Skip to main content
Vraag

Sinds kort instabiel internet met Internet Buitengebied

• June 24, 2026
  • 1 reactie
  • 14 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Goedenavond
Sinds lange tijd ervaar ik buitengewoon instabiel internet
Ik woon in een buitengebied in gemeente Het Hogeland Groningen. Ik ben de enige in de buurt die KPN heeft, de rest zit bij OMVI (glasvezel) 
Internet krijg ik via een Experiabox V10 icm met een 5G modem. Werkte altijd perfect. Stabiel en snel internet, Nu krijg ik dagelijks meermalen per dag melding op mijn (nieuwe HP i7 Ultra) laptop dat mijn internet verbinding is verbroken en dan een paar seconden later dat deze is hersteld, deze melding kreeg ik ook op mijn vorige laptop. Met enige regelmaat branden de lampjes op het modem geel of oranje, deze moet ik dan soms wel 5 a 6 keer soms nog wel vaker resetten. Eergister had ik weer geen wifi, op de pagina van KPN die wifihulp gedaan kreeg ik melding dat het modem uitstond? Nadat deze aan jullie kant weer was aangezet werkte de wifi nog niet, daarna heeft die wifihulp op afstand het modem gerest en was het probleem opgelost. Maar vanmorgen was het weer hopeloos, filmpjes die haperen of stil blijven staan, pagina's die niet laden. Ik dacht het ligt aan de VPN, deze uitgeschakeld maar dat lost het probleem niet op. Ik heb een aantal malen meteen achter elkaar de speedtest gedaan en zie hoeveel verschil er dan in upload/download is. Ik heb het vermoeden dat dit allemaal gekomen is na een update van KPN een hele poos geleden, want sindsdien heb ik dit probleem.
Laatste foto kan je zien hoe laat ik de speedtesten uitgevoerd heb.

1 reactie

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • June 24, 2026

Zijn de bovenstaande metingen gedaan met een bekabelde pc of laptop?