Sinds een paar maanden problemen met de Wifi snelheid
Ik heb al enige tijd problemen met mijn wifi en kom er niet uit. Op willekeurige momenten valt mijn wifi weg. Ik blijf wel verbonden, op mijn telefoon zie je gewoon dat ik vol signaal heb maar mijn internet is heel traag. Als ik de wifi manager gebruik kan dit soms niet omdat hij zegt dat ik geen internet heb. Soms lukt het wel maar is mijn downloadsnelheid maar 1 en 5 minuten later opeens weer 120.
Al van alles geprobeerd maar niets lijkt te helpen. We hebben nu een nieuwe modem maar het probleem blijft. Tv blijft het wel gewoon doen, is dus niet zo dat de wifi helemaal uitvalt.
Zijn er nog tips of dingen die ik kan uitproberen om dit probleem op te lossen? Het is echt een probleem van de laatste 2-3 maanden.
Bladzijde 1 / 1
Hi ​@Jelle84 en welkom bij de KPN Community! Niet prettig als de wifi steeds wegvalt dus ik denk met je mee.Â
Je geeft aan dat de TV wel blijft werken, lijkt de wifi dan alleen weg te vallen op je telefoon? Of ook op andere apparaten? Mocht het alleen je telefoon zijn, heb je deze dan al eens herstart sinds dit speelt?Â
Mocht het ook op andere apparaten zijn, dan geef ik je tips voor het oplossen van trage en wegvallende wifi mee. Je geeft aan al een hoop geprobeerd te hebben, maar misschien staat hier nog wat tussen dat je nog niet geprobeerd hebt.Â
Hopelijk is het daarmee snel opgelost! Zo niet, laat het hier gerust weten.Â
Het is niet alleen op mijn telefoon maar ook op andere apparaten. Merk helaas nu dat het beeld van de tv ook regelmatig onscherp wordt maar de tv valt vooralsnog niet weg.
Ik heb een wifi analyser app gedownload en volgens die app zit ik standaard steeds op een slecht kanaal. Zou daar het probleem wellicht kunnen liggen? In mijn modem instellingen staat het kiezen van het kanaal op automatisch.Â
Â
Welk type modem heb je en wat is er zoal aangesloten op het modem?
Ik heb de kpn box 12 en 1 super wifi punt 2.0 boven voor wifi op zolder. De modem is met de stekker aangesloten op een dvs650 om zo boven via een oud kpn tv kastje tv te kunnen kijken. Verder is alles draadloos, hebben in huis geen kabels liggen. Daarnaast niets spannends, aantal telefoons, 2 tablets, tv, switch en playstation.
Is dit wat je bedoelt met je vraag wat er is aangesloten?
Ik was er al bang voor dat er een dvs in het netwerk zit. Trek die allebei er maar uit en vrijwel zeker is je probleem opgelost. Waar heb je die superwifi staan en waar staat het modem?
Ga ik morgen gelijk proberen! Enige probleem is dan alleen dat ik boven dan heb tv meer heb.…
De modem start beneden in de gang in de meterkast, andere plek ik vanwege de glasvezel niet mogelijk. De super wifi start op de overloop in een kamer waarvan de deur altijd open staat. Ook daar is vanwege gebrek aan stopcontacten geen andere moderniteit voor. Naast sindsdien is het signaal boven wel aanzienlijk verbeterd.Â
Nou die opstelling modem en superwifi is zo gek nog niet. Ga morgen even testen en als dat succesvol is kijken we naar hoe verder met de tv ontvanger.Â
Helaas.... gister de dvs eruit gehaald. Modem gereset met behoud van wachtwoord en netwerk naam. Zojuist de wifimanager opnieuw gedaan en krijg weer de melding dat ik geen internet heb. Hij doet het dan wel, heb ook signaal maar is wederom erg traag.
