Skip to main content

Sinds 26 april 16:00 geen internet en tv op ons adres in postcodegebied 2223EG. Op website staat sinds 21:03. Dit is dus niet correct. Donderdag 28 april zou tussen 13:00 en 17:00 monteur langskomen. Zonder aankondiging niet langgekomen. Telefonisch contact gehad met helpdesk met een aardige, meelevende medewerker. Vraag gesteld of het onderdeel was van een grotere storing. Dit was niet het geval. Doorlooptijd op website verschoof van vannacht 01:00 uur maar vanmorgen 09:00 uur naar 13:00 uur vanmiddag. Krijg net een automatische sms dat het onderdeel is van een grotere storing en dat ze mij niet meer individueel kunnen helpen. Ik kan me dit eerlijk gezegd niet voorstellen. Geen signalen van de buren dat ze al sinds afgelopen dinsdag niets meer kunnen. En belangrijker: de oplevering van de verbinding in januari ging ook heel moeizaam ivm administratieve uitdagingen bij backoffice. Dit heeft toen 2 weken geduurd en na lang aandringen door de monteur intern bij KPN is het geëscaleerd bij een manager en was het binnen een uur op afstand opgelost met de bijbehorende excuses dat het veel te lang heeft geduurd. Ik zou heel graag gechecked willen hebben of de storing inderdaad onderdeel is van een grotere storing in dit gebied of dat het automatisch gegenereerde mails zijn waarbij eindtijd steeds 5 uur opschuift. We vanmiddag een mail krijgen dat het over het weekend heen gaat. En er over twee weken blijkt het toch hetzelfde is als bij aanleg van de verbinding.

Net contact gehad met KPN. Er komt morgen niemand langs omdat er eerst intern een afspraak met KPN Netwerk moet worden gemaakt dat er een monteur kan komen die toegang tot de kast heeft. Hopelijk is dat morgen helder en dan kan de afspraak worden ingepland. Dus nog even afwachten.


Net weer contact gehad met KPN via het pincode nummer. Nu aardige medewerker aan de lijn gehad. In haar systeem staat dat er vandaag toch iemand zou langskomen. Daar is iets fout gegaan. Verzoek of ik morgenochtend contact wil opnemen om te checken naar de status. 


Ik geef de moed op. Net gebeld. Het goede nieuws was dat ze weten dat er een app nodig is voor openen van de wijkkast. Slechte nieuws is dat er niet kan worden verteld wanneer er een monteur komt, hoe ik daarover op de hoogte wordt gesteld en ik moet afwachten. Op mijn vraag hoe we dan voorkomen dat ik voor de 3e keer onnodig een vrije dag moet nemen of het risico dat monteur voor niets staat. Wist men niet. Afwachten maar. 


Heel mooi, net nog even contact gehad met KPN service desk (08000402) niets om iets opgelost te krijgen maar dat loopt via Speciale telefoonnummer maar om aan te geven dat sinds 26 april mijn verbinding het nog steeds niet doet. En of er desnoods een noodoplossing mogelijk is met en 4g simkaart in een router. Die waren helaas niet beschikbaar. Maar wat er wel werd aangegeven is dat mijn storingsmelding pas is ingegaan op 7 mei nadat ik had aangegeven dat mijn verbinding het nog steeds niet deed.  Omdat de eerste melding te maken had met een generieke verstoring 😂🤣🥲.  En omdat er wordt gewerkt met interne SLA’s het bij KPN netwerk de storing “pas” een dag of 3 openstaat. In ieder geval nog even geduld en de verwachting is dat er binnen een week of zo wel een oplossing zal zijn…..


@HMES Excuus voor het langer uitblijven van een reactie. 

Ik zie inderdaad dat er nogal wat issues zijn met het toegang krijgen tot de wijkcentrale. Er moet hierbij geschakeld worden tussen verschillende partijen en dat gaat helaas niet vlekkeloos. 

Voor wat betreft de noodoplossing heb ik wel goed nieuws, het is mij gelukt om inderdaad een 4g modem met simkaart en een Digitenne ontvanger op te sturen. Zodat er in ieder geval op deze manier tijdelijk gebruik gemaakt kan worden van internet en televisie. 

Zodra de storing is opgelost krijg je een verzoek om deze weer terug te sturen! Ik hoop uiteraard dat de reguliere diensten zo snel mogelijk weer werken. 

Het noodpakket ligt morgen na 15:00 klaar bij de Coop aan de Rijnstraat, vergeet bij het afhalen niet om een geldig legitimatiebewijs mee te nemen!


Gisteren weer zelf even contact opgenomen met KPN Operations of er al een monteur is ingepland die meting kan doen en toegang tot de wijkcentrale heeft. Medewerker gaf aan zelf ook verrast te zijn dat dit nog niet was gebeurt en zou er achteraan gaan. Ik zou worden teruggebeld. Helaas nog niets vernomen. Verbinding doet het sinds 26 april niet. Nu een maand verder. Factuur voor deze maand wel ontvangen…. 


Gisteren weer zelf even contact opgenomen met KPN Operations of er al een monteur is ingepland die meting kan doen en toegang tot de wijkcentrale  heeft. Medewerker gaf aan zelf ook verrast te zijn dat dit nog niet was gebeurt en zou er achteraan gaan. Ik zou worden teruggebeld. Helaas nog niets vernomen. Verbinding doet het sinds 26 april niet. Nu een maand verder. Factuur voor deze maand wel ontvangen…. 

 


Gisteren erachter gekomen dat er om 4 uur een monteur aan de slag is gegaan. Gelukkig hoefde deze alleen bij wijkcentrale te zijn want we waren zelf niet thuis. Uiteindelijk zelf reset gedaan en de verbinding werkt weer. 


@HMES Goed om te lezen dat de verbinding nu weer werkt? 

Is deze de laatste dagen inderdaad ook stabiel gebleven? 

Dan kan ik namelijk de berekening voor teveel betaalde kosten maken! :)


Hoi Rutger, gelukkig wel. Verbinding werkt perfect.


@HMES Dat is fijn om te lezen! 

De storing heeft in dit geval een maand geduurd, ik ga dan ook een maand abonnementskosten vergoeden. 

Dit bedrag zal in mindering gebracht worden op de volgende factuur waarop dit mogelijk is!