Skip to main content

We zijn - helaas - overgezet van Telfort naar KPN. In de welkomstmail stond dat we gebruik kunnen maken van de gratis Wifi-manager. Maar: alle aangeboden servicetools werken niet, ik krijg steeds de melding “er is iets misgegaan, probeer het later opnieuw”. Ik kan ook niet via mijn ip-adres bij het modem komen of via mijnmodem.kpn. Het plan was de kanalen van twee wifi-punten in huis te veranderen. Hopelijk dat we daardoor iets stabieler internet hebben.

 

Daarnaast nog een andere - weliswaar gerelateerde - vraag:

Onze internetsnelheid is bar slecht als we beide via Teams aan het videobellen zijn. Heeft iemand tips hoe we dit kunnen oplossen? We hebben glasvezel, 50 mbit. We werken via twee wifi-punten, via een wifiversterker Devolo (destijds kostenloos aangelegd door Telfort) en een extra wifi-router op zolder waar we een ethernetkabel naartoe hebben getrokken. Andere applicaties/werkomgeving zetten we uit.

Welkom bij ons op het forum @Krismar. Dat klinkt inderdaad als 2 vragen die met elkaar te maken hebben. Laten we ons eerst richten op het eerste deel, het kan zijn dat het tweede deel daarmee ook al verbeterd wordt. De WiFi Manager en de andere servicetools gebruiken KPN ID, is jouw TFT pakket toegevoegd aan jouw MijnKPN? Als dat zo is, gebeurt dat in meerdere browsers of in dezelfde? Ik hoor het graag van je.


Ik heb geen bericht meer van je gezien @Krismar, ik hoop dat dat betekent dat het toch gelukt is om de servicetools te gebruiken. Als dat niet zo is, of als je andere vragen hebt, weet je ons te vinden.


Dag Jasper,

 

Dank voor je bericht en ik reageer pas laat. Ik kreeg pas veel later een mail dat je geantwoord had. Waarschijnlijk is de eerste melding verdwenen in de spambox.

 

Ja, het TFT-pakket is gekoppeld aan ons KPN-ID. En het komt inderdaad voor in alle typen browsers die we tot onze beschikbaarheid hebben.

 

Ik heb zojuist opnieuw de Wifimanager getest en hierbij kom ik nu wel iets verder in de Servicetools. Als ik de kanalen wil wijzigen krijg ik nu de volgende melding, in tegenstelling tot hiervoor:

“Wifi-kanaal gegevens opgehaald!”

Verder geen vervolgstappen. Maar volgens mij zitten we op een gunstig kanaal, dat heb ik onlangs nog gecheckt met de Wifi-analyzer. Daarin is waarschijnlijk geen verbetering te behalen.


Dat is wel gek inderdaad @Krismar, de WiFi Manager komt wel iets verder nu, maar nog niet tot het einde. Het kan zijn dat het WiFi signaal op dat apparaat dusdanig zwak is dat de manager het niet kan uitvoeren. Is het mogelijk om het iets dichterbij te proberen en te kijken hoe de servicetool de stappen dan doorloopt?


Het wifi-signaal moet sterk genoeg zijn, ik zat op moment van testen naast de tweede router op zolder. Of kan het erin liggen dat ik naast de Experiabox moet staan om de wifimanager te doorlopen?


Je krijgt het beste beeld van de verbinding als je het test op de plek waar je de verbinding ook daadwerkelijk wilt gebruiken, naast de Experia Box zal de verbinding goed zijn en zal de Manager niets opmerken.


Ik denk dat we maar gaan overstappen op een andere aanbieder. Sinds de overgang van Telfort naar KPN is de kwaliteit echt verminderd en voor de service moeten we nu betalen.


Ik denk nog steeds graag met je mee @Krismar, maar daarvoor heb ik jouw hulp ook nodig. Doordat ik 28 dagen niets van je gehoord heb dacht ik dat het verbeterd was, maar dat is niet het geval dus? Ik weet alleen wat jij me vertelt. Had je de WiFi Manager nog kunnen uitvoeren, of had je nog andere dingen geprobeerd in de tussentijd?  Welk type modem heb je trouwens?


Ik heb net een heel verhaal getikt, maar zelfs het forum loopt op één of andere manier vast, reactie niet opgeslagen.

 

Deze manier van communicatie is traag en verhelpt het probleem vooralsnog niet. Probleem bestaat nog steeds.

Modem is Experia v8.

Nu downloadsnelheid 6 mb, wifimanager loopt opnieuw vast. Nu aan het einde van de afsprakentool. Ik ga morgen bellen, hopelijk leidt die laatste poging tot een oplossing.


Ik lees iets over een Devolo. Gebruik je die nog steeds? Die zijn dramatisch voor het netwerk he.


Begrijp ik het goed dat je 2 Wi-Fi versterkers hebt via Devolo en een bekabelde Wi-Fi versterker ergens??