Skip to main content

context
Ik heb een extra modem voor het buitengebied, een experia V10 via koper,  en tot voor een paar maanden had ik iets als 80 down, 40 up. (Wat ook is waar ik voor betaal) Ik heb niets aangepast aan mijn instellingen, maar sinds een paar maanden heb ik ineens de helft van dat. 35 down, 17 up.

Probleem
Vanaf hetzelfde moment wil mn macbook vaak (connecting via hetzelfde wifipunt) maar 2 down en 2 up doen ofzo. Terwijl mijn telefoon (android) netjes 35 down geeft.
Soms helpt opnieuw opstarten.

Hoi @Overboord Webprojecten en welkom hier op ons forum!

Het extra modem voor het buitengebied zou er voor moeten zorgen dat je snelheid maximaal 50 Mbit/s wordt. Dat het eerder een stuk hoger lag, is mooi meegenomen maar dat is geen garantie dat je deze snelheid standaard gaat halen. 
Wat betreft je MacBook; heb je de wifi verbinding op dat apparaat al eens helemaal opnieuw tot stand gebracht (dat je er voor kiest om het netwerk te vergeten om deze vervolgens opnieuw in te stellen)?


Hoi @Overboord Webprojecten en welkom hier op ons forum!

Het extra modem voor het buitengebied zou er voor moeten zorgen dat je snelheid maximaal 50 Mbit/s wordt. Dat het eerder een stuk hoger lag, is mooi meegenomen maar dat is geen garantie dat je deze snelheid standaard gaat halen.

 


Wat betreft je MacBook; heb je de wifi verbinding op dat apparaat al eens helemaal opnieuw tot stand gebracht (dat je er voor kiest om het netwerk te vergeten om deze vervolgens opnieuw in te stellen)?

 

Dank voor je reactie.

“Maximaal”?
Je bedoelt dat 35 up binnen jullie aanbod ligt? (Het is trouwens al dagen lang ergens tussen de 15 en de 20.) Ik heb dat buitengebied ding erbij gekocht omdat bij jullie had aangegeven minimaal 40 up nodig te hebben.  Dus ik snap je antwoord nu niet.


wifi vergeten
Ja, uiteraard. Ik hebeen aantal configuraties gepropbeerd. Met wifiversterker (een tweede punt) zonder wifiversterker. Het extra modem staat echt op de beste plek. (Dat gemeten) (Ik ben er bijvoorbeeld achter gekomen dat een draaiende docker instance op mijn mac  de up bijna halveert, raar genoeg.)

Maar mijn vraga hier is meer dat het een mac gerelateerd probleme lijkt te zijn. Omdat mijn android op hetzelfde moment (nee, niet tegelijk gemeten hoor) bijvoorbeeld 20 up geeft en mijn mac dan maar o.4 up. En beide op dezelfde wifi.

 


Hoi @Overboord Webprojecten en welkom hier op ons forum!

Het extra modem voor het buitengebied zou er voor moeten zorgen dat je snelheid maximaal 50 Mbit/s wordt. Dat het eerder een stuk hoger lag, is mooi meegenomen maar dat is geen garantie dat je deze snelheid standaard gaat halen.

 


Wat betreft je MacBook; heb je de wifi verbinding op dat apparaat al eens helemaal opnieuw tot stand gebracht (dat je er voor kiest om het netwerk te vergeten om deze vervolgens opnieuw in te stellen)?

 

Dank voor je reactie.

“Maximaal”?
Je bedoelt dat 35 up binnen jullie aanbod ligt? (Het is trouwens al dagen lang ergens tussen de 15 en de 20.) Ik heb dat buitengebied ding erbij gekocht omdat bij jullie had aangegeven minimaal 40 up nodig te hebben.  Dus ik snap je antwoord nu niet.


wifi vergeten
Ja, uiteraard. Ik hebeen aantal configuraties gepropbeerd. Met wifiversterker (een tweede punt) zonder wifiversterker. Het extra modem staat echt op de beste plek. (Dat gemeten) (Ik ben er bijvoorbeeld achter gekomen dat een draaiende docker instance op mijn mac  de up bijna halveert, raar genoeg.)

Maar mijn vraga hier is meer dat het een mac gerelateerd probleme lijkt te zijn. Omdat mijn android op hetzelfde moment (nee, niet tegelijk gemeten hoor) bijvoorbeeld 20 up geeft en mijn mac dan maar o.4 up. En beide op dezelfde wifi.

 

Jij ook bedankt voor je reactie @Overboord Webprojecten!

Bij koperverbindingen zijn het altijd 'snelheden tot'. De 4G router vult je snelheid aan tot 50 Mbit/s. Je kunt dit ook teruglezen op onze website.

Wat betreft het verschil in snelheid tussen je Mac en een Android telefoon, daar heb ik niet meteen een verklaring voor. Heb je de wifi al eens helemaal opnieuw ingesteld op je Mac? Dat je het draadloze netwerk even verwijdert/vergeet om vervolgens de verbinding opnieuw tot stand te brengen? Het is inderdaad wel een heel erg groot verschil qua snelheid!


Ha JanZ_
Ja, ik heb alles en nog wat geprobeerd, alleen geen jonge geitebokjes geofferd aan de god van het internet.
Mijn analyse is dat het aan de combinatie os catalina / experia / 5g modem ligt. En hoopte hier iemand te treffen met hetzelfde probleem.

Dank voor je reactie,
Egbert