Skip to main content

Beste forum,

Sinds ik de KPN Box 12 heb, en sinds deze week glasvezel, ziet mijn laptop de nieuwe Box niet!

Weet iemand een oplossing, kpn helpdesk in ieder geval niet, omdat mijn WiFi wel op mijn telefoon en tablet werkt!

In afwachting,

Groet Zabar

Ā 

Dan kan je laptop niet overweg met de wifi6 die de box12 heeft.

Wellicht dat netwerkkaart updates helpen, maar wat sowieso helpt is de wifi6 uitzetten.

Ā 

Je zult hiervoor moet inloggen in de box12 via 192.168.2.254Ā  samen met het adminĀ password dat achterop staat. Doe dit met je bijv je tablet omdat je wel verbonden moet zijn.

Ā 

Wifi6 uitzetten doe je opĀ 2 plaatsen.

  • Ga naar wifi->advanced->wireless mode->kies 802.11.b+g+n dan apply
  • Daarna 5Ghz->advanced->wireles mode -> kies 802.11.a+n+ac-> apply

Kijk dan in een laptop of de wifi te vinden is.


Waar moet ik inloggen in box12?

Ik ben niet technisch wat dat betreft!

Ā 


Waar moet ik inloggen in box12?

Dat zegt Dennis toch? Via 192.168.2.254. Gewoon op klikken. Op een apparaat wat via WiFi of netwerkkabel verbonden is met de KPN Box.Ā 


Sorry, maar hoe ga ik naar WiFi avancedĀ etcetera?


Op je tablet open je de internetbrowser (Safari, Chrome, Samsung internet)

In de balk waar je normaal een webadres kan typen typ je nu 192.168.2.254 in en tikt op enter. Dan kom je op een inlogpagina en gebruik je de gegevens die hierboven staan.

Als je erin bent ga je op zoek naar het tabblad met de wifi instellingen.


De inlogpagina van de KPN Box ziet er zo uit:

Ā 


Sorry,

ik ga morgen verder!

blijkt dat je sinds ? niet meer op die manier kan veranderen?


Ik ben tm inloggen gekomen, maar dan kan ik niets doen! Ik zal wel een sukkel zijn!


HalloĀ @DamasĀ 

De KPN Box 12 staat standaard op WiFi 6 (802.11ax). Dit is de nieuwste versie van WiFi.

Oudere Intel-chips kunnen hier niet/slecht mee omgaan. Mogelijk heeft jouw laptopĀ daar last van.

Dan moet je de WiFi instellingen van de KPN Box aanpassen naar WiFi 5.

Zet danĀ in de Box 12 deĀ Wireless ModeĀ op 802.11b+g+n (2.4GHz)Ā  en 802.11a+n+ac (5GHz).
Ga hiervoor na het inloggen naar WiFiĀ  ā†’Ā Advanced

Inloggen gaat viaĀ https://mijnmodem.kpnĀ met hetĀ admin passwordĀ op het etiket achterop het modem.Ā 


en dan aanpassen bij 2.4 GHz naar 802.11b+g+nĀ  en bij 5 GHz naar 802.11a+n+ac.


Kijk voor meer info over de KPN Box 12Ā in deĀ Online handleiding KPN Box 12


Bovenstaand scherm krijg ik en kan hier niets doen!


Aha ik zie het verschilĀ @DamasĀ . Jij werkt met een klein scherm (telefoon) dan ziet het er anders uit.

Ga eerst terug naar home (het huisje). Dan op het hoofdscherm een stukĀ omlaag klik jeĀ op WiFi.
Daarna op de blauwe knop ā€œShow Sectionsā€ dan verschijnt o.a. de keus ā€œAdvancedā€. Via de tweede knop "Show Sectionsā€ kom je dan op de twee pagina's voor 2,4 GHzĀ  enĀ  5 GHz.

Bij het veld ā€œWireless Modeā€ kan je de instelling veranderen. Vergeet niet op ā€œApplyā€ te klikken.

Succes!


Heren forum,

Mijn dank is groot, het werkt, m'n laptop herkent WiFi!


Graag gedaan @DamasĀ , goed om te lezen dat het gelukt is.
Een goed weekeinde verder.