Skip to main content

Sinds 26 april 16:00 geen internet en tv op ons adres in postcodegebied 2223EG. Op website staat sinds 21:03. Dit is dus niet correct. Donderdag 28 april zou tussen 13:00 en 17:00 monteur langskomen. Zonder aankondiging niet langgekomen. Telefonisch contact gehad met helpdesk met een aardige, meelevende medewerker. Vraag gesteld of het onderdeel was van een grotere storing. Dit was niet het geval. Doorlooptijd op website verschoof van vannacht 01:00 uur maar vanmorgen 09:00 uur naar 13:00 uur vanmiddag. Krijg net een automatische sms dat het onderdeel is van een grotere storing en dat ze mij niet meer individueel kunnen helpen. Ik kan me dit eerlijk gezegd niet voorstellen. Geen signalen van de buren dat ze al sinds afgelopen dinsdag niets meer kunnen. En belangrijker: de oplevering van de verbinding in januari ging ook heel moeizaam ivm administratieve uitdagingen bij backoffice. Dit heeft toen 2 weken geduurd en na lang aandringen door de monteur intern bij KPN is het geëscaleerd bij een manager en was het binnen een uur op afstand opgelost met de bijbehorende excuses dat het veel te lang heeft geduurd. Ik zou heel graag gechecked willen hebben of de storing inderdaad onderdeel is van een grotere storing in dit gebied of dat het automatisch gegenereerde mails zijn waarbij eindtijd steeds 5 uur opschuift. We vanmiddag een mail krijgen dat het over het weekend heen gaat. En er over twee weken blijkt het toch hetzelfde is als bij aanleg van de verbinding.

Als het een glasvezel breuk is dan moet het dicht bij. De eindgebruiker zitten omdat hoger in het netwerk de verbindingen “dubbel” zijn uitgevoerd. Dan heeft 1 kapotte kabel geen invloed. En als het een storing betreft mbt 26 huishoudens dan is er geen speciale vergunning nodig zoals bij eerste aanleg maar kan men volgens mij gewoon aan de slag zonder vergunning. Net zoals als er een elektriciteitskabel of riolering defect is. En als het een breuk is dan moet deze binnen 9! dagen toch echt zijn opgelost. Kapotte netwerkkaart toch ook. Waarschijnlijk moet er iemand ergens iets resetten in de systemen en wellicht in de wijkcentrale. En dat duurt gewoon heeeeel erg lang. Ben heel benieuwd naar de terugkoppeling.  


En, @Jasper , het is nu 19.00 uur, kun je ons al iets meer vertellen? De eindtijd is wederom opgeschoven naar morgenochtend 6.00. 
Niet te geloven dit…..


En, @Jasper , het is nu 19.00 uur, kun je ons al iets meer vertellen? De eindtijd is wederom opgeschoven naar morgenochtend 6.00. 
Niet te geloven dit…..

Ben bang dat internet/tv/WiFi  het aankomende weekend ook nog steeds niet gemaakt is. Is nu verschoven naar einde middag 18:00 uur. Al bijna twee weken en ondanks alle goede bedoelingen van KPN medewerkers is er niemand die kan toelichten wat er loos is. Wat me de grootste zorgen baart is dat het lijkt of er intern tussen de afdelingen van KPN nauwelijks informatie wordt uitgewisseld. Ik vermoed dat KPN medewerkers in dit forum ook niet meer te horen krijgen dan “er wordt aan gewerkt”.  En dat snap ik na bijna 2 weken werkelijk niet.


Goedemiddag, is er een update hoe de werkzaamheden vandaag (zijn) verlopen? Het is nog geen 18:00 maar ik hoop dat het niet weer wordt verschoven tot na het weekend. Alvast bedankt.


Goedemiddag, is er een update hoe de werkzaamheden vandaag (zijn) verlopen? Het is nog geen 18:00 maar ik hoop dat het niet weer wordt verschoven tot na het weekend. Alvast bedankt.

Net verschoven naar morgenochtend 6 uur. Wederom geen enkele reden of update gehad. Droevig


Vervelend dat het nog niet is opgelost! Wij hebben ook nog geen nieuwe update gekregen van de aannemer waardoor het voor mij ook onduidelijk is wat de stand van zaken op dit moment is. Ik heb er opnieuw navraag over gedaan, ik hoop dat ik er snel meer over kan vertellen.


