Skip to main content

Hoi allemaal,

Heb sinds een week of 2 superwifi punten in huis. Aansluiten op Experia V10 ging prima en het bereik is nu sterk vergroot.

Het probleem is nu dat ik tijdens online gamen op mijn telefoon veel een interruptie krijg. Ik wordt, zeg maar, uit het spel gegooid omdat de WiFi even wegvalt. Enkele tellen 4G en dan weer WIFi signaal.

Bij geen enkele app is dat geen probleem, maar tijdens online gamen dus wel.

Wat kan hiervan de oorzaak zijn, en welke oplossingen zijn hiervoor eventueel beschikbaar?

Is het zo dat mijn telefoon automatisch overstapt naar het beste aanwezige wifi signaal en daardoor dus switcht van superwifi punten en dat daardoor het signaal even wordt onderbroken?

Neemt niet weg dat het eigenlijk heel vervelend is.

Om het op te lossen speel in nu online op het 4G netwerk. Maar dat kan toch niet de bedoeling zijn?

 

 

Ha @AEJF Welkom hier op het kpn forum en goed dat je je vraag hier stelt. Mooi ook dat je wifiverbinding er flink op vooruit is gegaan! 

Het is dus alleen je telefoon waar je nu nog problemen mee ondervindt? Je schrijft dat je telefoon mogelijk zelf overstapt naar het beste signaal en dat is inderdaad een mogelijk. Je noemt dit slimme netwerkwissel of wifi-assistentie (afhankelijk van Android of Apple). 

Je kunt het in de instellingen van je telefoon checken; 

  • Open Instellingen
  • Kies tabblad Verbindingen
  • Kies Wi-Fi
  • Schakel nu de optie “Slimme Netwerkwissel” uit

 

Ik ben benieuwd of dit de verklaring is! 


Hallo Bart,

Dankjewel voor je reactie. Fijn dat je met.me mee wilt denken. 

De enige slimme wissel die ik kan kiezen is voor mobiele netwerk als het wifi signaal te zwak wordt. Maar dat is niet wat ik zoek. 

Of bedoel jij wat anders?


Ik denk dat we het over hetzelfde hebben, @AEJF Die slimme wissel zorgt ervoor dat je telefoon vanzelf overschakelt naar het mobiele netwerk, als je wifi te zwak wordt. Dat lijkt me een aardige verklaring voor die haperingen die je ervaart. Als je nergens anders problemen mee ervaart, durf ik je niet direct een andere oorzaak te noemen.


Toch bedankt Bart. Misschien heeft een ander de gouden tip.