Skip to main content

Ik heb sinds eergisteren geen internet.

De monteur van KPN heeft de glasvezelmodem gecontroleerd en goed bevonden. Hij heeft KPN Netwerk gebeld en zij hebben een onderaannemer laten komen om de glasvezel te meten. Die is ook goed.

Zij zouden iemand anders laten komen die “de sleutel heeft” van de wijkcentrale om de patch van mijn verbinding te controleren. Of dat gebeurt en wanneer, daar weet niemand iets over.

Volgens KPN Netwerk, als zij vandaag een email versturen reageert morgen pas hun onderaannemer. En dat betekent natuurlijk niet dat zij het probleem morgen ook oplossen.

Volgens KPN, is het volkomen normaal om vijf dagen te wachten op dit soort zaken. En het is verder ook onredelijk om te verwachten dat zij contact opnemen met KPN Netwerk, laat staan de verdere onderaannemers, om te informeren over de status van de werkzaamheden.

Ik mag hopen dat er iets aan gedaan wordt maar vragen stellen heeft geen zin.

Ik weet inmiddels dat er zijn minstens twee andere adressen op mijn straat die sinds eergisteren geen internet hebben. Maar nee, volgens KPN is dat nog geen “storing”. 🤷‍♂️ Het is geweldig om woorden eigen betekenissen te kunnen geven.


Kpn de provider waar dit forum van is zal van kpnnetwerk waar het glasvezelnetwerk van is een melding moeten krijgen. Dat lijkt nog niet gebeurt. Het zijn echt twee aparte bedrijven. 


Eigenlijk zijn het er vier bedrijven:

  • KPN
  • KPN Netwerk 
  • VolkerWessels
  • Noor infratechniek

Mijn contract is met KPN. Zij zijn eindverantwoordelijk. Dat er meerdere bedrijven tussen zitten betekent niet dat zij achterover mogen leunen met de hoop dat het ooit wel door iemand opgepakt wordt.


Als u met uw auto over de snelweg rijdt en er zit een groot gat in de weg dan belt u rijkswaterstaat en niet de autodealer. Zo gaat het ook met de digitale snelweg.  Als u geen stroom heeft belt u de netwerkbeheerder en niet de energiemaatschappij.  In dit geval is het niet anders helaas. Kpnnetwerk is echt degene die in aktie moet komen. Heeft u een mobiel abonnement bij kpn? Wellicht kan er een grote bundel op gezet worden.


Ja, het is KPN Netwerk die actie moet ondernemen. De rest klopt niet en het is heel simpel waarom: KPN en KPN Netwerk zijn het onderling eens dat als er een storing is dan moet je KPN bellen, dwz de provider, en niet KPN Netwerk.

Als je KPN Netwerk belt en kiest dat je belt over een storing (optie 3) dan krijg je te horen dat je de provider moet bellen en wordt de verbinding verbroken.

Ik betaal KPN, zij betalen KPN Netwerk. Als KPN zelf stelt dat zij verantwoordelijk zijn voor het verhelpen van storingen, dan stel ik ze ook verantwoordelijk.

 

Ik heb verder geen contract met KPN Netwerk, wel met KPN. En niet dat het uitmaakt maar Rijkswaterstaat beheert de meeste maar niet alle snelwegen 🤷‍♂️


Er zou vanochtend tussen 8-12 een monteur langskomen. Hij heeft om 11:45 gebeld om te laten weten dat hij later zou zijn. Hij heeft een paar keer heen en weer gereden tussen mijn adres en de wijkcentrale en… toen was het stil. KPN Netwerk weet van niets, laat staan KPN.

Ik heb Noor Infratechniek gebeld, die blikbaar het contract hebben voor KPN glasvezel, en zij hebben de monteur laten bellen. Volgens hem is het een algemenere storing en hij heeft een ticket bij Allinq aangemaakt.

Zij kunnen vandaag langsgaan… maar misschien ook niet. Wat KPN Netwerk betreft hebben zij toch 15 dagen de tijd om te reageren.

Volgens KPN is er nog steeds geen storing op mijn adres ongeacht wat de monteur zegt. En volgens de helpdeskmedewerker van KPN duurt het toch langer om over te stappen naar een andere provider dan dat zij het oplossen. Wat een argument.


Hi @Mycroft en welkom op het forum! 

Fijn dat er nu in elk geval wel door de monteur geconstateerd is dat het om een storing gaat. Dat lijkt mij ook, als er meerdere huishoudens geen diensten hebben. 😅

Hoe staat het er nu voor? Al meer duidelijkheid over het oplostermijn of heb je wellicht alweer diensten? 

Kpn de provider waar dit forum van is zal van kpnnetwerk waar het glasvezelnetwerk van is een melding moeten krijgen. Dat lijkt nog niet gebeurt. Het zijn echt twee aparte bedrijven. 