Vervelend dat het nog niet is opgelost! Wij hebben ook nog geen nieuwe update gekregen van de aannemer waardoor het voor mij ook onduidelijk is wat de stand van zaken op dit moment is. Ik heb er opnieuw navraag over gedaan, ik hoop dat ik er snel meer over kan vertellen.

Jasper, er is wel iets gebeurt. Het rode lampje op de NTU is nu groen. Maar het lukt niet om een verbinding op te bouwen. TV doet het ook nog niet. Ik probeer met reset eea voor elkaar te krijgen. Maar heb daar waarschijnlijk hulp voor nodig. Zie foto’s 


Vervelend dat het nog niet is opgelost! Wij hebben ook nog geen nieuwe update gekregen van de aannemer waardoor het voor mij ook onduidelijk is wat de stand van zaken op dit moment is. Ik heb er opnieuw navraag over gedaan, ik hoop dat ik er snel meer over kan vertellen.

Jasper, er is wel iets gebeurt. Het rode lampje op de NTU is nu groen. Maar het lukt niet om een verbinding op te bouwen. TV doet het ook nog niet. Ik probeer met reset eea voor elkaar te krijgen. Maar heb daar waarschijnlijk hulp voor nodig. Zie foto’s 

 


Alles doet het weer 👊


Helaas….op dit adres 2223EG, nog steeds geen WiFi, tv enz. Help @Kpn …. Bijna 2 weken nu. 


Helaas….op dit adres 2223EG, nog steeds geen WiFi, tv enz. Help @Kpn …. Bijna 2 weken nu. 

Dat is enorm balen. Ik ben zelf gaan uitproberen gegaan toen ik zag dat het rode alarm lampje op het zwarte glasvezelkastje groen was. Ik heb de stroom 10 min. van het zwarte kastje gehaald. En daarna opnieuw aangezet. Daarna even gewacht en de stroom van de router (witte kast) 2 min afgehaald en weer aangezet. Dit heeft mij geholpen. Maar hier zou KPN je/ons toch bij de hand moeten nemen. Maar dat was het probleem omdat we niet meer individueel konden worden geholpen om dat het een grotere storing was…. Zelfs mijn mobiele nummer werd herkend als ik naar de helpdesk belde en dan kreeg ik melding dat het geen zin had om over de storing te bellen en moest afwachten op info van KPN (wat tot op heden nooit proactief is gebeurt). Sterkte


Helaas….op dit adres 2223EG, nog steeds geen WiFi, tv enz. Help @Kpn …. Bijna 2 weken nu. 

Dat is enorm balen. Ik ben zelf gaan uitproberen gegaan toen ik zag dat het rode alarm lampje op het zwarte glasvezelkastje groen was. Ik heb de stroom 10 min. van het zwarte kastje gehaald. En daarna opnieuw aangezet. Daarna even gewacht en de stroom van de router (witte kast) 2 min afgehaald en weer aangezet. Dit heeft mij geholpen. Maar hier zou KPN je/ons toch bij de hand moeten nemen. Maar dat was het probleem omdat we niet meer individueel konden worden geholpen om dat het een grotere storing was…. Zelfs mijn mobiele nummer werd herkend als ik naar de helpdesk belde en dan kreeg ik melding dat het geen zin had om over de storing te bellen en moest afwachten op info van KPN (wat tot op heden nooit proactief is gebeurt). Sterkte

Heel erg bedankt voor je hulp…ook wij zijn nu weer online. Een goede buur is beter dan een verre @Kpn   


Helaas te vroeg gejuicht. Verbinding vandaag twee keer moeten resetten. Zwarte NTU kast heeft wel twee groene lampjes aan. Desondanks geen verbinding. Lijkt allemaal nog heel onstabiel. SVP storing dus niet op afgerond zetten. Wil voorkomen dat we 3x per dag steeds alles moeten resetten.


Ik zie dat de storing ook nog gewoon open staat. Einddatum nu 19 mei 18:00 uur. 

 


Helaas te vroeg gejuicht. Verbinding vandaag twee keer moeten resetten. Zwarte NTU kast heeft wel twee groene lampjes aan. Desondanks geen verbinding. Lijkt allemaal nog heel onstabiel. SVP storing dus niet op afgerond zetten. Wil voorkomen dat we 3x per dag steeds alles moeten resetten.

