Skip to main content

Sinds begin december ervaar ik wifi-problemen zowel op mijn kantooradres (glasvezel) als thuis. Ik zit vast in een ‘twilight zone’ bij KPN en kom na alle standaardprocedures terug bij het servicenummer 0800-0402, om vervolgens weer de ‘loop’ ingestuurd te worden. Weet iemand of er bij KPN rondom begin december een update oid is geweest?

 

Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt (afgesplitst)

Vertel eens wat meer @Pieter.Z wat is er aan de hand?


Thuis:

Heb een Experia box v10 met 3 Experia WiFi versterkers. De versterkers lijken kapot, werken iig niet. Alleen de groene lampjes links en rechts branden. De locatie van de versterkers maakt geen verschil. Ze zijn bedraad en rechtstreeks aangesloten op de v10.

 

kantoor:

simpelweg uitvallende wifi, gemiddeld 8x per uur. In de afgelopen week geheel geen wifi


Mijn favoriete combi😉! Heb je al een zgn schone installatie gedaan? Wat heb je nog meer in je netwerk? Draadloze verbindingsets? Ergens een switch? Tv ontvangers? Omvormer van zonnepanelen? Drie kapotte experia wifi's is wel heel bijzonder namelijk. 


Poeh, Eneco, omvormer, wifilampen, sonos, chromecasts etc etc

 

met hulp van de telefonische helpdesk alle mogelijke stappen doorlopen. Heel bijzonder dat de boel van de één op de andere dag niet meer werkt, maar dan ook tegelijk op kantoor en thuis


Ik heb dezelfde combinatie. Niets aan de hand.  Er zijn recent geen updates geweest.  En dan ineens allemaal kapotte wifi versterkers kan toch niet. Heb je alles al opnieuw geïnstalleerd? 


Alles opnieuw geïnstalleerd en gereset. Ook op afstand door KPN. 


En de bekabelde verbinding werkt wel? Tv blijft het doen?


Tv is geen probleem, wifi via de router ook niet, de Experia WiFi’s zijn t probleem


Dag @EHK zover ik weet is er geen update uitgerold voor de v10. Wel voor de wifipunten.  Gebruik je die?

Hallo Joep,

 

onder een ander topic heb ik problemen met mijn WiFi geschetst. Ik zie in jouw reactie dat er een update voor de WiFipunten is geweest, omstreeks de datum dat bij mij de problemen ontstonden (ca een maand geleden). Mijn Experia WiFi (3 stuks) werken niet meer. Na resetten van zowel Experiabox V10 als de WiFipunten en het herinstalleren blijft Wireless op het modem branden. De Epxeria WiFi neemt de functie niet over. Iemand een idee? KPN geeft steeds dezelfde, niet werkende oplossing.

 

Admin: verplaatst naar je eigen topic oorigineel topic]


Beste @Pieter.Z, welkom! Mijn excuses voor de late reactie. We hebben je topic per abuis over het hoofd gezien na het verplaatsen van de laatste reactie. Hoe staat het er nu voor? Heb je al eens een test gedaan met één, en daarna met twee Experia Wifi's? Werkt het dan wel? Ik kan me inderdaad ook niet voorstellen dat ze alle drie kapot zijn. Dan zou er eerder iets met de Experia Box aan de hand zijn. Als jij de wifi zelf handmatig uitzet op de V10, wat gebeurt er dan?


Het is inmiddels opgelost, een heldere medewerker van de helpdesk wist uiteindelijk dat de ‘draadloze verbindingsset', de powerline adapters, de storende factor in het geheel waren. Pluggen eruit, modem gereset en de Experia Wifi's opnieuw verbonden, klaar was Kees. Heeft een maandje geduurd….. Misschien handig om dit in het belscript op te nemen?


Wat fijn zeg! Dat is doorgaans zeker een van de dingen die we controleren aan de lijn. Jammer om te lezen dat dit bij jou niet eerder is gebeurd!