Als ik nu een paar minuten later de wifitmanager nogmaals probeer doet hij het opeens wel met goed signaal.....Â
Ik ga het vandaag gedurende de dag nog even goed in de gaten houden maar ben bang dat het probleem nog niet is opgelost.Â
Jammer genoeg heeft het loskoppelen van de dvs geen resultaat gegeven. Vanmorgen wederom geen/traag werkende wifi..…
Â
Dat is wel heel vreemd zeg. En wat is de snelheid als je meet zonder aangesloten wifiversterker? Eventueel even dichtbij het modem gaan staan.
Het probleem was er al voor dat de wifiversterker werd aangesloten. Het wisselt constant. Ene moment is het dus echt heel slecht, andere moment weer heel goed. Het blijft zich steeds afwisselen.Â
Ik zal de versterker er een tijdje uit halen en kijken wat we dan gebeurd maar verwacht eigenijk geen verschil.Â
Nu is het bijvoorbeeld wel weer goed terwijl ik op dezelfde plek zit een niets heb veranderd
Â
Nog geen 5 minuten later is het weer dramatisch
Â
Heb je een omvormer van zonnepanelen op het netwerk?
Goeie vraag, hebben wel zonnepanelen maar geen idee of dat via ons netwerk gaat, kan ik dat ergens nakijken? Of is dat eigenlijk standaard zo?
Overigens hebben we de panelen al 2 jaar en is dit een probleem van de laatste maanden.Â
Als je op een app de opbrengst kan zien dan zit ie op je netwerk. Veelal is dat wel zo.
Ja klopt, we kunnen dat inderdaad op een app zien. Maar is toch niet heel logisch als dat eerst geen problemen op zou leveren en nu ineens wel?Â
Moet zeggen dat het nu ook de dvs er tussenuit gehaald heb het lijkt alsof het alleen maar slechter gehouden is een de tv nu ook regelmatig uitvalt terwijl dit eerst niet het geval was.Â
Â
Is het merk van de omvormer misschien SMA?
Weet niet welk merk het is maar als ik op de site kijk van het bedrijf waar we de zonnepanelen vandaan hebben dan staat dat merk er niet tussen.
Overigens.... heb nu sinds gisteren ze wifi versterker eruit gehaald en vooralsnog lijkt de wifi nu wel stabiel.
Zou dus zo maar toch door de versterker en misschien ook de dvs kunnen komen?
Â
Misschien een moeilijke vraag maar zou je de omvormer een paar dagen van het netwerk kunnen halen. We zien regelmatig dat omvormers problemen geven. Gewoon om te testen. Ik ben er redelijk van overtuigd dat het probleem niet in het kpndomein ligt.
Goeie vraag.... we kunnen daar niet gemakkelijk bij, moet hij dan uitgezet worden? Geen idee hoe ik hem van het netwerk zou moeten halen.
Maar, nu de dvs en wifi versterker eruit zijn doet alles het goed. Hoe waarschijnlijk is het dan dat de omvormer het probleem is? Aangezien we die al aanzienlijk langer hebben dan dat we dit probleem hebben.
Zullen we het gewoon een paar dagen aankijken hoe het gaat?
Je kunt in de tussentijd ook een belafspraak maken ​@Jelle84. Ik weet niet of het iets alleen in de wifi is of in je algemene verbinding, dus als je een afspraak inplant dan kan mijn collega in elk geval de verbinding doormeten.
Wie weet valt daar nog wat in de vinden/verbeteren.Â
Heb inmiddels een tijdje alleen de wifi zonder randapparatuur gebruikt en dat ging goed. Nu de dvs weer aangesloten en vooralsnog lijkt de wifi nu ook nog goed te zijn. Ga dit nog even aankijken en als het goed blijft gaan de super wifi resetten en ook die weer aansluiten. Afwachten wat er dan gebeurd en of de wifi dan ook nog goed blijft werken.
Fijn! Hopelijk blijft alles nu inderdaad stabiel. Dank voor het terugkoppelen!
Reageer
De Kennisbank
Heb je vragen over diensten, producten of wil je weten hoe je modeminstellingen verandert? Vind het antwoord op de meest gestelde vragen in onze Kennisbank
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.