Skip to main content

Sinds enige tijd (1-2 maanden) ligt onze WIFI er regelmatig uit. Daarvoor gebeurde dit nooit. Na een reset van de EXPERIA box doet alles het weer perfect … voor een paar dagen.

Het fenomeen wijst niet op connectie problemen, maar veeleer op een resource leak (memory leak?) in een recente update van de software. Support is meestal waardeloos in dit soort gevallen: ze houden je eeuwig aan het lijntje met standaard protocol-vragen. Wat moet ik doen om een ontwikkelaar hiernaar te laten kijken?

Welk type modem heb je?


Experia v10

 


Dan ligt het waarschijnlijk niet aan het modem. De v10 is het beste modem wat kpn heeft.  Ik ervaar ook geen enkel probleem met de v10. Vaak wordt het probleem veroorzaakt door iets na het modem.  Denk aan het gebruik van draadloze verbindingsets,  een switch die geen igmp snooping ondersteunt of omvormers van zonnepanelen die moeilijk doen met igmp snooping.  Ik ben wel benieuwd hoe jouw netwerk er uit ziet. Zover ik weet heeft de v10 niet recent een update gehad.


Sinds het moment dat alles nog perfect werkte is er bij ons niets veranderd. We hebben (nog) geen zonnepanelen, noch andere apparatuur geinstalleerd die iets met WIFI of netwerk wil: alleen IPADs en telefoons gebruiken de WIFI, en dat was al zo voor de problemen begonnen. Suggereert u, dat een installatie bij buren dit soort probleem kan veroorzaken?


Nee dat laatste zal het niet zijn. U gebruikt geen wifiversterkers? En wat doen de lampjes op het modem? Gaan er rode lampjes branden? Heeft u glasvezel of koper? Blijft de tv ontvanger als u die heeft wel zijn werk doen?


TV ontvanger (en internet op de PC) blijft prima werken. Verbinding is koper. Volgens mij hebben we geen WIFI-versterker. En de lampjes op het modem blijven geel (niet 100% zeker, maar zowel ik als mijn echtgenote kan zich geen rood herinneren). En zoals gezegd: na reset werkt alles weer perfect. Experia v10 mag dan “het beste” modem zijn, maar ik weet uit bittere ervaring dat geen enkel systeem tegen een resource leak bestand is: dat heeft alleen met de kwaliteit van de software te maken. Dit probleem suggereert sterk, dat er geen externe oorzaak is.


Het lijkt erop dat we de schuldige hebben gevonden. De Experia box verder van de TV zetten lijkt het probleem op te lossen (het is een bekabelde TV!). Dank voor uw inspanning.