Skip to main content

Beste KPN.

sinds enkelen dagen ben ik in bezit van de V10. en me valt op dat FEC errors (Up/Down) telkens een record hoogte krijgt.  gisteren avond branden de service lamp al oranje. al liggen bellen en ja dan moet je volgens de mvr aan de ander kant van de lijn de modem Hard reset. ook al had ik hem 3 min ervoor al een reset gegeven.

in 13 jaar nog nooit met me v8 gehad tot dat telfort KPN werd toen begonnen de problemen.

maar goed sinds KPN, elke avond valt internet even weg. of internet is traag.
Ik game en stream veel dus heb een stabiele internet lijn nodig. Die ik bij Telfort wel had.

 

dit is om 10:35 smorgens. van de avond zal ik later erbij zetten.

Link status Up 

Showtime 2 h 57 min 31 s 

Modulation type VDSL 

Actual rate (Up/Down) 33032/111214 kbps 

Attainable rate (Up/Down) 33192/113859 kbps 

Noise margin (Up/Down) 5/5.6 dB 

Line attenuation (Up/Down) 0.6/2 dB 

Output power (Up/Down) -11.6/12.7 dBm 

Data path (Up/Down) Interleaved/Interleaved 

Interleave depth (Up/Down) 4/8 

Interleave delay (Up/Down) 0/0 ms 

INP (Up/Down) 79/80 Symbolen  <« wat betekend dit.

Profile 17a 

CRC errors (Up/Down) 0/0 

FEC errors (Up/Down) 43/3 « < Wat betekend dit?

 

…………………………………………………...

FEC errors (Up/Down) 43/19

Noise margin (Up/Down) 5/5.6 dB

Hallo @FamKoll 

FEC errors (Up/Down) 43/3 « < Wat betekend dit?

De FEC zijn gecorrigeerde fouten in de transmissie.

Ik trek me van de FEC-errors niets aan, zolang ik een stabiele verbinding heb.

Je zou de DSL-kabel tussen IS/RA-punt en DSL-aansluiting van het modem eens kunnen vervangen, zo kort mogelijke kabel s.v.p.

 


..


Dat je telkens van KPN medewerkers een reset moet geven betekent dus dat de apparatuur of software aan een van de twee kanten niet in orde is. 

De ene kant zijn dus de bij KPN gebruikte Servers (waar die ook mogen staan), aan de andere kant jouw ontvanger van het binnenkomende signaal (de experiabox). 

Blijkbaar zijn sommige KPN medewerkers er zo mee vertrouwd dat het niet in orde is, dat ze je alleen maar adviseren telkens een reset te geven. Het is diep droevig want eigenlijk zeggen ze je gewoon om maar naar een andere provider op zoek te gaan.

:sob::sob::sob:  

Heb je jouw profiel al ingevuld. Er zijn best moderators in dit forum die dit soort zaken op willen pakken en om oplossing voor jou te vinden. Want het kan best ook bij KPN, maar men zal dan wel daadwerkelijk eerst je verbinding moeten controleren.  


Dat je telkens van KPN medewerkers een reset moet geven betekent dus dat de apparatuur of software aan een van de twee kanten niet in orde is. 

De ene kant zijn dus de bij KPN gebruikte Servers (waar die ook mogen staan), aan de andere kant jouw ontvanger van het binnenkomende signaal (de experiabox). 

Blijkbaar zijn sommige KPN medewerkers er zo mee vertrouwd dat het niet in orde is, dat ze je alleen maar adviseren telkens een reset te geven. Het is diep droevig want eigenlijk zeggen ze je gewoon om maar naar een andere provider op zoek te gaan.

:sob::sob::sob:  

Heb je jouw profiel al ingevuld. Er zijn best moderators in dit forum die dit soort zaken op willen pakken en om oplossing voor jou te vinden. Want het kan best ook bij KPN, maar men zal dan wel daadwerkelijk eerst je verbinding moeten controleren.  

 

 

bij Telfort geen problemen gehad in de 13jaar dat ik bij ze was niet. sinds de overschakeling naar KPN begonnen de problemen langzaam. modem die bleef hangen internet die als nu weg viel. 

ik had voorheen de V8 nu de V10.

en ik kan toch niet elke x voor ik ga game. en streamen de modem reset geven of onder het streamen en gamen. 



 


Hallo @FamKoll 

FEC errors (Up/Down) 43/3 « < Wat betekend dit?

De FEC zijn gecorrigeerde fouten in de transmissie.

Ik trek me van de FEC-errors niets aan, zolang ik een stabiele verbinding heb.

Je zou de DSL-kabel tussen IS/RA-punt en DSL-aansluiting van het modem eens kunnen vervangen, zo kort mogelijke kabel s.v.p.

bedankt voor u reactie. de kabel is standaard erbij geleverd. die is mess net 1 meter. die wat naar de modem loopt.

 

en de kabel die naar mijn pc loopt is worden aangelegd door een monteur van KPN.

 

die de kabel die van de wijkkast komt is aangesloten nog op zo oud potje. vandaar uit loopt de kabel naar de modem. dan zou de monteur dat moeten vervangen in een nieuwe bv. 

 

de problemen zijn al de laatste 4 weken. en had eerst de V8 die is vervangen door eenv10. en problemen lijken verergerd.  traag internet wegvallen van het internet. 

 

 

en onder het Game/Streamen kan ik dit niet gebruiken.  me netwerk had nooit problemen tot 4 weken terug.

 

Noise margin (Up/Down) 5/5.6 dB is ook aan de lagen kant zo als ik online lees moet deze boven de 7 a 7 zitten.

 

Line attenuation (Up/Down) 0.6/2.1 dB voor wat is deze?


Dat lage aantal FEC errors is prima. Ik heb er 500 per dag en prima internet. Ik ken mensen die hebben er duizenden per dag.

De signaal/ruisverhouding (in dB) zal door het modem zo bepaald worden dat bij het opstarten Deen waarde rond 6 resulteert. Dat is dus ook wel goed, beneden de 6 is laag maar het valt wel mee.
Je snelheid is ook mooi, dus als je problemen hebt is dat raar. Is dat bedraad of via WiFi?

Line attenuation geeft aan hoeveel verzwakking er op de lijn is. Je hebt enorm lage waarden, dat is erg goed, ik neem aan dat je erg dicht bij de wijkkast  zit. En dat tot daar er glasvezel is. Ter vergelijk; mijn attenuation is 30 dB. Dat betekent ruim 1000 keer meer, maar ik zit dan ook 2,2 km. van een oude centrale in het dorp.