Skip to main content

Sinds 26 april 16:00 geen internet en tv op ons adres in postcodegebied 2223EG. Op website staat sinds 21:03. Dit is dus niet correct. Donderdag 28 april zou tussen 13:00 en 17:00 monteur langskomen. Zonder aankondiging niet langgekomen. Telefonisch contact gehad met helpdesk met een aardige, meelevende medewerker. Vraag gesteld of het onderdeel was van een grotere storing. Dit was niet het geval. Doorlooptijd op website verschoof van vannacht 01:00 uur maar vanmorgen 09:00 uur naar 13:00 uur vanmiddag. Krijg net een automatische sms dat het onderdeel is van een grotere storing en dat ze mij niet meer individueel kunnen helpen. Ik kan me dit eerlijk gezegd niet voorstellen. Geen signalen van de buren dat ze al sinds afgelopen dinsdag niets meer kunnen. En belangrijker: de oplevering van de verbinding in januari ging ook heel moeizaam ivm administratieve uitdagingen bij backoffice. Dit heeft toen 2 weken geduurd en na lang aandringen door de monteur intern bij KPN is het geëscaleerd bij een manager en was het binnen een uur op afstand opgelost met de bijbehorende excuses dat het veel te lang heeft geduurd. Ik zou heel graag gechecked willen hebben of de storing inderdaad onderdeel is van een grotere storing in dit gebied of dat het automatisch gegenereerde mails zijn waarbij eindtijd steeds 5 uur opschuift. We vanmiddag een mail krijgen dat het over het weekend heen gaat. En er over twee weken blijkt het toch hetzelfde is als bij aanleg van de verbinding.

Het betreft dus postcode 2223EG, per abuis in de header 2225 gezet.


Beste @HMES, welkom! Ik zie inderdaad dat op onze website een storing vermeld wordt op jouw postcode. Doorgaans betekent dit dat meerdere mensen hier hinder van ondervinden. Ik kan me dan ook niet voorstellen dat jij de enige bent bij wie dit speelt en kijk graag voor je na wat er nu aan de hand is. Wil je je forumprofiel aanvullen met je adres en klantnummer en hier even laten weten dat je dat gedaan hebt?


Hoi bedankt voor je snelle reactie. Forumprofiel is aangepast. Ik heb de klantenservice dinsdag einde middag gebeld en storing doorgegeven. Voor donderdag middag afspraak gemaakt tussen 13:00 en 17:00. Thuis gebleven en toen monteur (die zich vooraf zou aanmelden) nog niet gebeld had voor zekerheid zelf nogmaals gebeld. Mevrouw die ik sprak was ook verrast dat afspraak gecanceld was zonder mij te informeren maar ze gaf aan dat het niet noodzakelijk was dat monteur langs zou komen. Kon vanaf afstand (uit wijkcentrale) worden opgelost. Ze waren er donderdag mee bezig maar kon niet beloven dat het ook zou worden afgerond. Het betrof geen algemene storing. Vanochtend sms dat het grotere storing betreft en ik individueel niet verder kan worden geholpen. Op zich kan ik me dit voorstellen maar gezien mijn ervaring bij oplevering wil ik dit zeker weten. 


Eindtijd staat nu op 13:00 vanmiddag. Maar ook daar twijfel ik aan. Wordt iedere keer (automatisch?) opgeschoven.  Als het een grotere storing betreft kan ik me voorstellen dat er in het weekend aan wordt doorgewerkt. Als ik de enige ben betwijfel ik dit. Vandaar mijn vraag. Naast dat het onhandig is dat we deze week geen internet, tv, WiFi hebben (kinderen hebben vrij) heb ik de verbinding volgende week ook weer nodig om thuis te werken. En met wat kunst en vliegwerk maken we gebruik van hotspots op mobiele telefoons maar dat werkt erg onhandig. 


Nu inderdaad eindtijd gewijzigd naar 17:00 vandaag. Ben benieuwd wat de volgende eindtijd is. Ik verwacht maandag. Maar in dat geval kan ik me niet voorstellen dat ik onderdeel ben van grotere storing want kan me niet voorstellen dat KPN meerdere klanten die vanaf afgelopen dinsdag geen tv, internet etc. hebben laat wachten tot na het weekend.


Hi @HMES! Ik zie ook dat de eindtijd opgeschoven is. Waar dat mee te maken heeft zie ik niet. 

Wel kan ik vertellen waarom de monteur niet op het afgesproken tijdstip langs is gekomen. Dit heeft ermee te maken dat de storing is omgezet naar een algemene storing binnen het gebied. Dan kan een monteur bij je aan de deur niets doen om het op te lossen en wordt die geannuleerd. Daar hoor je wel bericht van te krijgen. Begrijp ik goed dat je dit bericht niet hebt gehad? 

Verder wordt er dus nog wel gewerkt aan de oplossing. Ik verwacht dan ook dat je verbinding snel weer hersteld is. 


