Skip to main content

Sinds de corona tijd vooral de laatste lockdown  functioneert alles in huis voor de helft minder.
als de 2e TV aanstaat kun je b.v. niet appen op je telefoon.

en als je aan het appen bent valt de 2e TV telkens stil.

Is dit herkenbaar?

met vriendelijke groet

 G.A. 

Ik  betaal extra bij om sneller internet te hebben. 
Maar toch is alles beperkt als beide TV, aanstaan.

Het ergste voor ons is dat niemand bereikbaar is en je met allerlei omwegen gedwongen wordt om maar niet de helpdesk te bellen.

 

Ik verlang naar de tijd van vroeger dat je normaal je vraag kon stellen en niet af geserveerd wordt met de mededeling dat alles van afstand gereset wordt.


Dan gaat er ergens iets niet goed. Kan je iets meer vertellen over je netwerk? Welk modem? Zijn de tv ontvangers bekabeld aangesloten? Graag zoveel mogelijk info. 


Beste Joep, Het is niet de 1e keer dat ik de hulp in roep van KPN.
Het wordt als oudere steeds moeilijker om te bewijzen dat het niet meer functioneert.
Je kunt ook niemand in de maatschappij meer aanspreken op zijn of haar verantwoordelijkheden.
Hebt u wel eens gehoord dat er ook maar iemand zegt van "” ik regel dit  voor u "”

2 jaar geleden kwam er een monteur van de KPN en alles zou perfect zijn.
Niet dus. Hier in huis is alles bekabeld vanaf de Router, dus bekabelde televisie en bekabelde Computer.
2 stuks bekabelde Wifi versterkers  en nog functioneert het niet.
Het mooie is dat wij ongeveer € 10.- extra per maand betalen voor sneller internet.
Als je alles doormeet hebben wij perfecte douwn en upload snelheid.
dus zeg het maar.
Kan natuurlijk zijn dat de modem waar de glasvlies binnenkomt niet juist functioneert of misschien wel defect is.  Heb even gekeken het is een Experia v10A box.
Fijne dag 


@Gert Arentz Welkom op het forum. 

Wat irritant dat je verbinding niet functioneert zoals je graag zou willen. Ik controleer graag of ik hierin iets kan betekenen. 

Zou je voor mij je forumprofiel willen invullen en een seintje kunnen geven als dit is gelukt? Dan kan ik een aantal metingen uitvoeren en uitzoeken of ik een reden kan vinden! 


Ons probleem is nog niet opgelost,  "” het laden"” van een link e.d of appen is bijna niet mogelijk als wij de 2e tv aan hebben staan.

Wij betalen een extra bedrag voor up en douwnload snelheid.

groet

Gert


@Gert Arentz

Ik regel dit voor U :smiley:

Heeft U de wifi van de V10A aan staan ? (moet)

Hebben de wifi versterkers dezelfde netwerknaam als de V10A (aanbevolen).

Heeft U de Glasvezelkast al eens voor 2 min. spanningsloos gemaakt ?

Doe dit dan en hierna maakt U de V10A spanningsloos.

Dan zet U de Glasvezelkast weer aan en hierna de V10A en laat deze rustig opstarten.

Heeft U de wifiversterkers ale eens gereset ?

Doe dit dan op de volgende manier :

 

Haal de UTP kabel uit de Experia Wifi !!!

Reset de Experia Wifi:  Op het moment dat je de Experia WiFi gaat resetten, dien je hem zo'n 10 seconden in te houden. Daarna zouden alle lampjes moeten gaan oplichten, dan laat je hem los en zal hij gaat resetten.

Doe dit ook bij de andere Experia Wifi.

Is dit gebeurd dan zet ze alle twee uit en plaatst de UTP kabel terug.

Hierna een voor een weer inzetten en rustig laten opstarten.

V10A wifi moet aan staan !!!


als ik de 2e TV aan heb staan is het niet meer mogelijk om bv te watsappen.
het laden van een document of filmpje zorgt er voor dat de tv gaat stotteren.

