Skip to main content
Vraag

Sinds een paar dagen maakt mijn PS5 geen verbinding meer met internet

• August 17, 2026
  • 14 reacties
  • 93 keer bekeken

Ik heb sinds een paar dagen dat mijn ps5 niet wil verbinden met zowel de wifi als bekabeld. Ik heb al contact opgenomen met kpn klantenservice maar die konden mij ook niet goed helpen. En gaven mij aan om deze onderwerp ook op de kpn community te posten. Heeft iemand ook deze probleem?

14 reacties

rvk01
Slimmerik
  • August 17, 2026

Heb je al geprobeerd de Firewall in de KPN router op Standaard te zetten? Anders worden bepaalde uitgaande poorten geblokkeerd.

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 17, 2026

Hij staat momenteel op gemiddeld, moet ik hem dan op laag zetten?

rvk01
Slimmerik
  • August 17, 2026

Nee, op Standaard. Dan laat ie al het uitgaande verkeer toe.

Die Firewall is ook alleen voor uitgaand verkeer. Het heeft niets met inkomend verkeer te maken. Dus als je je interne apparaten vertrouwt kan die gewoon op Standaard (= effectief uit).

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 17, 2026

Nee, op Standaard. Dan laat ie al het uitgaande verkeer toe.

Die Firewall is ook alleen voor uitgaand verkeer. Het heeft niets met inkomend verkeer te maken. Dus als je je interne apparaten vertrouwt kan die gewoon op Standaard (= effectief uit).

Zojuist omgezet naar standaard, maar spijtig genoeg nog steeds hetzelfde foutmelding.

rvk01
Slimmerik
  • August 17, 2026

Ik neem aan dat je de PS5 herstart hebt.

Wat je nog kunt proberen is heel IPv6 uit te zetten in de router onder internetverbinding (en daarna de PS5 een restart geven).

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 17, 2026

Ik neem aan dat je de PS5 herstart hebt.

Wat je nog kunt proberen is heel IPv6 uit te zetten in de router onder internetverbinding (en daarna de PS5 een restart geven).

Jazeker, ik heb beide punten al gedaan maar heeft niet geholpen.

rvk01
Slimmerik
  • August 17, 2026

Dan weet ik het helaas ook niet meer.

Iemand anders...?

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • August 17, 2026

Staat het ip adres van PS5 op automatisch? Waarschijnlijk staat het op statisch en buiten rangen (192.168.2.xxx) van KPN modem.

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 17, 2026

Dan weet ik het helaas ook niet meer.

Iemand anders...?

Niet erg. In ieder geval bedankt voor de hulp😁

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 17, 2026

Staat het ip adres van PS5 op automatisch? Waarschijnlijk staat het op statisch en buiten rangen (192.168.2.xxx) van KPN modem.

Waar kan ik dit zien?

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • August 17, 2026

Waar kan ik dit zien?

Bij netwerk onder geavanceerde instellingen

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 17, 2026

Waar kan ik dit zien?

Bij netwerk onder geavanceerde instellingen

Staat inderdaad op automatisch, kan ik dit ook aanpassen?

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@Robertje92 kun je iets meer vertellen over je netwerkapparatuur? Hoe zit je playstation aangesloten op je experiabox?

Op onze kennisbank kun je vinden hoe je je playstation een vast IP adres geeft, ik weet niet of dat echt nodig is, je kunt ook nog proberen IPv6 uit te zetten op je experiabox.

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 20, 2026

Hoi ​@Robertje92 kun je iets meer vertellen over je netwerkapparatuur? Hoe zit je playstation aangesloten op je experiabox?

Op onze kennisbank kun je vinden hoe je je playstation een vast IP adres geeft, ik weet niet of dat echt nodig is, je kunt ook nog proberen IPv6 uit te zetten op je experiabox.

Ik heb het weten op te lossen door een router toe te voegen aan mijn modem. Djw voor uw reactie