Skip to main content

sinds enkele weken moeten we diverse malen de modem resetten omdat op verschillende apparaten de verbinding weg valt.

al 3 x telefonisch contact gehad en de laatste gegeven optie was een gast netwerk aanmaken. dit hebben we gedaan maar dit heeft het probleem niet opgelost.

we hebben een experia V10 box en 3 versterkers 

we willen nog 1 poging wagen om een oplossing te vinden.

Dat is vreemd!! Welke wifiversterkers heb je?


Welke versterkers, Superwifi’s?

Waar heb je dat gastennetwerk in aangemaakt? In de v10 of in de Superwifi’s?

Wifi instellingen in de v10 aanpassen heeft namelijk geen zin omdat die wifi uit gaat op het moment je Superwifi’s gebruikt.

Wifi instellingen aanpassen van de Superwifi’s doe je dmv de Thuisapp, of door in te loggen met een webbrowser op ip adres.

 

Maar je apparaten verliezen wifiverbinding dus. Zie je ook wat aan de lampjes op de v10 of Superwifi’s tijdens die storing?

Draait het op een glasvezel of koperverbinding?

 

 


  1. ik heb 3 super wifi versterkers
  2. het gast netwerk heb ik via http://192.168 enz aangemaakt (zoals aangegeven door de helpdesk)
  3. de lampjes van de modem veranderen niet van kleur, wel die van de versterkers
  4. koperverbinding

Op zich een prima combinatie. Is de WiFi van het modem uit? Waar heb he de super wifi's staan? De best opstelling is nr. 1 in de gang. Deze is dan verbonden met een kabel aan het modem, nr. 2 op de eerste overloop en nr. 3 op de tweede overloop.  Is dat bij jou ook het geval?


Bedankt voor je reactie.

  1. Nee, de Wifi van het modem is niet uit.
  2. Ja, de versterkers zijn zoals je in je reactie aangeeft, inderdaad opgesteld.

 

 


Dan gaat het daar dus mee fout. De wifi van de v10 MOET uit. Normaal gesproken gaat dat helemaal automatisch. je kan twee dingen doen. Of helemaal opnieuw installeren of handmatig de wifi op de v10 uitzetten. het is echt de v10 en niet de v10A?


Excuus, het is de V10A

 


Ok dan zit het iets anders in elkaar. De v10a heeft een update gehad waardoor de eerste super wifi niet meer met een kabel aan gesloten hoeft te worden. Die kabel mag dus weg. De v10a staat in de meterkast vlakbij het eerste super wifipunt?


Dus de 1ste super wifi punt kan afgekoppeld worden van de modem? (alleen spanning nodig?)

De modem staat idd in de meterkast met de 1ste wifi versterker.


Klopt. Maar daarna wel even alle 3 de super wifi's om de beurt resetten dus knopje indrukken tot ze opnieuw starten. ben benieuwd:wink:


ik kan nu even niets aan de verbinding doen aangezien mijn zoon online een toets moet maken. zodra hij klaar is zal ik de punten resetten en kom ik weer op de lijn.


Zojuist met mijn zoon gesproken. Reset van de versterkers is al enige tijd geleden gedaan maar heeft dus niet het gewenste effect gehad.


Hopelijk sta je open voor nog een poging:wink: :

Zit er een switch en/of DVS aangesloten?


kan je je vraag in Jip-en-Janneke taal vertalen?


kan je je vraag in Jip-en-Janneke taal vertalen?

Jahoor,

Heb je deze dingen in je netwerk zitten?


Reset enige tijd geleden gedaan zegt u, maar toen zat dus alles nog op de oude manier begrijp ik?

Dan zou u het nu nog een keer moeten doen nadat u alles heb gedaan zoals @Joep1965  beschrijft. 


ja ik heb DSL’s in mijn netwerk

 


ja ik heb DSL’s in mijn netwerk

 

Wil je die eens verwijderen en het dan aankijken?

Je kan een kabel door je huis leggen om toch tv te kunnen kijken/kunt internet.


na afkoppelen van de versterker van de modem,  de versterkers gereset. nu blijven alle versterkers groen knipperen

tv  kan nog steeds geen draadloze router vinden……

 


uiteindelijk geen verbinding op bgg en wel op 1ste verdieping (????)

modem gereset, nu weer groene lichtjes en de TV heeft ook verbinding

 

en zo doen we dit al enige weken……

 


uiteindelijk geen verbinding op bgg en wel op 1ste verdieping (????)

modem gereset, nu weer groene lichtjes en de TV heeft ook verbinding

 

en zo doen we dit al enige weken……

 

wat is bqq?

 


Kan je niet gewoon die DVS weghalen voor een dagje en het dan aankijken?


Weer die draadloze verbindingsets! Wanneer stoppen we daar nou eens mee!!! Ik dacht bij dit topic ik vraag er maar niet naar en ja hoor bingo!! 

@annigje a wil je die aub verwijderen en dan nog een keer doen wat ik voorstelde?


Weer die draadloze verbindingsets! Wanneer stoppen we daar nou eens mee!!! Ik dacht bij dit topic ik vraag er maar niet naar en ja hoor bingo!! 

@annigje a wil je die aub verwijderen en dan nog een keer doen wat ik voorstelde?

Zelf ook een tijd geleden alle DVSen vervangen door kabels (cat5e 100%koper) en wat een opluchting,Werkt echt super veel beter.

Koste even wat tijd want moest het een paar keer opnieuw doen(vond dat het beter kon) maar dan heb je ook wat!

Anders doen KPN monteurs het ook wel voor minder geld dan de meeste bedrijven.


bgg= begane grond

 

als ik de DVS er tussenuit haal, hoe maakt mijn tv en PS5 verbinding met netwerk?