Na reset zwarte NTU kast van 10 minuten doet de verbinding het vooralsnog weer. Ben benieuwd voor hoe lang.


@HMES De storing is inderdaad nog niet afgemeld, ik zie dat de verwachte eindtijd van de storing nu op dinsdag staat. 

Ik hoop dat de verbinding vanaf dan ook weer stabiel is!


Ik zie dat de storing ook nog gewoon open staat. Einddatum nu 19 mei 18:00 uur. 

 

Ik bedoel uiteraard 10 mei ipv 19 mei


Ik heb inderdaad te vroeg gejuicht. Verbinding is zeer onstabiel. Zojuist geen verbinding, spanning van zwarte kastje afgehaald, verbinding doet het weer. Maar na 5 minuten ligt deze er weer uit.


Resetten werkt niet meer. Geen internet en geen tv meer..


@HMES De storing is inderdaad nog niet afgemeld, ik zie dat de verwachte eindtijd van de storing nu op dinsdag staat. 

Ik hoop dat de verbinding vanaf dan ook weer stabiel is!

Hoi Rutger, ik ben bang van niet. De afgelopen2 weken zijn dit steeds automatisch gegenereerde mails geweest. Zie de uitgebreide berichten over deze storing. Resultaat is helaas dat ik nu min of meer twee weken geen internet en tv heb. Zouden we in ieder geval een update kunnen krijgen wat er loos is? 


Helaas….op dit adres 2223EG, nog steeds geen WiFi, tv enz. Help @Kpn …. Bijna 2 weken nu. 

Dat is enorm balen. Ik ben zelf gaan uitproberen gegaan toen ik zag dat het rode alarm lampje op het zwarte glasvezelkastje groen was. Ik heb de stroom 10 min. van het zwarte kastje gehaald. En daarna opnieuw aangezet. Daarna even gewacht en de stroom van de router (witte kast) 2 min afgehaald en weer aangezet. Dit heeft mij geholpen. Maar hier zou KPN je/ons toch bij de hand moeten nemen. Maar dat was het probleem omdat we niet meer individueel konden worden geholpen om dat het een grotere storing was…. Zelfs mijn mobiele nummer werd herkend als ik naar de helpdesk belde en dan kreeg ik melding dat het geen zin had om over de storing te bellen en moest afwachten op info van KPN (wat tot op heden nooit proactief is gebeurt). Sterkte

Heel erg bedankt voor je hulp…ook wij zijn nu weer online. Een goede buur is beter dan een verre @Kpn   

Beste Buur,

Zoals je wellicht al gelezen hebt doet de verbinding bij ons het nog steeds niet. Doet de verbinding het bij jullie nog wel?

 


Kreeg net een automatische mail dat de storing zou zijn opgelost. En mocht ik nog problemen ondervinden ik via een pincode telefonisch contact kom opnemen. Aangezien de verbinding nog niet werkt heb ik dit gedaan. Nu rechtstreeks met een behulpzame technische medewerker kunnen spreken. Hij bevestigde dat hij kon zien dat er nog geen signaal op de verbinding zat en er daarom een monteur moest langskomen. Deze komt morgenmiddag. Ben benieuwd. De storing is door KPN dus afgemeld op internet maar bij ons nog gaande.


@HMES Klopt het dat er vandaag een monteur langs is geweest, en dat deze een collega heeft aangestuurd om het probleem op te lossen?

Dit zie ik namelijk terugkomen in onze notities. :)


@HMES Klopt het dat er vandaag een monteur langs is geweest, en dat deze een collega heeft aangestuurd om het probleem op te lossen?

Dit zie ik namelijk terugkomen in onze notities. :)

Ja er is vandaag volgens afspraak een monteur geweest. Die kon de verbinding nog niet repareren. Morgenochtend komt hij terug en gaan ze meting met laser verrichten vanaf kast verderop in de straat. 


Monteur is langs geweest. Hij kon alleen niet verder omdat hij geen juiste sleutel had van de wijkverdeelkast. Hij probeert te regelen dat er morgen weer iemand langskomt. Moet dan ook weer thuis blijven. Heel behulpzame man maar wordt hier toch echt moedeloos van. Bij de buren stond (zie eerdere berichtgeving) kon monteur ook niet verder ivm ontbreken juiste sleutel. Wordt vervolgd….