Hi Bram, dat de monteur niet meer hoeft langs te komen is gezegd maar was niet aangekondigd. Waar het mij omgaat is dat ik een sms kreeg vanochtend dat het geen individuele storing is maar een grotere storing. Ik hoop toch ook dat er aan gewerkt. Waar het mij omgaat is dat ik verwacht dat er bij een grotere storing wordt doorgewerkt ook na vanmiddag 17:00 uur. Alleen betwijfel ik of er meerdere klanten last hebben. Ik denk namelijk dat ik de enige ben en dat het zelfde euvel van toepassing is als bij oplevering. En dat vertraagde omdat ik onder aan de stapel bij backoffice kwam. Dus mijn verwachting is eerlijk gezegd dat het tijdstip van oplossing op de website vanmiddag wordt verschoven naar maandag. Ik ben wat sceptisch maar ik verwacht dit wel. Maar wellicht heb ik het mis en is er inderdaad een grotere storing zoals aangegeven in de sms die ik heb gehad.


De verwachte eindtijd is ondertussen twee keer verschoven: 1x naar 21:00 uur vanavond. En ondertussen naar 01:00 vannacht. Ik ben nog steeds erg benieuwd wie er nog meer last heeft van de “grotere” verstoring waardoor ik op individueel niveau niet meer kan worden geholpen. En als er geen monteur op locatie thuis hoeft te komen waar dan wel? Het kan toch niet anders dat het wederom een handeling op de backoffice is die het probleem kan oplossen maar dat vanwege de drukte het nog dagen gaat duren.  Ik maak me grote zorgen voor toekomstige issues.  Want als blijkt dat er door wat voor reden dan ook er hickups zijn in het netwerk, de verbinding zich reset en niet zichzelf automatisch provisioned. En we iedere keer afhankelijk zijn van een handmatige handeling die dagen / weken duurt. Als er geen grotere storing blijkt te zijn zou ik ten minste verwachten om onderbouwde update te krijgen mbt voortgang en geen automatische update via website die iedere keer er 4 uur opschuift. Mijn vraag in dit forum of er inderdaad een grotere storing gaande is, is nog niet beantwoord.


Net verzet naar 05:00 vanmorgen.


En nu naar 09:00


. Mijn vraag in dit forum of er inderdaad een grotere storing gaande is, is nog niet beantwoord.

Beste @HMES, welkom! Ik zie inderdaad dat op onze website een storing vermeld wordt op jouw postcode. Doorgaans betekent dit dat meerdere mensen hier hinder van ondervinden. Ik kan me dan ook niet voorstellen dat jij de enige bent bij wie dit speelt 

Jouw vraag is dus wel beantwoord. Het gaat om een grotere storing. Kennelijk ook niet makkelijk op te lossen zodat de eindtijd inderdaad automatisch iedere keer 4 uur opschuift. Vaak betreft dit ergens een breuk in een kabel die hersteld moet worden. En dat is niet altijd even makkelijk en snel te fixen. 

Wel heel vervelend natuurlijk! 


Dat is niet het geval. Je refereert alleen naar het eerste deel van het antwoord en je vergeet het tweede deel. Check eens welke monteurs of andere personen nu dan bezig zijn met de grotere storing? Mijn stelling is dat er nu niemand mee bezig is omdat ik de enige ben. Evenals bij oplevering. Maar ik hoor graag als het mis is.


 


Ondertussen verplaatst naar 13:00.  Wat ik ook vreemd vind als het een grote storing treft met meerdere klanten er 0 updates komen per mail of sms. Ik heb dit wel op de website ingevuld. Zie attachment. Zeker als de storing al dagen duurt. Dus ook dit bevestigd mijn vermoeden.


 


Je woont in een gebied waar momenteel 26 huishoudens getroffen zijn door deze storing. Ik weet niet of het een kaart in de wijkcentrale is of een kapotte kabel dus ik kan niet voorspellen wanneer het opgelost is :-(


Heb je toevallig een mobiel nummer van KPN? Dan zet ik daar een bundel op.


Hoi Erwin, ja dat heeft mijn vrouw maar die heeft al een unlimited abonnement. En ikzelf bij een andere leverancier.

Ik zie trouwens net de de storingsoplossing nu verwacht wordt dinsdag a.s. om 18:00. Ik vind het eerlijk gezegd ongelooflijk dat ik op individueel niveau niet meer op de hoogte kan worden gehouden omdat het een grote storing betreft en tegelijkertijd  geen updates krijg over voortgang van de vermeende grote storing. Ondanks dat ik mij op de website daar ook voor heb aangemeld. Iedereen bij helpdesk en forum is super aardig en meewerkend. Daar ligt het helemaal niet aan. Ik zie het meer als onmacht.  Ik wil heel graag weten wat er nu precies loos is. Juist om te voortkomen dan het de volgende keer weer mis gaat. Het probleem is dat mijn individuele verbinding niet automatisch weer live gaat. Niet bij oplevering maar ook nu niet. En als er de volgende keer weer iets is waarschijnlijk ook niet. Vandaar dat ik er belang aan hecht om het te snappen. Waarom nu pas einde storing verwacht dinsdag einde dag? Daar moet toch een verklaring voor zijn?”.    


