Skip to main content

Regelmatig probeer ik de servicetool als we weer internetproblemen hebben. Helaas krijg ik altijd de melding, Het maakt niet uit welke optie ik kies, altijd de melding “We kunnen je in deze servicetool helaas niet verder helpen door een technische beperking.”

Hoe kan dat??

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

Telkens weer om de zoveel tijd internetproblemen. tv en radio werkt prima, internet meestal ook, maar regelmatig zijn er momenten, soms 1 keer per week soms meerdere keren per dag waarop internet 'hapert'. rechtstreeks bekabeld op de experia box. iedereen heeft er dan last van wie aangesloten is op deze experia box. monteur al diverse keren geweest, experia al diverse keren lijn gereset naar fabrieksinstellingen. bijzonder vervelend. zie hieronder de rode balken, dat zijn er vele packet loss.

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic


Je hebt blijkbaar een probleem. Wat is het probleem waar je tegen aanloopt?


Internet (kabel rechtstreeks aan modem) valt soms weg , dan wil ik een en ander laten controleren, eerste oplossing is dan vaak de servicetool, waarom doet ie het niet? 


Welk type modem heeft u? Heeft u glasvezel of koper?


koper, experia box v10


Op zich een prima combinatie. Blijven de lampjes wel groen branden? Heb je de experiabox al een keer terug gezet naar fabrieksinstellingen? Wat zegt deze site over de te behalen snelheid op jouw adres? https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl graag een screenshot zonder je postcode plaatsen. 


Bent u wel KPN klant? Veel klanten van Oxxio, Budget of Youfone denken ook KPN klant te zijn omdat die pakketen zo aan de man worden gebracht, maar als u bij een van hun klant bent kunt u niet van de servicetools op de KPN site gebruik maken. Dan is die foutmelding die u krijgt het vervolg. 


zeker zijn wij klant, rechtstreeks bij KPN, al tig jaar.

 

ja, alle lampjes blijven groen branden.

 


zie ook

 

  

Telkens weer om de zoveel tijd internetproblemen. tv en radio werkt prima, internet meestal ook, maar regelmatig zijn er momenten, soms 1 keer per week soms meerdere keren per dag waarop internet 'hapert'. rechtstreeks bekabeld op de experia box. iedereen heeft er dan last van wie aangesloten is op deze experia box. monteur al diverse keren geweest, experia al diverse keren lijn gereset naar fabrieksinstellingen. bijzonder vervelend. zie hieronder de rode balken, dat zijn er vele packet loss.

 

 

 

 


Hoi @rijksweg, welkom op het forum!
Ik heb je topics samengevoegd en je eigen bericht als quote toegevoegd in je laatste bericht.
Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Ik kijk graag even op afstand met je mee. Vind je het ook goed als ik meekijk welke apparaten verbonden zijn met je experiabox?
 


Dank u, profiel aangevuld. KPN mag meekijken om te zien welke devices aangesloten zijn.  Heeft een monteur ook al twee keer ter plaatse gedaan. 2 tv ontvangers (eentje staat zelden aan) 1 vaste telefoon,  mobieltjes via wifi,  computers via wifi, 1 computer vast bekabeld, 2 experia wifi kastjes, 1 netgear auto GB switch 5 poort (daarop zit printer en playstation). Als internet hapert is dat voor iedereen. Al 4 keer reset naar fabrieksinstellingen gedaan. soms alles losgekoppeld, alleen laptop bekabeld op de modem, geen verschil. 


Bedankt voor je gegevens en toelichting.
Ik heb je lijn eerst uitgelezen en krijg hier te zien dat de kwaliteit van de lijn uitstekend is.
De laatste keer dat je verbinding weggevallen is is op 12-04, dit was door onbekende reden. Daarvoor was het een herstart van het modem op 28-03.
Hieruit maak ik op dat de oorzaak toch ergens in de aansluiting of de apparatuur zit.

