Skip to main content

Goedemiddag, wij hebben sinds afgelopen donderdag van uitval van het internet. Zowel bij onze digitale tv van KPN (bedraad aangesloten op de router) als het internet via de WiFi valt regelmatig weg. WiFi signaal en sterkte is niet het probleem. Router al opnieuw opgestart, glasvezel al opnieuw opgestart maar niets helpt. Het blijft haperen en wegvallen. Duurt soms maar 10 seconden maar is uitkaard erg irritant. Zeker als je thuis aan het werk bent. Herkent iemand dit en hoe is dit op te lossen?

@VincentHofs dat is niet goed. Tijdens de uitval zie je dan ook rode lampjes branden op de router of op je glasvezelkastje. Het beste is om te bellen met 0800-0402 (gratis) KPN Klantenservice. 


Volgens mij geen rood lampje. Ik zal het eens in de gaten houden. 


Hoi @VincentHofs . Ben je nog iets wijzer geworden?  Hoe is de stabiliteit van het internet nu?


Helaas nog niet, alles herstart; glasvezelaansluiting, router, switch. het ging even goed maar zit nu weer met uitval


Sorry voor de late reactie.  

Ik wil graag even meekijken en de zaak doormeten. Kun jij je profiel aanvullen en mij daarna, hier een seintje geven? 


Dag Erwin, aangevuld. Voldoende zo?


Overigens gisteravond een uurtje tv gekeken en de verbinding viel een keer of 6 even weg/stil….


Ik zie dat je een switch gebruikt.  Is daar de tv ontvanger ook op aangesloten?


Hoi @VincentHofs .  Ik zie 26-9 wel wat herstarts maar niet echt een instabiele lijn.

Dat zegt niet zoveel maar de toevoer van het signaal lijkt redelijk stabiel,  @Joep1965 . noemt een switch. Heb jij die ergens tussen zitten? Zo ja, waartussen? En wat voor switch is dat ? (graag merk en type)


Dag Erwin, er zit inderdaad een switch tussen. Daar zit alles op. De Experia box geeft enkel het signaal door naar de switch. Tv’s zitten dus ook op de switch. Kijk vanavond ff naar het merk. 


De switch is een HP Enterprise JH330A


Het bijzondere is dat het WiFi netwerk ook in tact blijft als het internet wegvalt. Het is niet zo dat we dan geen WiFi signaal hebben. Dat is prima, alleen geen internet. 


Ondersteunt de switch Igmp snooping? Dat is echt wel noodzakelijk!


Geen idee, wat houdt dat in


Klik even op de groene tekst in mijn bericht dan kan je dat lezen. Wat ik heb kunnen vinden doet ie dat niet en daardoor is je netwerk helemaal in de war gegaan. Lees het maar even.


Wel vreemd want het heeft een jaar goed gewerkt. 


We zien vaak dat het een tijdje goed gaat maar als het dan fout gaat komt het meestal niet meer goed. Dit is bijvoorbeeld een switch die uitstekend geschikt is. 


Zonder IGMP kan er een wildgroei aan datastreams ontstaan. Dat zorgt voor digitale verstopping.

Even een tijdje zonder switch testen en/of een switch halen die het wel ondersteunt.   Waarschijnlijk heb je dan een veel stabieler netwerk. 


Reageer