Skip to main content

Gisteren 5 oktober 2021! blijkt na thuiskomst dat ik geen internet meer heb op mijn router.

Ik ben ook afgelopen jaar automatisch omgezet van Telfort naar KPN.

Ik heb niets gewijzigd in mijn abonnement.

Na via de KPN app wat automatische testen te doen werd aangegeven dat alles in orde was.

Toen maar naar mijn Fritzbox 7561 geopend.

Had de laatste firmware.

Toen herinnerde ik me dat KPN vorige maand geprobeerd heeft hun eigen niet in gebruik zijnde modem te updaten. Bij de connectie stond zoals altijd nog Telfort. Deze naar KPN gezet (waarbij 1000 mb/s als max geaccepteerd werd), opnieuw gestart en het werkte. Aanvankelijk vanochtend probleem met de wifi → internet, maar intussen "vanzelf” opgelost.

KPN had tenminste haar oude Telfort klanten kunnen inlichten dat nieuwe instellingen op de router nodig zijn!

Hoi @Bram18, welkom bij ons op het forum. Vorig jaar zijn alle Telfort klanten administratief overgezet naar KPN inderdaad. Momenteel zijn we bezig om al deze aansluiting ook technisch over te zetten van het Telfort netwerk naar het KPN netwerk. De modemupdate, waar je vorige maand volgens je bericht een melding over kreeg, is die technische migratie. Dat is het bericht waarmee je wordt ingelicht dat de verbinding gaat veranderen, in dat bericht wordt verwezen naar deze pagina op onze website: Software update van je modem. Daar wordt bij het kopje 'Ander modem’ ook toegelicht wat de gevolgen zijn als je een ander modem gebruikt dan de Experia Box. Heb je daar vorige maand niet gekeken?


Sorry Jasper,

Ik heb doorgeklikt, wat al onduidelijk in de eerste aankondiging stond, en vindt dan alleen maar redenen om de Experia box te gebruiken.

 

Dus slechte service van KPN naar oude Telfort klanten!


Sorry Jasper,

Ik heb doorgeklikt, wat al onduidelijk in de eerste aankondiging stond, en vindt dan alleen maar redenen om de Experia box te gebruiken.

 

Dus slechte service van KPN naar oude Telfort klanten!

KPN heeft ook het liefste dat je alleen de ExperiaBox gebuikt. Daarin kunnen ze immers hun eigen firmware proppen, aanpassen en updaten wanneer ze maar willen. Met als gevolg veel klanten met problemen in het netwerk na de ExperiaBox. Maar ja...daar zijn ze niet verantwoordelijk voor ;-)

Zodra iemand (XS4ALL of KPN) mij gaat verplichten een Experiabox te gebruiken of eigen firmware maar de Fritz!Box gaat pushen (wat niet zal mogen van AVM) dan ren ik gillend weg...


Gewoon even op die FRITZ!Box de KPN wizard draaien en je bent binnen no-time weer online.


Of je een Experia Box of een ander type modem gebruikt maakt voor mij niet uit, het belangrijkste is dat het voor jou goed werkt. Op onze site hebben we een overzicht met de instellingen die je daarvoor kunt gebruiken: Eigen modem instellen en gebruiken. Bij de FRITZ!Box kan je, zoals je zelf had gevonden en wjb ook noemt, gewoon het KPN profiel kiezen en dat is nog makkelijker. 

Hier op het forum heeft wjb ook een mooi en duidelijk topic geschreven over het gebruik van een eigen modem: Gebruik een eigen router i.p.v. de Experia Box.


Mijn belangrijkste punt is dat ik omdat mijn internet uitviel er achter kwam dat er iets gewijzigd was, nl dat Telfort instelling niet meer werkte.


Dat was aangekondigd in de mail die ik in mijn eerste reactie noemde, daar werd dat vooral in aangegeven. Die mail had je gezien zei je in een eerdere reactie, maar de boodschap dat dit zou gebeuren was blijkbaar gemist.