Skip to main content

Sinds gisteren hebben wij thuis 1Gbit internet. We halen alleen de snelheden niet.

gemeten vanaf een apparaat direct verbonden met de router (Fritzbox, met een 1GB instelling op de poort) met een CAT6 kabel, krijg ik bij download tussen de 582 en 853 Mb/sec, bij upload zit ik rond de 300 a 400 Mb/sec.

Dit lijkt mij niet de bedoeling van 1Gbit glasvezel toch?

Hallo @Having heb je gisteren wèl een SMS en/of mail gehad dat de hogere snelheid actief is?

 


ik heb een bevestiging gehad dat de wijziging naar hussel 1Gbit/s volledig gereed is en dat het vanaf nu (gisteren dus) kan worden gebruikt. 

 

Ook in MijnKPN staat dat ik 1Gbit/s zou moeten hebben.


Hallo @Having als je een Windows 10/11-pc hebt, installeer dan vanuit de MS-store de Ookla-app en doe daar de snelheidstest mee met 1 pc rechtstreeks bekabeld op de router aangesloten en verder alle overige (draadloze) apparatuur uit. Je moet dan ongeveer 930/930Mbit/s kunnen halen.

Geen goed goed resultaat? Haal dan de glaskast eens minimaal 2 minuten van de stroom en herstart daarna de router.

Nog geen goed resultaat, sluit dan de originele KPN-modem eens aan en kijk dan of het beter gaat.

Succes.

 


Dank je voor de uiteenzetting met te nemen acties. Lekker duidelijk. Het lijkt inderdaad wel te kloppen. met verschillende toestellen wel verschillende resultaten, maar upload zie ik in ieder geval stabiel boven de 900 Mb/s. Download fluctueert aardig, dat was zeker veel stabieler bij 200Mb/s

Ik begin me wel af te vragen wat de meerwaarde van de 1Gb/s voor ons gaat zijn. Normaal gesproken zit ik niet in de meterkast met de laptop op schoot 😃.


het is niet zo dat je die snelheid alleem bekabeld kan halen


klopt en meerdere apparaten die met 200 Mb/s downloaden zou dan ook goed moeten gaan, omdat de bandbreedte er wel is.

De verbinding lijkt in ieder geval wel goed te zijn.