Skip to main content

Goedenavond,

sinds de tv storing bij KPN een paar dagen geleden, heb ik aanhoudend WiFi problemen. Na meerdere keren uren in de wacht staan zonder een medewerker te spreken, zaterdagochtend eindelijk met hulp van bekwame medewerker het internet weer aan de praat gekregen (hier was een volledige reset voor nodig). Resultaat: internet en WiFi werkte in ongeveer de helft van het huis / apparatuur. De tweede WiFi (super) versterker werkte echter niet meer, tv boven dus ook niet en meerdere op WiFi aangesloten apparaten werkten niet. Na 20 pogingen vanmorgen eindelijk de tweede WiFi versterker weer opnieuw kunnen installeren en deze werkt naar behoren. Ook beide tv’s werken probleemloos. Echter, sinds installatie van tweede Wifi versterker is WiFi in alle andere apparaten steeds meer gaan haperen (elke paar seconden uitval) en uiteindelijk is WiFi in alle apparaten verloren, alles moet zelfs opnieuw worden ingesteld maar inloggen op WiFi is onmogelijk. Netwerk is ofwel niet vindbaar, of ik krijg melding dat het wachtwoord niet correct is. Maar ik heb niets veranderd! En waarom werkte het dan soms wel 2 seconden?? En het gekke is dat beide WiFi versterkers en beide tv’s probleemloos werken. Wat is er aan de hand en hoe kan ik dit oplossen. Het is bijna onmogelijk om jullie te bereiken dus ik probeer nu maar eens het forum. Het is echt super frustrerend en bovendien leidt niet werkende WiFi tot grote problemen. Graag een oplossing !

Gebruikt u een switch in uw netwerk? Een kastje om extra bekabeld aangesloten apparaten aan te sluiten?


Nee ik gebruik geen switch. Ik heb een KPN Experiabox , 2 super WiFi versterkers en 2 tv ontvangers van KPN. 


Nee ik gebruik geen switch. Ik heb een KPN Experiabox , 2 super WiFi versterkers en 2 tv ontvangers van KPN. 

Hallo @Lisa-Lot welk merk en type modem heb je, de V8, V9, V10 of V10a?

Welke versterkers heb je, de witte ronde of de zwarte ronde?

 


@JanD Ik heb de Experia V10, deze is zaterdagochtend obv KPN volledig reset en toen werkte een groot deel weer ik heb witte ronde super WiFi versterkers. Deze doen het ook beide weer. Soms werkt bepaalde -op WiFi functionerende- overige apparatuur een paar seconden maar verder voortdurend ‘offline’ melding (ook in KPN @ Home app) en melding ‘foutief wachtwoord’. Wachtwoord is niet gewijzigd en bovendien verklaart dit niet waarom WiFi versterkers/tv en soms een paar seconden overige apparatuur wel verbinding heeft. Probleem is ontstaan met KPN tv storing afgelopen vrijdag. 
Dank voor het meedenken! 


Update:

ik heb net 10 minuten lang alle stekkers uit het stopcontact gehad en nu werkt WiFi gedeeltelijk weer (deel apparaten is nog offline). Dit heb ik gisteren ook 5 x gedaan. Dit werkte telkens tijdelijk en niet in alle apparatuur. ‘S Avonds vrijwel alles weer offline met ‘WiFi onbereikbaar’ of ‘Onjuist wachtwoord’ meldingen. Alleen super WiFi versterkers (na opnieuw installeren) en tv bleef het gewoon doen. 


Hallo @Lisa-Lot je zorgt er wel voor dat de wifi op de modem uit is als de versterkers aan staan, want de versterkers en modem werken (nog) niet samen. Met de toekomstige updates wel.


@JanD je bent de eerste die dit vertelt. Geen idee hoe ik WiFi op het modem uit moet schakelen? En tot de KPN storing afgelopen vrijdag werkte alles nagenoeg probleemloos. 


Hallo @Lisa-Lot aan de zijkant van het modem zitten een paar knopjes, o.a. wifi aan/uit.

Als je die 1 of meer seconden ingedrukt houdt gaat het wifilampje uit, dan knopje meteen loslaten.

Als je de KPN versterker(s) bekabeld aansluit op het modem behoort de wifi op het modem automatisch uit te gaan en nemen de versterkers het over.

Als de wifi naast de versterkers op het modem ook aan blijft staan kunnen ze elkaar verstoren en heb/krijg je minder goede of slechte wifi.

Succes.

 


Hallo @Lisa-Lot, wat balen dat je sinds de tv-storing nu dan problemen hebt met de draadloze internetverbinding. Wat je het beste kunt doen is een geheel schone installatie van de witte wifi punten: Een uitleg vind je op de KPN Forum kennisbank: Superwifi opnieuw installeren


Hi @Jeroen_dB ,

ja dat heb ik allemaal al gedaan deels samen met KPN. ik heb inmiddels en sindsdien wel weer WiFi maar van bagger kwaliteit. Verbinding valt steeds weg. Waardeloos! Tv werkt wel goed. @JanD Gaf eerder nog de tip om WiFi aan/uit te zetten middels de daarvoor bestemde knopjes op de modems. Die knopjes heb ik echter niet… alleen stroom aan/uit en dat heb ik al tientallen malen geprobeerd. KPN is op zich een goede provider maar met storing echt waardeloos is inmiddels mijn ervaring. Je kunt ze nauwelijks bereiken en je houdt wekenlang problemen (dit is al eens eerder gebeurd). Zo jammer echt. 
Dank voor het meedenken! Ik hoop vurig dat het snel opgelost wordt, het lijkt toch echt een software probleem. 


De wifi op de KPN Experiabox V10 kun je uitzetten met behulp van het knopje aan de zijkant. Er zitten 3 druktoetsen aan de zijkant van de modem.
 

Het 2de van de 3 knopjes is het wifi knopje: Met deze knop kun je het draadloos netwerk aan- en uitzetten. Staat de 'WiFi' aan dan zal het lampje 'Wireless' aan de voorkant van de Experia Box continu groen branden. 

In een eerdere post gaf je aan de versterkers stroomloos te maken, dat is echter niet een schone installatie van de wifi punten. Voor een schone installatie is het echt noodzakelijk dat de wifi punten een reset krijgen middels het daarvoor bestemde knopje. 

 


Dank @Jeroen_dB ! Het WiFi knopje zal ik nog proberen. De volledig nieuwe ‘schone’ installatie van de WiFi punten (volledig opnieuw installeren) inclusief het opnieuw bepalen van de juiste locatie voor de WiFi punten heb ik uiteraard ook al gedaan. Ook KPN heeft een volledige reset van het systeem gedaan. Het lijkt wel kleine beetjes beter te worden maar in alle eerlijkheid lijkt het nu op internet zoals we dat jaren geleden hadden. Haperend…