Heb onlangs weer de kpn aan de lijn gehad maar ik kan het niet meer opbrengen om nogmaals te resetten.
Ook de vragen hoe ik dit gedaan heb steekt mij. ik wordt dan behandeld als een puber.
De dame in kwestie heeft al eens de verbinding verbroken toen ik weigerde om alles aan en uit te zetten.
Kan het aan de router liggen die niet meer de jongste is ( v10 )
IK wil graag deskundig behandeld worden en geen domme vragen op mijn af te laten vuren.

met vriendelijke groet

Gert Arentz


Admin: reactie verplaatst naar eigen topic


Hoi @Gert Arentz 
Lastig als je storing hebt.
Kun je vertellen welke internetsnelheid je hebt hier op de snelheidstest ?

Overigens is de V10 nog een veel gebruikt modem en echt niet verouderd.

Update:

Ik zag een ander topic waarin je dezelfde vraag stelt, beter daar verder gaan dan hier.
Het is niet handig om om meerdere topics te starten.



Admin: reactie verplaatst naar eigen topic


@Gert Arentz Ik had in ons eerdere topic geen reactie meer gezien, maar goed dat je er weer bent. 

Wel erg vervelend dat je deze problemen ervaart, ik zie dat je een glasvezelverbinding hebt en dan zou je probleemloos tv moeten kunnen kijken en whatsappen tegelijk. 

De vraag de @huistijger stelt ben ik ook benieuwd naar! Ook zie ik dat je twee tv ontvangers hebt, ervaar je de problemen met haperende televisie op beide ontvangers of slechts op 1 ontvanger? 

Ook zie ik dat er in de nacht van 17-03 preventieve onderhoudswerkzaamheden zijn, en al meet ik niet direct vreemde dingen uit zou dit de situatie wellicht ook al kunnen verbeteren. 


Kan het aan de router liggen die niet meer de jongste is ( v10 )

U zegt iets verder naar boven toe in dit topic dat u een v10a heeft? Heeft u die? Of toch een v10 zonder a?

Kunt u vertellen hoe de apparaten aangesloten zijn? Bekabeld zegt u, maar hoe lopen de kabels precies? Er loopt een kabel vanuit de Experiabox naar de tv ontvanger? Dat is een ononderbroken kabel? Kabel uit 1 geheel?

En u heeft een 2de ontvanger die ook aangesloten is met een kabel vanuit Experiabox naar deze 2de ontvanger? 

Wat is het merk van de ontvangers? Toch geen Motorola?

En u heeft 2 versterkers? Daar lopen ook kabels naar toe? De origineel bij geleverde kabels?


goede avond, wij hebben alles en alles bekabeld,  de computer apart en de tv ook apart bekabeld

Twee wifi versterkers van kpn bekabeld maar toch een slechte kwaliteit.
De tv ontvangers zijn van de kpn. 
Het geheel is ongeveer 2 jaar geleden gecontroleerd en opnieuw aangesloten inclusief de wifi versterkers door een medewerker/monteur van de kpn.
wij betalen € 10,- per maand extra voor beter en sneller internet maar ben er helemaal klaar mee.
Hopelijk kunt u mij helpen.

 


Hoi @Gert Arentz 
Als ik het zo lees dan denk ik dat er een verkeerde switch tussen zit.
De klacht kan n.l. te maken hebben met een switch die geen IGMP-snooping ondersteund.
Alles bekabeld aansluiten is prima maar dan wel op de goede manier anders krijg je ook storingen, geen splitters gebruiken maar een goede switch b.v  deze switch Netgear.
Je geeft heel weinig info, maar helaas hebben we geen kristallen bol en zijn van jouw info afhankelijk om je te helpen.


Je geeft heel weinig info, maar helaas hebben we geen kristallen bol en zijn van jouw info afhankelijk om je te helpen.

Inderdaad. Eigenlijk is geen 1 van de vragen die ik gesteld heb beantwoord. Maar ik vermoed ook dat er een switch aanwezig moet zijn aangezien @Gert Arentz meer dan 4 apparaten opsomt. Namelijk 2 tv ontvangers, 2 versterkers en een pc. Dat zijn 5 apparaten, en een Experiabox heeft maar 4 poorten. De v10a zelfs maar 3. Waarvan ook nog niet duidelijk is welke meneer nu precies heeft, aangezien zowel de v10 als de v10a genoemd worden in dit topic.

Het kan wel zo zijn dat de tv ontvangers aan de 2de poort van de versterkers gekoppeld zijn... maar goed, dat horen we dan graag als dat zo is.