Skip to main content

De situatie: 

Op 12 januari sms ontvangen goed nieuws je internet verbinding werkt nu. Kastje op de glasvezelkastje geschoven en uiteraard een alarm lampje. Gebeld met KPN en aangegeven dat het probleem waarschijnlijk komt omdat de doorverbinding in de hoofdkast niet is gemaakt. Mevrouw vertelde dat er gewoon verbinding is omdat de uitvoerende partij de opdracht heeft om die schakeling te maken. Monteur wordt gepland, pas 4 dagen later. Gelukkig overstapservice dus bestaande blijft werken.

Op 16 januari komt de monteur mooi op tijd, hij test uiteraard is het signaal op de glasvezelkastje en constateert, zoals ik zelf al aangaf, dat de doorverbinding niet is gemaakt in de hoofdkast. Monteur geeft aan dat hij van de binneninstallatie is en niet in die kast kan. Hij meld dit bij zijn afdeling en gaat weer weg, het probleem is niet opgelost dus meld deze niet af en is dus nog openstaand, Even later wordt ik gebeld om een afspraak te maken om alsnog dan de doorverbinding te maken voor de 19de januari. Gelukkig nog steeds internet. Krijg ook een sms/mail dat ik een afspraak moet maken omdat het probleem nog niet is opgelost maar had net een afspraak gemaakt dus deze genegeerd. 

 

Op 19 januari komt de glasvezelmonteurs en die maakt dan uiteindelijk de doorverbinding en alle lampjes branden op het glasvezelkastje. “Alles moet nu gewoon werken zonder problemen". Hij geeft nog wel aan dat er nog een nieuwe las gemaakt moet worden in de hoofdkast o.i.d. maar dat ik daar geen last van zou ondervinden. Mijn vraag was, dus ik kan nu zonder problemen alles overzetten? Daar werd dus bevestigd op geantwoord want er is signaal.

Alles overgezet, TV werkt ook en internet overal. Mooi zou je denken totdat ineens de verbinding wegvalt en weer terugkomt en dit continue. Geprobeerd om weer terug te gaan naar de oude provider maar zodra er verbinding is sluiten die alles af. Alles gedaan wat op het forum staat, kabels gecheckt, router reset, harde reset etc. etc. maar blijft zelfde probleem geven. 

20 januari in de ochtend alles nogmaals geprobeerd waar telefonisch contact is gezocht met 088 nummer die de glasvezel heeft gemaakt, alles gecheckt en er staat signaal op dus dat uitgesloten. Dan maar bellen met 0800-0402. Krijg je eerst een computer aan de telefoon die je via een sms doorverwijst naar de probleemoplosser die ik al tig keer had gedaan. Weer gebeld en nu doorverbonden naar een mevrouw die mij vriendelijk melde dat ze niets voor mij kan doen omdat de order van 16 januari nog open staat. Officieel is mijn abonnement dus nog niet, de order moet eerst worden afgesloten en dan pas zou alles moeten gaan werken. 

 

Vreemd dan dat ik geen internet meer heb van mijn vorige provider zou je denken maar nee, als je eenmaal verbinding hebt gemaakt ……….. Gevraagd om dan de order af te sluiten zodat ze kan meekijken maar dat kan ze niet en moet ze neerleggen bij een andere afdeling en dat kan wel paar dagen duren. Ik kan ook niemand anders benaderen om het probleem op te lossen.

 

Voor mijn werk heb ik constant en stabiel internet nodig, ook duidelijk destijds aangegeven maar nu blijft hij aan en uitgaan en kun je er geen pijl op trekken. Ik denk zelf dat het aan de router zelf ligt, mede ook omdat bij het testen van de kabels bij de rode kabel vanaf het glasvezelkastje de lampjes soms ineens uitgaan. en uiteraard andere kabel geprobeerd en zelfde probleem. 

 

Uiteindelijk 3 vragen:

 

  • wie kan verdorie de order op afgerond zetten zodat ik verder kan 
  • hoe kan ik een monteur regelen? Die ook direct een nieuwe router bij zich heeft anders weet ik wel weer dan het wordt opgestuurd bla bla bla
  • wie betaald de kosten dat ik tijdens overleggen online maar mijn 5G hotspot gebruik?

 

 

 

Hoi @Richard1970, welkom op ons forum!

Is er in de tussentijd nog iets veranderd aan de situatie?
Als er signaal op de lijn zit zou alles over moeten gaan, je KPN abonnement actief, de order gereed en je oude abonnement opgezegd (met de overstapservice). 

Waarom de order vastgelopen is heb ik niet direct een verklaring voor maar dit moet vanzelf doorlopen, als dat niet goed gaat kunnen mijn collega's daar ook wel een ticket voor aanmaken zodat de technische dienst daar achteraan kan.

De kosten voor het gebruik van je hotspot kunnen we je helaas niet mee helpen maar als je een abonnement hebt bij ons kunnen we wel kijken of we een noodbundel kunnen regelen


@Thomas; de order is nog steeds afgesloten. Ik zou gisteren terug worden gebeld maar niets gehoord. De storing is opgelost omdat de kabelmonteur alles gecheckt heeft dus alles doet het nu maar kan niet naar het vervolg omdat de order van de eerste storingsmelding nog open staat. Had inmiddels alweer een melding dat een hernieuwde afspraak moest maken maar helaas krijg ik geen datum in beeld als ik wil selecteren. 


Ah, fijn dat alles in ieder geval alvast werkt! Ik hoop dat je snel iets van mijn collega's hoort, je kunt ook altijd even met ons bellen op 0800-0402 om de afspraak in te plannen.