Skip to main content

Hallo,

 

Sinds een paar dagen is de wifi verbinding erg slecht en valt steeds weg.

Ik zie ook dat het service lampje op de modem elke keer oranje gaat branden. 

Na herstart van de modem is het weer een poosje goed. Maar dit duurt meestal niet langer dan een dag. 

Enig idee of en hoe dit opgelost kan worden?

Niemand die een idee heeft?


Goedenavond @JKoldenhof! Lijkt mij een heel vervelend probleem!

Fijn dat jij jouw klantgegevens al ingevuld hebt, zo heb ik jouw verbinding kunnen controleren: ik meet niet veel wegvallende verbindingen op de lijn of van de Experiabox (V10). Een aantal vragen om jouw situatie beter in kaart te krijgen en tips die je kunt uitproberen:

  • Wat is er precies slecht aan de wifi verbinding? 
  • Welke internetsnelheid haal je; wil je dat eens meten via https://kpn.com/speedtest
  • Ervaar je het probleem op alle apparaten? Hoe gaat het met TV kijken (en hoe zijn de TV ontvangers aangesloten op het modem: met een kabel of draadloos)?
  • Wat is er verder nog aangesloten op het modem?
  • Tip is om het glasvezelaansluitpunt voor minimaal 2 minuten stroomloos te maken.
  • Tip is ook om het modem handmatig te resetten: met een naald of paperclip het knopje in het kleine gaatje met reset er bij ingedrukt houden tot dat het power lampje rood wordt.
  • Wil jij ook de servicetool Wifi Manager doorlopen? Ik zie dat je dit nog niet gedaan hebt. We controleren en verbeteren de wifi verbinding: ik ben benieuwd naar de uitkomst!

Hallo,

 

De wifi verbinding valt vaak weg en is sinds heel traag.

Verder geen problemen met tv oid, dat is bedraad aangesloten. 

Ik heb nu een aantal dingen geprobeerd. 

Speedtest gaf vandaag ongeveer 100Mbps beneden en rond de 25Mbps boven. 

Ik heb glasvezel kastje vandaag twee minuten uit gehad en de wifi manager uitgevoerd. 

Dus ik zal eens aankijken hoe het nu gaat. 


Helder! Kijk het inderdaad voor de komende dagen aan, werkt het niet zoals het zou moeten dan lees ik dat graag!


De wifi lijkt wel iets stabieler. Het services lampje springt alleen nog wel telkens op oranje/rood. Wat wil dat zeggen?


Afgelopen dagen toch weer gemerkt dat de wifi af en toe weg is. 

Herstarten van modem lijkt wel even te helpen, maar niet echt lang. 

En dat services lampje blijft elke keer maar rood. Dat lijkt me toch niet de bedoeling of wel?


Hoe zit het met drukte van wifisignalen? Al eens eens wifianalyzer app gebruikt?

 

Service zal toch wel eens groen moeten blijven branden. Vreemd dat dat niet gebeurt. Modem ook al goed gereset? Evt met de herstelknop erbij om echt alles vanaf nul te laten opstarten.

 

@Shyrin_  Geen te hoge demping te zien in de lijnmeting?

 


Bedankt voor het meedenken. 

Huidige kanaal wordt wel als beste weergegeven na scannen. Ik kan nog eens een ander kanaal proberen. 

De herstel met herstelknop heb ik nog niet gedaan, dat is dan dus nog wel een aanrader?


En dat services lampje blijft elke keer maar rood. Dat lijkt me toch niet de bedoeling of wel?

Nee, dat lijkt mij ook niet de bedoeling.

Op welke momenten valt de wifi verbinding weg en hebben alle apparaten die gebruik maken van wifi daar dan ook last van? En valt het overal in huis weg?
Net als Dennis ben ik benieuwd of je het modem ook al handmatig gereset (“de paperclip methode”) hebt? 
 

 

​​​@Shyrin_  Geen te hoge demping te zien in de lijnmeting?

