Skip to main content
Beantwoord

Sinds 7 oktober storing, maar oplossing wordt steeds 4 uur opgeschoven

• October 8, 2025
  • 8 reacties
  • 125 keer bekeken

Ik heb al sinds 07-10 geen internet meer. Ik weet dat ik hier vergoeding voor kan vragen, maar wat ik me vooral afvraag is of het mogelijk is om te zien hoe lang dit nog kan duren? De pagina van https://www.kpn.com/service/storingen vertrouw ik niet meer aangezien de oplostijd steeds met 4 uur opschuif. 

Ik heb al een onbeperkte data bundel op mijn mobiel, maar dit werkt niet echt op een pc die verbonden is met een netwerkkabel. Daarnaast is de kwaliteit van de verbinding niet geheel betrouwbaar.

Beste antwoord door FamousRaptor

​@Ik_Combineer ik begrijp dit volledig! Ik heb sowieso respect voor de monteurs die midden in de nacht dit soort dingen repareren! Ik zou dat niet kunnen!!!

Ik vind het alleen jammer dat de storingspagina valse hoop geeft. Het geeft een verwachte oplossingstijd, en zodra je erover heen gaat doen ze er automatisch 4 uur bij. Maakt het plannen voor thuiswerken wat moeilijker. Ik was gewoonweg gefrustreerd van de oplostijd die steeds 4 uurtjes opschoof.

De vraag was ook min of meer of er een manier is om een beter beeld te krijgen van hoe lang de storing eventueel nog kon duren.

Het probleem is inmiddels opgelost! Ik ga er van uit dat ik de volgende keer gewoonweg moet wachten en niet echt naar de oplostijd moet kijken. Daar heb ik helaas.

8 reacties

Leen59
Wijsgeer
  • 1147 reacties
  • October 8, 2025

Heeft de PC geen WiFi?

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+14

Hoi ​@FamousRaptor 

Welkom op de community van KPN.

Een storing is altijd vervelend, zeker in deze tijd dat alles digitaal gaat.
KPN heeft er alle baad bij om de storing zo snel mogelijk te verhelpen, en zal daar ook alles aan doen.

Toch kan het zijn dat het probleem groter is dan gedacht, waardoor het simpelweg wat langer gaat duren, maar het kan ook nog zo zijn dat er materiaal besteld moet worden om deze storing te verhelpen.
Dus je kunt gerust uitgaan van wat de storingspagina vermeld, ook al is dat in jouw ogen niet leuk.

Je kunt altijd nog de storingsdienst van KPN bellen, om daar te vragen of ze al wat meer weten.
Bel daarvoor naar 0800-0402 of vanaf een KPN mobiele aansluiting naar 1200.

Spreek nadat de voice respons stem je heeft gevraagd waarvoor je belt, het volgende in:
ik wil een medewerker spreken, en na de tweede vraag storing.

De storingsdienst is 24 uur per dag en 7 dagen per week telefonisch bereikbaar!

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • October 8, 2025

​@Leen59 Jawel, maar ik heb de antenne er niet op vastgemaakt omdat een netwerkkabel altijd beter is dan wifi. Ik heb verder ook wel meer goede redenen waarom ik hem er niet opgezet heb, maar dat is een andere discussie

Daarnaast kan ik de antenne nu even niet vinden(ergens in een doos op zolder opgeslagen). Ik kom daar nu helaas niet makkelijk en snel bij. Zonder antenne werkt de wifi niet goed genoeg om een website te openen

Leen59
Wijsgeer
  • 1147 reacties
  • October 8, 2025

Anders zou je de mobiel als hotspot kunnen gebruiken voor de PC was mijn gedachte.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • October 8, 2025

​@Michel.uit.Arnhem, ik heb al gebeld. Ze hebben aangeven niet meer te kunnen zien dan wat op d3 stoeingspagina staat. Wat de storingspagina betreft heeft het voor mij nu alleen nut dat er bevestigd is dat er een storing is. Alle andere informatie vertrouw ik helaas niet meer. Als er iets besteld moet worden, dan ga ik er van uit dat de deadline voor wanneer het opgelost is wat actueler zou zijn dan elke keer 4 uur opschuiven. Ik heb dan liever dat er aangegeven wordt dat ze er 3 dagen mee bezig zijn dan wat er nu gebeurd

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+14
  • KPN Monteur
  • 5280 reacties
  • October 9, 2025

Soms is een storing oplossen gewoon heel erg veel werk. Gistermorgen in Spijkenisse begonnen in een bepaalde buurt de storingen binnen te stromen, in eerste instantie is direct een graafploeg aangestuurd omdat het duidelijk was dat er wat aan de hand was. En in het middaguur is dit opgeschaald naar drie graafploegen omdat het toch ontzettend veel werk is. Uiteindelijk hebben ze de nacht doorgehaald en zijn ze nu nog steeds bezig met herstel. Soms is het gewoon heel erg veel werk.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • Antwoord
  • October 9, 2025

​@Ik_Combineer ik begrijp dit volledig! Ik heb sowieso respect voor de monteurs die midden in de nacht dit soort dingen repareren! Ik zou dat niet kunnen!!!

Ik vind het alleen jammer dat de storingspagina valse hoop geeft. Het geeft een verwachte oplossingstijd, en zodra je erover heen gaat doen ze er automatisch 4 uur bij. Maakt het plannen voor thuiswerken wat moeilijker. Ik was gewoonweg gefrustreerd van de oplostijd die steeds 4 uurtjes opschoof.

De vraag was ook min of meer of er een manier is om een beter beeld te krijgen van hoe lang de storing eventueel nog kon duren.

Het probleem is inmiddels opgelost! Ik ga er van uit dat ik de volgende keer gewoonweg moet wachten en niet echt naar de oplostijd moet kijken. Daar heb ik helaas.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+12
  • Moderator
  • 2681 reacties
  • October 10, 2025

Hoi ​@FamousRaptor. Niet leuk natuurlijk dat je een paar dagen zonder diensten zit en dat de informatievoorziening ook niet erg denderend is. Dat is wel iets voor ons om mee te nemen als feedback. 

Gelukkig is het gisteravond dan verholpen. Daar ben ik blij om! Monteur Ik_Combineer geeft al wat context over wat er precies kan spelen en waarom het wat langer kan duren. En soms zijn er ook weer vergunningen nodig bij graafwerkzaamheden en dan levert dat ook weer vertraging op. In dit geval was het gewoon lastig vast te stellen waarschijnlijk of het binnen 2 uren of pas over 2 dagen op te lossen was. Als het bijvoorbeeld om een kabelbreuk gaat, dan is soms moeilijk te voorspellen of het snel op te lossen is of toch wat langer gaat duren. 

Maar hopelijk zit je niet snel weer in dit schuitje en kun je heerlijk blijven genieten van je stabiele verbinding! 

KPN Community
15 jaar!

En dat vieren we graag samen met jou.
Vier je het met ons mee?

Jubileum topic