Skip to main content

Daar zijn we weer!

Sinds gisteravond schakelt het 4G modem (de zwarte Sagecom) niet meer bij. In de kabels hier thuis is niks aangepast, maar een speedtest blijft op de DSL snelheid hangen…

Sagecom box:
IP: 192.168.2.252
HW versie: 1.3
SW versie: SG4J000096C

Experiabox H369A
IP: 192.168.2.254

HW versie: V1.00
SW versie: V1.01.00T03.8V4

Ik heb al contact gehad met de helpdesk, maar gezien de vaste lijn het doet blijft het daar een beetje vaag en gaat het richting mobiele storing. Ik ben echter van mening dat dit ook gewoon onder een storing in de vaste lijn valt, want het is totaal niet werkbaar met de huidige snelheid…

 



Iemand een idee wat er aan de hand is/kan zijn? Bekabeling intern sluit ik uit, gezien hier niks aan aangepast is en ik beide apparaten prima via de webinterface kan benaderen :)
Wel waren beide apparaten gereset (default password bij inlog) en was de portforwarding weer eens verdwenen en de wifi aan…

Groet,
Marthijn

Ik heb het Ă©Ă©n keer gehad. Heb je de simkaart al een keer stevig aangedrukt?


Ik heb het Ă©Ă©n keer gehad. Heb je de simkaart al een keer stevig aangedrukt?

Dat zal ik even proberen, maar ik verwacht dat die er goed in zit.
De status van dat ding is gewoon connected met een actieve internet connectie volgens de web interface...


Welkom op het forum @Mrtn! Merk je ook dat de snelheid slecht is als je gewoon gebruik maakt van je internet? Branden de lampjes op het Sneller Internet Buitengebied modem anders dan normaal?

Een reden kan namelijk zijn dat het SIB modem alleen bijschakelt op het moment dat het gebruik daar naar is. Dat kan betekenen dat tijdens een speedtest deze niet aanslaat. Dan meet je inderdaad alleen de snelheid van de DSL lijn. Dit betekent dan niet dat het SIB modem niet meer werkt. 

Als de simkaart in het apparaat drukt en je hoort een klik, dan zit die goed. Als alle lampjes dan ook goed branden moet deze in principe goed werken. Als je daar toch aan twijfelt vul dan even je profiel in. Dan werp ik een blik. :relaxed:


Hoi @Bram_ !

Ondertussen heb ik via de telefonische klantenservice vernomen dat de 4G mast waar we normaal mee verbinden kapot is en dat het naar verwachting tot half april gaat duren voor deze weer gerepareerd is… Ook het uitschakelen van deze mast is blijkbaar erg moeilijk, want in de buurt blijven alle apparaten verbinding maken met deze mast, wat resulteert in behoorlijk onbereikbaar zijn in zowel spraak als data.

Wat dat betreft, ik neem aan dat dit voor ons (alle getroffen klanten die wonen in het gebied) gecompenseerd gaat worden? Op de storingszoeker op de website is deze storing niet terug te vinden terwijl deze er wel degelijk is (bevestigd aan de telefoon, maar zou dit graag ook geschreven terug zien...)

 

Sowieso is er behoorlijke onvrede uit de buurt dat het nu van mond op mond moet gaan dat er storing is in ons gebied, we vinden het als getroffen klanten jammer (en vervelend) dat hier geen communicatie over is geweest. Vele mensen zijn ook bezorgd over de bereikbaarheid van hulpdiensten/dierenartsen, wat ik me zeker voor kan stellen. Ook de vaste lijn in ons gebied is totaal niet noemenswaardig voor internet, dus de zakelijke bereikbaarheid en het thuiswerken zijn er eigenlijk domweg niet…

Groet,
Marthijn


Rond de Veluwe? Rond de A325? Daar hebben van de week weer wappies zendmasten in de brand gestoken.

https://www.nu.nl/tech/6188718/voor-vierde-keer-in-korte-tijd-brand-uitgebroken-in-gelderse-zendmast.html

Als dat het probleem is, dan kan het weken duren. Dat is immers niet zomaar hersteld.