Ik heb ook gekeken naar de aangesloten apparaten en het lijkt erop dat er momenteel geen verbinding is met de hoofd wifi experia. Zou je kunnen toelichten hoe je die aangesloten hebt op je experiabox?
Heb je ook iets van een typenummer van de switch?


dank voor de hulp en doorvragen

Internet werkt meestal prima, als het werkt, werkt het ook goed. Er zijn echter momenten waarop het hapert, zonder dat we ook maar iets anders doen dan normaal. Vandaar ook dat ik pingplotter heb geïnstalleerd die namelijk precies laat zien wanneer en hoelang internet hapert als het zich voordoet.

De twee wifi experia kastjes zijn geïnstalleerd oor een KPN monteur. werken prima, goede wifi in heel het pand.

Switch is een netgear GS105 – 5 poorts Gigabit Ethernet Unmanaged Switch

 


Met mijn vraag hoe de wifiversterkers aangesloten zijn bedoel ik eigenlijk meer hoe ze fysiek aangesloten zijn nu. Zou je dat kunnen beschrijven?

Zou je het ook eens een tijdje met de switch ontkoppeld kunnen testen?
Ik lees in dit topic dat dit type switch wel eens problemen kan geven.


Goedemorgen @rijksweg, heb je de oorzaak inmiddels al kunnen vinden?


De experia wifi kastjes zijn bekabeld rechtstreeks op de experia v10 modem. 

Ben wel benieuwd hoe ja dan wel het  netwerk kan uitbreiden. met 2 wifi kastjes en spelcomputer en vaste pc of printer en 2 tv ontvangers kom je met 4 poorten niet ver.

>>Welke switches storen absoluut niet?

Afgelopen week is het best goed gegaan, weinig hapering.  dat is ook het vreemde, zo kan je een week ongestoord werken, zo heb je op een dag 3 x 10 minuten waarbij telkens de verbinding hapert, zonder dat er ook maar iets aan de configuratie is gewijzigd.

wat wel vreemd is dat bij mij de servicetool niet werkt

“We kunnen je in deze servicetool helaas niet verder helpen door een technische beperking."

>>Dat is raar, wat kan ik daar aan doen??

 

 


Iedere switch die IGMP snooping ondersteunt zou hiervoor goed moeten werken.

Op het moment dat je de servicetool uitvoert, hoe ben je dan verbonden met het internet? Gebruik je ook een VPN?
Zou je het eens kunnen proberen met je switch uitgeschakeld?


Inmiddels de switch vervangen door netgear GS108Ev3 met IGMP snooping, zelfde verhaal,  “We kunnen je in deze servicetool helaas niet verder helpen door een technische beperking.” 

 

 


Hoi @rijksweg, dat is balen!
Ik heb nog even een keer meegekeken en krijg geen verbinding met je Experia WiFi's op dit moment. Zitten deze via je switch? Is het ook mogelijk deze direct op je experiabox aan te sluiten of eventueel andere kabels te proberen?


Hoi @rijksweg, ik heb niets meer van je gehoord. Is het probleem inmiddels opgelost? Heb je de oorzaak kunnen vinden?


Ik heb niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je het via een andere weg hebt geregeld. Anders hoor ik het graag!
Mocht je verder nog vragen hebben, ik zie net dat je een zakelijk abonnement heeft. Je kunt hierover dan het beste contact opnemen met mijn collega's op het  zakelijke forum (je kunt daar een link plaatsen naar dit topic) of 0800-0403
 


Hoi Thomas, beide experia zijn rechtstreeks aangesloten op de experia, door een kpn monteur. Het heeft nu een hele tijd goed gewerkt. vandaag storing van 19:41 t/m 19:45  

 

Met vriendelijke groet


Sorry voor de late reply. Is de lijn de laatste tijd stabiel?


Ja, gaat al hele tijd erg goed, vanavond helaas weer meer storingen.