Dit is wel de regel. Ik kan dus weinig betekenen wanneer de reparatie van glasvezel al is aangestuurd. Dan ligt het bij KPN Netwerk en de aannemers die zij in dienst hebben. In dit geval VolkerWessels en Noor infratechniek. 


Wij hebben nog steeds geen internet. Jullie kunnen weinig betekenen omdat jullie een systeem hebben opgezet die het makkelijk maakt om alle verantwoordelijkheid af te schuiven door achter onderaannemers te schuilen. Er is echt geen excuus voor hoe jullie met klanten omgaan.

Bij voorbeeld: wat voor zin heeft het om te vragen hoe het gaat als je tegelijk zegt dat je niets kan doen? Ik heb geen schijnmedelijden door bedrijven nodig.


De monteur zei tegen mij dat het een storing is. KPN en de rest van jullie onderaannemers blijven het ontkennen. Dat zou anders betekenen dat zij sneller zouden moeten werken.


Nog steeds geen internet.


KPN Netwerk gesproken.

Allinq weten sinds donderdag dat ik geen internet heb maar ik word nog vóór vrijdag gebeld om een afspraak te maken. Dan komen zij meten, iets wat Noor Infratechniek al drie keer gedaan heeft en volgens hun is de glasvezel goed.

KPN Netwerk geeft aan dat zij en de onderaannemers geen termijnen hanteren als het gaat om het herstellen van de verbinding. Het wordt toch ooit opgelost? geen haast.

Kortom, er wordt niets aan gedaan.


Hopelijk is er dan toch snel contact deze week vanuit Allinq, of heb je inmiddels al contact gehad. 

Ik vraag naar hoe het nu gaat omdat je het abonnement wel bij ons hebt en je nu betaalt voor diensten die je niet ontvangt. Ook ben ik benieuwd of je een mobiel abonnement bij ons hebt. Mocht dat het geval zijn en mochten de diensten nog niet werken, wil je dan je forumprofiel zo volledig mogelijk aanvullen, ook met het 06-nummer van je mobiele KPN abonnement als je deze hebt? Als je hier een seintje geeft wanneer je dit gedaan hebt kijk ik of ik een tijdelijke tussenoplossing kan regelen. 


Ik heb nog steeds geen internet. Vorige week heb ik een usb dongle voor de wifi router ontvangen en dat heeft een tijdje gewerkt. Zaterdagochtend had ik weer geen internet.

Ik heb KPN gebeld en de klantenservice zou ervoor zorgen dat er nog 100GB aan data op de verbinding van de dongle zou komen - maar dat zou mogelijk 24 uur kosten. Het is maandagochtend en het is nog niet gebeurd. De klantenservice zegt nu dat ze slechts nog een bericht kunnen versturen naar de “backoffice”. Ze kunnen niet inzien of en wanneer het gedaan wordt.

En wat de storing betreft: zij kunnen slechts zien dat er iets ingepland is voor aanstaande  woensdag maar zij kunnen niet zeggen wat dat is.

Nee, ik heb geen mobiel abonnement van KPN. Nu dat ik ervaring heb met jullie klantenservice en dienstverlening ben ik er heel blij mee. Mijn mobiele provider kan direct mijn databundel opwaarderen en 24/7 ook. Dat KPN een eigen fallback(!) mobiele verbinding niet kan bijvullen met extra data is echt ongelofelijk.


Ik heb KPN weer gebeld. Er wordt nog steeds gewerkt aan die 100 GB maar Jeroen, de helpdeskmedewerker die ik gesproken heb, vind dat de eerste bundel te snel op was en wilde weten wat ik “allemaal draai” op mijn netwerk dat ik zoveel data nodig heb. Kennelijk mag ik een “noodoplossing” usb dongle hebben slechts als ik hem niet gebruik en moet ik verantwoording geven aan Jeroen. Dit is ontzettend brutaal na twee weken zonder internet. Ik ga de usb dongle dus terugsturen en ik heb KPN verteld dat ik geen extra data wil. Als meedoen betekent dat ik het zelfs een klein beetje ok vind om zo behandeld te worden dan heb ik liever geen internet.

 

Ik heb KPN Netwerk gebeld en zij zeggen ineens dat de ticket op mijn adres op 7 april is gesloten.    En dat er niets gedaan wordt wat hun betreft. KPN weet ook niet wat eraan gedaan wordt.

 

Ik heb een eigen internetverbinding gehad sinds de jaren 90. Ik heb nooit een storing gehad die langer dan een dag heeft geduurd. Misschien twee. Morgen is het twee weken.


