Skip to main content
Vraag

Sinds een aantal dagen netwerkonderbrekingen op willekeurige momenten

• September 30, 2026
  • 4 reacties
  • 83 keer bekeken

Sinds een aantal dagen ervaar ik op willekeurige momenten op de dag korte netwerkonderbrekingen van een paar seconden.

​Wat er precies gebeurt:

​Mijn PlayStation (party-chat valt uit, ik word gekickt uit gamesessies door packet loss) en online radio (audiostream valt stil/buffert) haperen op exact hetzelfde moment.

​Het probleem treedt op meerdere apparaten tegelijk op, wat wijst op een onderbreking op de centrale lijn of het modem/NT-kastje.

​Het modem start op die specifieke haper-momenten niet opnieuw op het is echt een hele korte dip/ruis op de verbinding.

​Ik heb al telefonisch contact gehad met de klantenservice, maar uit de standaard live meting kwam toen niets naar voren doordat de verbinding op dat specifieke moment wel actief was.

​Mijn apparatuur & opstelling:

​KPN Modem + KPN SuperWiFi-punten

​Zowel bekabelde apparaten als wifi-apparaten ervaren de dip.

​

​Zouden jullie op netwerkniveau een diepere historische lijnanalyse kunnen uitvoeren op mijn aansluiting? Ik hoor heel graag of jullie schommelingen in de signaalkwaliteit (SNR), ruis of packet loss op het netwerk terugzien, of dat er eventueel een component (zoals het glasvezelkastje/NT of modem) vervangen moet worden.

​

​Alvast bedankt!

4 reacties

• Topper
  • September 30, 2026

Heb je toevallig een box12 en heeft die een aantal dagen geleden een software update gehad? Dan ben jij niet de enige met deze problemen. Sinds de laatste update, die problemen zou moeten verhelpen, is dit issue door veel gebruikers geconstateerd en gemeld. Hopelijk komt KPN snel met een fix.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 30, 2026

Ja box 12 ja 

• Topper
  • September 30, 2026

Ik vrees dat je even geduld moet hebben tot KPN met een oplossing komt. Hier zijn 2 links van deze community waar je kunt lezen dat meerdere klanten dezelfde problemen ervaren na de laaste software update.

https://community.kpn.com/modems-123/herhaaldelijke-netwerkproblemen-met-v12-ook-bekabeld-657096

https://community.kpn.com/modems-123/kpn-box-12-update-naar-kpn-software-v12-c-26-04-02-649657/index15.html

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+28
  • Moderator
  • October 4, 2026

Hi ​@Daan.d.2, welkom allereerst bij onze community. 

Dat je dit ook met een bekabelde verbinding ervaart is wel bijzonder, dat hoort stabiel te werken. Heb jij de modem ook eens herstart of gereset? 

En heb je ook glasvezel? Maak dan het glasvezelkastje ook 2 minuten stroomloos.