op 4 december tussen 10.00 en 12.00 uur. Fijn dat er in ieder geval geen klachten zijn thuis :) 

Ik hoop dat de monteur alles naar wens achterlaat en dat we dit hoofdstuk kunnen sluiten. Voor nu nog even afwachten dus. Houd me op de hoogte!


Reageer