En compensatie voor verlies van 4G buitengebied? Voor een gratis extra dienst lijkt me dat moeilijk.

 

 


Was hij maar uitgebrand en dermate kapot dat apparaten ook met een andere mast zouden verbinden… Nu volle bak 4G, maar verder geen verbinding…

 

En ik had het vooral over de mobiele abonnementen, maar ook voor het vaste internet zou ik een compensatie best redelijk vinden ja. Jarenlang betaald voor de dubbele snelheid dan daadwerkelijk leverbaar was vanwege de afstand naar de centrale, dan komt er een oplossing met daarbij de verwachting dat de verbinding eindelijk bruikbaar is met de huidige behoefte… Thuiswerken en studie online volgen is nu gewoon praktisch onmogelijk…


Dat hoort allemaal bij wonen in het buitengebied.  Geen aansluiting op het riool,  geen aansluiting op het aardgas, lagere waterdruk en een lagere snelheid wat internet betreft. Maar om daar nou allemaal compensatie voor te vragen is wel een beetje ver gezocht. 


@Mrtn blij dat je dan in ieder geval een antwoord hebt. Ookal is dat nu geen leuk antwoord. Wat betreft een vergoeding voor het gedeelte buitengebied, die kan ik niet bieden. Het is een gratis extra dienst.

Je geeft aan dat je ook op je mobiele abonnementen last ervaart. Ik heb voor de zekerheid een notitie achtergelaten in het klantbestand. Het is handig daarvoor te bellen met 0800-0402 zodra de storing voorbij is. Dan kijken we of we een passende vergoeding kunnen bieden.


@Bram_ , ik vind het een beetje jammer dat je de vooroordelen van Joep1965 zo leuk vindt. Totaal irrelevant en niet van toepassing op dit gebied...

Door de combinatie van dsl + 4G aan te bieden kan KPN redelijk mee komen vergeleken met andere partijen (neem T-Mobile bijvoorbeeld). Als je dan opeens langere tijd op alleen dsl snelheid zit, vind ik dat wel degelijk compensatie waardig. Als het immers altijd zo was, zouden we die lijn al lang niet meer gebruiken…


@Bram_ wanneer de internetsnelheid te laag is krijg je toch 5 euro korting per maand. Wanneer je SIB hebt vervalt de korting. Aangezien @Mrtn nu een te lage snelheid heeft als gevolg van een defecte 4G mast komt hij dan niet in aanmerking voor de 5 euro korting per maand?

Ik woon ook in het buitengebied, maar heb wel aardgas en een aansluiting op het persriool, maar dat is compleet niet relevant. Wanneer je in het buitengebied woont hoeft niet te betekenen dat de KPN geen goed internet kan aanbieden met voldoende snelheid @Joep1965


@Mrtn blij dat je dan in ieder geval een antwoord hebt. Ookal is dat nu geen leuk antwoord. Wat betreft een vergoeding voor het gedeelte buitengebied, die kan ik niet bieden. Het is een gratis extra dienst.

Je geeft aan dat je ook op je mobiele abonnementen last ervaart. Ik heb voor de zekerheid een notitie achtergelaten in het klantbestand. Het is handig daarvoor te bellen met 0800-0402 zodra de storing voorbij is. Dan kijken we of we een passende vergoeding kunnen bieden.

Ik kan alleen beamen wat @Bram_  schrijft. Dat de mast stuk is, is overmacht en we doen onze best om die te repareren.  Zodra jouw diensten weer werken kun je altijd contact zoeken met 0800 0402 om over een vergoeding te praten. 

Wat die 5 euro korting betreft. Dat is een korting die aan de hand van maximaal haalbare snelheid automatisch ingevoerd wordt.  Het gaat hier over een storing die van tijdelijke duur is.Â