Ik kreeg net te horen dat iemand van KPN Netwerk Beheer mij vanmiddag gaat bellen. Wie weet is het probleem opgelost.🤦‍♂️


De service van KPN is ver te zoeken 😡


Het is nu 16:27 en zij hebben nog niet gebeld. 17:00 gaan zij naar huis natuurlijk. Wordt ik vandaag nog gebeld? Ik gok van niet.

 

Mijn buurman werd wel net gebeld en verteld dat zijn storing opgelost is…. maar nee ook hij heeft nog steeds geen internet.


als ze tot 17:00 open zijn zou ik voor die tijd nogmaals bellen


Dat heb ik net gedaan. Ik word zo teruggebeld door degene die mij verteld heeft dat ik vanmiddag gebeld wordt door iemand van KPN Netwerk Beheer. Zij gaat uitleggen waarom die Beheerder nog niet heeft gebeld. 😂 het is nu 16:44.


NB: KPN heeft maanden gebedeld om mij aan te sluiten. Er zijn mensen meerder malen langsgekomen om mij te vertellen hoe geweldig zij zijn, ik heb veel ongewenst post gehad, etc. En nu dat ik een storing heb zijn zij niet te zien.


Blijkbaar is er ergens in de buurt een grote storing geweest en die hebben zij wel opgelost, aldus KPN, met als gevolg dat zij ook mijn ticket en die van de buurman ook als opgelost hebben gemarkeerd. Er is natuurlijk geen reden om de klant te bellen om te vragen of zij het eens zijn.

 

Overigens, die “grote storing” heb ik nooit zien staan op de website van KPN wanneer ik mijn postcode en huisnummer invulde.

 

Het is nu 17:04. Ik werd niet gebeld. Morgen weer. Waardeloos.


Ik werd toch net na vijf uur door de storingsdienst gebeld. Volgens de persoon die ik gesproken heb is er wel een stroomstoring geweest. Die is inmiddels verholpen maar een monteur moet ook bij mij langs omdat die storing ook mijn glasvezel kastje kapot heeft gemaakt. Het is mij niet helemaal duidelijk hoe een stroomstoring ergens anders het glasvezel kastje in mijn meterkast kapot kan maken. En laten wij niet vergeten dat het kastje ook door een monteur is gecontroleerd. Maar goed, zij komen morgen langs om het kastje te vervangen.


er zat/zit een bug in sommige glasvezelkastjes dat als de stroom er af gaat door een stroomstoring hij bij het opstarten iets ophaald qua update/config wat de firmware corrupt raakt 

dat is wat ik er een beetje van ook heb gelezen op tweakers e.d


De monteur is er net geweest. Hij was ook van plan om het kastje en de glasvezel te controleren. Toevallig was een collega bij de buurman en hij had hetzelfde net gedaan. Zij vinden het allebei even vreemd dat dit al drie keer gedaan is door hun collega’s de afgelopen twee weken.

 

Na heen en weer bellen zijn zij er achtergekomen dat het probleem in de wijkcentrale ligt. Die is echter van Glaspoort en zij hebben al drie keer onze tickets gesloten zonder te laten weten waarom zij dit hebben gedaan.

 

KPN moet een keer ophouden met de leugens. Gisteren werd ik verteld dat het probleem echt aan mijn glasvezelkastje lag. Ik wist toen al dat dit onzin is.

 

Dit probleem moet in de wijkcentrale opgelost worden. 

 

En voordat jullie gaan roepen “Het is dus niet de schuld van KPN”: MIJN CONTRACT IS MET KPN. Als ik geen internetverbinding heb dan moet KPN zorgen dat de verbinding hersteld wordt. Ik zou niet moeten weten dat Glaspoort en Allinq betrokken zijn. Ik zou niet moeten weten hoe zij allemaal (niet) met elkaar communiceren.

 

De afspraak is nu dat ik binnen 4 uur gebeld wordt door KPN. Dat is een nutteloze afspraak natuurlijk. Mij bellen lost het probleem niet op. Maar dat is alles wat de monteurs kunnen zeggen. En over 4 uur is het 17:05 en dan is de kans dat er vandaag een oplossing komt verdwenen.

 

Als de monteurs de sleutel hadden van de wijkcentrale dan hadden zij het probleem binnen 5 minuten opgelost. Het is echt triest dat wij twee weken zonder internet zitten omdat niemand zich verantwoordelijk voelt om dit probleem op te pakken.

 

Dit is hoe KPN met klanten omgaat. Wees gewaarschuwd.


Er is nieuws: Aanstaande zaterdag gaat iemand kijken of de glasvezel bundel maar de wijkcentrale defect is. Ik geef het op. Als het dan niet opgelost wordt dan ga ik het abonnement opzeggen. Terug naar rooksignalen of zo.