Skip to main content

Sinds enkele dagen zeer traag internet.

Normaal 75mb down en up

Nu 8 down en 75 mb up

 

Waar en hoe kan ik dit melden?

 

Admin: eigen topic voor vraag aangemaakt

Sinds enkele dagen zeer traag internet.

Normaal 75mb down en up

Nu 8 down en 75 mb up

 

Waar en hoe kan ik dit melden?

0800-0402, of je maakt een nieuw topic aan en vermeld dit probleem. Dan gaan wij mede-forum gebruikers meedenken met je.


Hi @edwinwl, welkom hier. 

Sinds enkele dagen zeer traag internet.

Normaal 75mb down en up

Nu 8 down en 75 mb up

 

Waar en hoe kan ik dit melden?

0800-0402, of je maakt een nieuw topic aan en vermeld dit probleem. Dan gaan wij mede-forum gebruikers meedenken met je.

Dit is inderdaad mogelijk. Maar wij denken anders inderdaad ook graag mee. Hoe meet jij dit? Via WiFi of een bekabelde verbinding? Heb je je modem en eventueel je glasvezelkastje ook al 10 seconden stroomloos gemaakt? 


Het meten van de internetsnelheid doe ik op:
https://www.speedtest.net/

 

De modem heb ik al meerdere keren stroomloos gemaakt.
 


De modem is aangesloten op een grotere 1 GB switch.

Hier is mijn computernetwerk inclusief accespoints op aangesloten.


@edwinwl,

Heb je ook al gemeten wat je snelheid direct op de modem is? Dus zonder randapparatuur?


De modem is aangesloten op een grotere 1 GB switch.

Hier is mijn computernetwerk inclusief accespoints op aangesloten.

Hallo @edwinwl ik neem aan dat je bedoelt dat op de modem een gigabitswitch is aangesloten, andersom kan namelijk niet.

 


Idd. Het is net hoe je het bekijkt. (Internet - Modem - huisnetwerk)

Idee is dat de kpn experiabox zo min mogelijk taken heeft en nu dus zo veel mogelijk, alleen internetmodem is.

Met een Raspberry Pi en pihole software filter ik op dns niveau alle Spam en reclame. De pihole is ook de dhcp server.

Maar:

De oude snelheid lijkt weer terug te zijn.

Oplossing:

Het geheel 5 minuten spanningsloos maken, een fabrieksreset van de modem.

Vervolgens eea weer ingesteld, nu is de snelheid weer als vanouds. Telefoon kraakt nog wel en het tv beeld hapert ook zo nu en dan. Niet duidelijk wat nu de oorzaak is geweest. Komende tijd goed in de gaten houden.

 

De pihole is ook weer in de lucht.

Ik schrok toch behoorlijk van de hoeveelheid reclame op internet....


@edwinwl,

Fijn dat je snelheid weer terug is! 😃


@edwinwl,

Fijn dat je snelheid weer terug is! 😃

Ja snelheid wel.

Nu nog tv en telefoon.


Inmiddels is de snelheid weer omlaag naar < 1mb/s…

Morgen maar weer eens bellen met de KPN.

 


Inmiddels is de snelheid weer omlaag naar < 1mb/s…

Morgen maar weer eens bellen met de KPN.

 

Hallo @edwinwl , dat is bekabeld gemeten met een kabel rechtstreeks op het modem en de andere apparatuur uit of losgekoppeld?


@edwinwl,

Zet je modem eens naar factory reset. Vervolgens koppel je alleen je TV aan en rechtstreeks je laptop/PC. Blijft alles dan wel stabiel?

Dus ook je PI niet koppelen.


Modem bouwt nu helemaal geen internet verbinding meer op.

Kan wel inloggen op de modem en deze resetten en herstellen naar fabrieksinstellingen, maar de modem bouwt geen verbinding op.

Morgen maar weer bellen.


Modem bouwt nu helemaal geen internet verbinding meer op.

Kan wel inloggen op de modem en deze resetten en herstellen naar fabrieksinstellingen, maar de modem bouwt geen verbinding op.

Morgen maar weer bellen.

Als je ook een krakende lijn hebt verwacht ik eerlijk gezegd dat de koperlijn defect is geraakt en we moeten gaan graven. Als je zeker weet dat jouw huisnetwerk helemaal pico bello is zou ik zeker een monteur laten komen. Wel zal je akkoord moeten gaan met eventuele kosten maar deze worden enkel in rekening gebracht wanneer het probleem door u of uw woning is veroorzaakt. Even met 0800-0402 bellen.


Modem bouwt nu helemaal geen internet verbinding meer op.

Kan wel inloggen op de modem en deze resetten en herstellen naar fabrieksinstellingen, maar de modem bouwt geen verbinding op.

Morgen maar weer bellen.

Heb je inmiddels nog gebeld?


Hi @edwinwl, is het inmiddels gelukt met de telefonische klantenservice? 


Vanochtend bezoek gehad van een vriendelijke KPN monteur.

Vóórafgaand het bezoek had hij in de centrale het aansluitpunt van onze glasvezel geïnspecteerd en opnieuw aangesloten.

Het lijkt er op dat de aansluiting van onze glasvezel in de centrale beschadigd was.

Deze is opnieuw aangesloten en we hebben weer vol op internet.

 


Top! Fijn om te horen dat alles weer goed werk. Dankjewel voor de terugkoppeling hier.