Sorry, ik zie nu pas je toelichting over de 26 huishoudens! Bedankt. Op deze info zat ik te wachten!!!


Goedenavond, we zijn nu weer 3 dagen verder. Nu al 8 dagen geen internet, tv etc met naar wat jullie zeggen 26 andere huishoudens hier in de buurt. Blijf het toch heel vreemd vinden dat er op geen enkele wijze updates worden gegeven over voortgang ondanks dat ik op de website mobielnr en e-mail heb achtergelaten en daar wordt aangegeven dat dit zal gebeuren. Zou nu toch wel wat meer info moeten zijn waar het aan ligt en waarom het zo lang duurt. Is dit mogelijk? Zojuist is de tijd van verwachtte oplossing verschoven naar morgenochtend 06:00 uur.


Ik sluit mij, helaas, aan bij dit topic. 
ook hier sinds 27 april 16.00 geen internet meer postcode 2223

De  wordt steeds verzet, en staat nu op vanavond 18.00

Kunt u mij vertellen wat de oorzaak van deze storing is? En waarom wordt ik niet op de hoogte gehouden, ondanks mijn aanmelding. 
Door zelf te zoeken op storingen bij KPN, kom ik steeds achter de eindtijd van de storing. 
 

Donderdag ben ik gebeld, en is er een afspraak gemaakt, voor een monteur. Deze zou vrijdag morgen langskomen. 
Ochtend vrij genomen, helaas geen monteur, ook geen afmelding. 
Nu begrijp ik, achteraf,  dat er bij een algemene storing geen monteur langs komt. 
Maar het zou fijn zijn, als dat even gecommuniceerd wordt. 
 

Vanmorgen ben ik wederom gebeld, vanmiddag tussen 12 en 17 zou er een monteur langskomen. Ik heb mijn verbazing uitgesproken, het was toch een algemene storing? Nee mevrouw, alleen bij u, de monteur komt van vanmiddag langs. 
Heb nog even voor de zekerheid met KPN gebeld, volgens de medewerker klopte het verhaal, het was een algemene storing, maar omdat ik deze gemeld had, kwam de monteur bij mij langs.  
 

Het is nu bijna 17.00. Vrees dat ik weer voor niks een middag vrij heb genomen. 
 

Ik word hier nu toch echt een beetje naar van…..KPN….wat is hier aan de hand? En zo ga je toch niet met klanten om….ruim een week zonder internet, zonder enige informatie  


Update….de monteur heeft zojuist gebeld, hij staat bij een kastje, om de kabel van ons huisadres te resetten oid. Maar het kastje gaat niet open. De monteur wist niet dat er een algemene storing was, was daar niet van op de hoogte. Hij ging contact opnemen met de KPN. 
De eindtijd van de storing staat op 18.00 vandaag…..wordt vervolgd


Update….de monteur heeft zojuist gebeld, hij staat bij een kastje, om de kabel van ons huisadres te resetten oid. Maar het kastje gaat niet open. De monteur wist niet dat er een algemene storing was, was daar niet van op de hoogte. Hij ging contact opnemen met de KPN. 
De eindtijd van de storing staat op 18.00 vandaag…..wordt vervolgd

Niet te geloven…en waarschijnlijk was dan alleen uw verbinding gereset. Er wordt zo langs elkaar heengewerkt. En inderdaad er is GEEN ENKELE proactieve feedback over de voortgang. Alleen automatisch gegenereerde mails waarbij de oplosdatum steeds verschuift. Nu staan er twee gemelde storingen met aparte verwachte oplostijden terwijl het volgens KPN zelf dezelfde algemene storing is 😭. HELP KPN! Het is niet zo dat er wellicht een verminderde verbinding. Ik heb al sinds 26 april totaal geen internet/WiFii/TV


De storing waar het over gaat speelt niet in heel Katwijk, maar in een deel van de plaats. Dat je daar woont is geen 100% zekerheid dat je ook door deze storing bent getroffen, het kan zijn dat dat niet het geval was op jouw adres. Nu blijkt blijkbaar dat dat wel het geval is en dat de monteur voor niets bij jou is geweest 🙁

We hebben ook navraag gedaan over de voortgang van de storing, de melding is in behandeling bij een aannemer die de verstoring zal verhelpen. We wachten nog op een gedetailleerdere update. Zodra we die hebben delen we die hier met jullie!


Dag 9, nog steeds geen internet/tv/WiFi.  Eindtijd is wederom verschoven. Van het kastje naar de muur gestuurd….‘waarschijnlijk moet er een vergunning worden aangevraagd voor een reparatie’…’de sleutel van het kastje werkt vandaag niet, normaal altijd wel’……’hier gaan de mensen van de glasvezel over, die zijn er mee bezig’ ….enz enz. Als ik vraag of er überhaupt wel iets gedaan wordt, kan niemand precies zien wat, ‘maar mevrouw, u moet er vanuit gaan, dat er echt wel iets gebeurt’.  
Jasper, ik hoop dat jij ons echt duidelijkheid kan verschaffen.