Skip to main content

Ik heb vanochtend een nieuw modem geïnstalleerd (kpn box 12). Tijdens de installatie ging het prima, maar daarna kwamen de problemen:

  • WiFi valt op iPad telkens weg
  • SuperWiFi-punten staan allemaal op rood.

Interactieve tv werkt prima.

Heb alle SuperWifi-punten via kabel op nieuw modem aangesloten gehad, hebben ook update gehad. 

Hallo @MarielleS1971 ,

De V12 blijkt een mindere WiFi uit te stralen dan eerdere modems. (Bij mij en diverse andere klanten was dat ook zo.) 
 

Wat je kunt doen is om de SuperWifipunten dichterbij het modem te zetten. Net zo dicht totdat het lampje groen uitslaat. En het kan er dan uiteindelijk op uitdraaien dat je er dan één of twee moet bijkopen. 


Hoi @MarielleS1971, welkom hier. 

Mocht je nog rode lampjes ervaren op de SuperWifi, dan wil ik je aanraden een schone installatie te doen. 

Met de Box12 is is het modem zelf ook een punt. Er hoeft dus geen SuperWifi punt direct bij het modem te staan. 

Mocht je nog verdere vragen hebben, laat het dan weten. 


Dag @Bart_Z, het leek heel even te helpen, maar na een uurtje staan alle Superwifi-punten weer op rood. Oude modem weer geïnstalleerd en alles doet het weer.

 

 


Heb je toevallig een DVS650 in gebruik? Zo'n draadloze adapter in het stopcontact? Zo ja wil je die uit het stopcontact halen. Dan starten ze opnieuw op. Hopelijk verhelpt dat het probleem. 


Hoi @Bart_Z dit lijkt inderdaad de oplossing. Sinds gisteravond lijkt alles het te doen. Ik heb nu de WiFi-versterker die eerst naast het modem stond op zolder geplaatst en die doet het ook. Nog een WiFi-versterker die op geel blijft staan, terwijl die voorheen op dezelfde plel wel op groen stond (en dichterbij modem staat dan de andere die wel op groen staan). Enig idee wat dat dan nog kan zijn?


@MarielleS1971, dan heeft het wifi punt alleen verbinding met de 2.4GHz verbinding. Deze is wat langzamer maar heeft een groter bereik. De 5GHz verbinding lijkt toch moeite te hebben met de afstand. 

Maar fijn te lezen dat het weer werkt.