Skip to main content

Beste KPN,

Ik heb sinds oktober 2018 internet bij jullie. Tot begin juli 2021 werkte de wifi altijd prima, ook tijdens de vele video calls het afgelopen anderhalf jaar. 

Sinds 26 juli, heb ik echter dat mijn wifi meerdere keren per uur voor een 15-30 seconden wegvalt, erg vervelend tijdens video calls!

Ik heb de KPN wifi manager al 2x doorlopen en ik heb de experia box al een keer gereset waardoor die het minst belaste netwerk zou kiezen. Beide acties hebben niet tot een oplossing geleid. 

Hoe kan dit probleem worden opgelost?

Ik hoor graag van jullie!

Dit zal door de recente update gekomen zijn. Er komen veel klachten binnen hierover. Er zijn inmiddels heel wat problemen in kaart gebracht en er worden al nieuwe updates verzonden die de problemen (deels) op zullen lossen.

 

Weet je toevallig je huidigesoftware versie van de v10a?

  • 5.00.49_build487-owl

Of

  • 5.00.15_build490-owl

Of een andere?


Beste Dennis,

Bedankt voor je reactie. 

Hoe kan ik zien welke software versie nu op de v10A zit?

Hopelijk kan het inderdaad snel worden opgelost. 


Dat doe je door in te loggen via 192.168.2.254 met het admin password wat achterop je v10a staat.

 

Vervolgens via Overview (links) en dan Router Information (rechtsboven).

 


Bedankt, ik heb deze versie: v5.00.49 build487-owl


Bedankt, ik heb deze versie: v5.00.49 build487-owl

Ja dan heb je dus de beruchte update met veel problemen en geen duidelijke oplossingen. 

Als je het kunt uitzingen totdat er verbeter updates komen.. 

Misschien tot die tijd bekabeld je video calls doen?

 

Het is vervelend ik weet het.


Beste Dennis, dat is heel jammer! Bekabeld lukt helaas niet… Wanneer worden er oplossingen verwacht? Of kan het tijdelijk worden teruggezet naar de oude situatie? Ik hoor graag wat de mogelijke oplossingen zijn


Er zijn zo'n 300.000 klant die deze update ontvangen hebben. Met de vele klachten die daaruit voort komen denk ik dat dit ook snel hersteld gaat worden. 

Terug naar vorige software versie kan alleen als je Nefit thermostaat gebruikt. Dit word gecheckt en uitgelezen uit je modem.

Ik weet zo ook geen makkelijk oplossing. Heb je geen oud versterkertje/extender die wat in te stellen valt?


Dag Dennis, 

 

Ik heb helaas geen versterkertje/extender en ook geen nefit thermostaat.

Kunnen jullie mij op de hoogte houden wanneer de klacht is opgelost. Ik werk momenteel regelmatig op een andere locatie omdat de wifi thuis onvoldoende is. Dit is echter geen weken houdbaar...


Hoi @Eva91

heb je inmiddels al verbetering gemerkt of blijft de Wifi wegvallend?


Beste Hanna,

Er is helaas nog geen verbetering. Ik hoor graag wanneer ik iets kan doen om dit in orde te krijgen. Wanneer verwacht KPN dit te hebben opgelost?


Beste Hanna,

Er is helaas nog geen verbetering. Ik hoor graag wanneer ik iets kan doen om dit in orde te krijgen. Wanneer verwacht KPN dit te hebben opgelost?

Is er al geprobeerd om de v10A te resetten middels een sateprikker. Achterkant zit een gaatje met reset. Ingedrukt houden totdat het modem een klik geeft.


Hoi @Eva91

Ik heb jou verbinding na gekeken, maar kan eigenlijk niks geks vinden. Zou je ons wat meer kunnen vertellen over de apparaten die jij wel in huis hebt? 

Is er al geprobeerd om de v10A te resetten middels een sateprikker. Achterkant zit een gaatje met reset. Ingedrukt houden totdat het modem een klik geeft.