@DennisA78 lijnmeting is goed :white_check_mark: Voor zover ik weet, kunnen wij de demping niet meten: ik check het nog even!

Admin toevoeging: we kunnen de demping niet apart meten, zoals onze monteurs. 


Ik heb geen idee wanneer de wifi precies wegvalt, zo nu en dan zien we dat er geen wifi signaal is. 

Op telefoons en tablets merken we het en dat merken we vooral beneden. Boven ook af en toe wel, maar daar zijn we natuurlijk minder vaak. 

Afgelopen vrijdag de paperclip reset gedaan. Gisteren was services lampje al weer rood. Nog niet echt gemerkt dat de wifi weg was, maar dat zal komende tijd dan ook wel weer komen. 


Misschien nog nieuwe ideeën?

Het is er nog niet beter van geworden. We zijn vaak de modem aan het herstarten, omdat dat tijdelijk wat lijkt te helpen. Maar echt ideaal is dat natuurlijk niet. 


Misschien nog nieuwe ideeën?

Het is er nog niet beter van geworden. We zijn vaak de modem aan het herstarten, omdat dat tijdelijk wat lijkt te helpen. Maar echt ideaal is dat natuurlijk niet. 

ik heb dit met 1 v10 ook gehad,Die is vervangen door een nieuwe en daarna heb ik er nooit meer last van gehad.Maar er zijn natuurlijk meerdere dingen waar het aan kan liggen.


Heb je daar dan ook ineens last van gekregen?

Tot bijna een maand geleden hadden we dit probleem niet, maar sindsdien is het huilen met de pet op bij tijd en wijlen.


Een nieuw idee is om het modem te vervangen? Vanuit onze kant zie ik geen redenen waarom de wifi verbinding wegvalt en met regelmaat het modem herstarten lijkt mij ook geen doen. Ik lees graag of ik een omruilafspraak voor je in orde kan maken. Let op: het modem wordt dan opgestuurd naar een PostNL punt bij jou in de buurt, die kun je dan binnen 7 dagen afhalen (het huidige modem moet direct ingeleverd worden).


Ja misschien is dat dan het beste idee. Hopelijk zullen daarmee de problemen dan voorbij zijn.

Dan zou ik inderdaad wel graag een omruilafspraak in willen plannen.


Ga ik voor je in orde maken, via onze afdeling Logistiek: zodra zij mijn melding hebben opgepakt, ontvang je per e-mail en SMS meer informatie over de omruilafspraak. Geef je een update, een aantal dagen nadat je het nieuwe modem aangesloten hebt? Ben benieuwd!


Hallo,

 

Sinds een paar dagen is de wifi verbinding erg slecht en valt steeds weg.

Ik zie ook dat het service lampje op de modem elke keer oranje gaat branden. 

Na herstart van de modem is het weer een poosje goed. Maar dit duurt meestal niet langer dan een dag. 

Enig idee of en hoe dit opgelost kan worden?

Herstel + Reset inhouden tot Power lampje rood wordt.

Wacht tot power lampje blauw wordt.
Dan valt de modem uit en herstart hij.


Ik heb vandaag het nieuwe modem opgehaald en geïnstalleerd.

Ook het nieuwe modem heeft het service lampje oranje, direct na de eerste opstart:confounded:

En vaste telefoon doet het ook niet, krijg alleen maar de bezet-toon. Maar de vaste telefoon wordt heel weinig gebruikt, dus kan zijn dat die het ook met het oude modem niet deed.

Wifi verbinding ga ik in de gaten houden, maar zoals gezegd nog steeds het oranje service lampje. Dus ik ben nog niet direct van mening dat het iets geholpen heeft helaas.


Ik heb vandaag het nieuwe modem opgehaald en geïnstalleerd.

Ook het nieuwe modem heeft het service lampje oranje, direct na de eerste opstart:confounded:

En vaste telefoon doet het ook niet, krijg alleen maar de bezet-toon. Maar de vaste telefoon wordt heel weinig gebruikt, dus kan zijn dat die het ook met het oude modem niet deed.

Wifi verbinding ga ik in de gaten houden, maar zoals gezegd nog steeds het oranje service lampje. Dus ik ben nog niet direct van mening dat het iets geholpen heeft helaas.

misschien is een monteur toch wel een goed idee.

Hallo,

 

Sinds een paar dagen is de wifi verbinding erg slecht en valt steeds weg.

Ik zie ook dat het service lampje op de modem elke keer oranje gaat branden. 

Na herstart van de modem is het weer een poosje goed. Maar dit duurt meestal niet langer dan een dag. 

Enig idee of en hoe dit opgelost kan worden?

Herstel + Reset inhouden tot Power lampje rood wordt.

Wacht tot power lampje blauw wordt.
Dan valt de modem uit en herstart hij.

nee,bij de autohunt reset gaan de lampjes uit,Bij een gewone reset word power rood.


En de reset die monteur @Pauwerful adviseert? Heb je dat ook al uitgeprobeerd, @JKoldenhof?

En anders is mijn advies te bellen met onze klantenservice, op het moment dat het probleem zich weer voordoet (nergens aanzitten, direct bellen). Mijn collega's zijn telefonisch bereikbaar via 0800 0402: van maandag t/m vrijdag bereikbaar tussen 8 en 20 uur en zaterdag tussen 8 en 17 uur. Zon en feestdagen gesloten. Voor storingen en technische problemen zijn wij altijd 24/7 bereikbaar.


Ik heb vandaag het nieuwe modem opgehaald en geïnstalleerd.

Ook het nieuwe modem heeft het service lampje oranje, direct na de eerste opstart:confounded:

En vaste telefoon doet het ook niet, krijg alleen maar de bezet-toon. Maar de vaste telefoon wordt heel weinig gebruikt, dus kan zijn dat die het ook met het oude modem niet deed.

Wifi verbinding ga ik in de gaten houden, maar zoals gezegd nog steeds het oranje service lampje. Dus ik ben nog niet direct van mening dat het iets geholpen heeft helaas.

misschien is een monteur toch wel een goed idee.

Hallo,

 

Sinds een paar dagen is de wifi verbinding erg slecht en valt steeds weg.

Ik zie ook dat het service lampje op de modem elke keer oranje gaat branden. 

Na herstart van de modem is het weer een poosje goed. Maar dit duurt meestal niet langer dan een dag. 

Enig idee of en hoe dit opgelost kan worden?

Herstel + Reset inhouden tot Power lampje rood wordt.

Wacht tot power lampje blauw wordt.
Dan valt de modem uit en herstart hij.

nee,bij de autohunt reset gaan de lampjes uit,Bij een gewone reset word power rood.

Doet het alleen dagelijks...


Heeft deze reset ook zin bij een splinternieuw modem dan?

Gister een inieuw modem uit de doos in gebruik genomen, dan verwacht ik niet dat een reset veel zal helpen.

Maar ik hoor het graag als dit anders is.

Ik denk dat ik binnenkort maar een keer met de klantenservice ga bellen


Heeft deze reset ook zin bij een splinternieuw modem dan?

Gister een inieuw modem uit de doos in gebruik genomen, dan verwacht ik niet dat een reset veel zal helpen.

Maar ik hoor het graag als dit anders is.

Ik denk dat ik binnenkort maar een keer met de klantenservice ga bellen

Bij de V12 (zwart) niet nee maar wel bij de V10 Experiabox (wit)


Ik heb toen straks die reset gedaan. Heb lampjes uit zien gaan en power blauw zien worden, dus volgens mij heb ik het goed gedaan. Maar het services lampje is nu toch ook al weer oranje geworden en vaste telefoon heeft nog steeds alleen de bezet-toon.

 


Klinkt dan alsof je een kruising hebt in je verbinding. Zou toch echt een monteur naar moeten kijken. Waarschijnlijk kan een moderator ook checken of het ServiceID dat bij je verbinding hoort Up of Down is.