Skip to main content

Hallo,

Sinds de "mesh-update" van de box 12 is de internet snelheid via de superwifi punten extreem traag. Hiervoor was dit geen enkel probleem. Wanneer mijn apparaten via het modem zijn verbonden (wifi) haal ik 500 mb/s, maar als ze net de wifipunten verbonden zijn 7mb/s. Ik heb de wifipunten al gereset (factory reset) en het modem even van het stroom gehaald. Helaas, geen gunstig resultaat. 

 

Hebben meer mensen hier last van? En heeft KPN tips of info over een fix?

Zelfde probleem; bekabeld 200, maar via bedrade superwifi punten (backbone) haal ik 50-70.

alles uitgezet en een voor een weer aan maar blijft traag. 


@swa100 en @ReneSa  Kunt u de Box 12 een reset naar fabrieksinstellingen geven :

  • Met de resetknop
    Deze zit aan de achterkant in het gaatje naast de groene Phone poorten. Druk met een dun voorwerp (satéprikker, paperclip) 3-5 seconden in het gaatje tot het powerlampje rood gaat branden. Laat los en wacht af. De Box gaat zich resetten en herstart. Dit duurt ongeveer 10-15 minuten.
  • Daarna de superwifi's weer aansluiten zoals in de omschrijving KPN SuperWifi: installatie en gebruik | KPN Community

Hoi @swa100, welkom op ons forum!
Heb je de stappen die @HansaanZet noemt al doorlopen?

Als dat het niet oplost, kun je dan toelichten hoe je het precies aangesloten hebt zitten? Hoe zitten je superwifi's op de experiabox aangesloten en hoe heb je ze je in je huis opgesteld?

Een paar handige relevante topics:

@ReneSa als de stappen hierboven het voor jou niet opgelost hebben, wil je hier dan een nieuw topic voor aanmaken? We denken graag even met je mee maar het is niet handig om dat in een zelfde topic te doen.


@Thomas @ReneSa , ik heb de experiabox 12 inmiddels meermaals gereset (via kleine knopje aan de achterkant) en de wifipunten ook. De wifipunten na reser weer geïnstalleerd door deze bekabeld aan te sluiten aan de box12 en daarna verplaatst naar de woonkamer. Ik woon in een appartement, dus ze staan op dezelfde hoogte, maar dan wat meters uit elkaar (box 12 in gang, wifipunt in woonkamer). Het 2e wifipunt heb ik niet meer in gebruik, gezien 2 AP in dit appartement (95m2) voldoende dekking moet bieden. Het neerzetten van een 3e 2 meter van de box 12 af heeft niet zoveel zin. 

 

Nog steeds laat de snelheid van het wifipunt te wensen over, ondanks dat de interface van de box12 aangeeft dat de connection "excellent" is. Kan ik de 2 "oude" wifipunten wellicht omruilen voor het nieuwe model om te kijken of dit verbetering biedt? 


@swa100 ik heb ge-reset maar dat veranderde blijkbaar de WiFi snelheid niet. 
echter ik gebruikte de Speedtest van KPN om de snelheid te meten. Ik kreeg de tip om Speedtest.net te gebruiken omdat die beter schijnt te zijn. Die meet acceptabelere snelheden. 
Bij lijkt het nu toch goed te zijn. 


@swa100 ik heb ge-reset maar dat veranderde blijkbaar de WiFi snelheid niet. 
echter ik gebruikte de Speedtest van KPN om de snelheid te meten. Ik kreeg de tip om Speedtest.net te gebruiken omdat die beter schijnt te zijn. Die meet acceptabelere snelheden. 
Bij lijkt het nu toch goed te zijn. 

Ja ik gebruik sowieso altijd de speedtest.net websites en app! Toch bedankt voor de tip!

 


Gisteren is het wifipunt volledig gestopt met werken. Na een factory reset van modem en wifipunt kreeg ik hem weer werkend, helaas nog steeds erg traag. 


Ik kan je wifipunten helaas niet om laten ruilen voor een nieuwer type.
In een ander topic zie ik deze oplossing ook nog voorbij komen:

  

Hallo ​​​​

Heb je een Box 12 modem en welke WiFi versterkers heb je, de SuperWifi's  die je als tag hebt staan?

 

Indien je een Box 12 hebt, na de update doet die nu mee in het WiFi netwerk, als er vlak naast de Box 12 dan nog zo’n SuperWiFi versterker staat kan dat problemen geven, het beste is dan om die SuperWiFi te verplaatsen, hij hoeft dan ook niet meer bedraad aangesloten te worden.

 

Soms is het nodig om de SuperWiFi punten helemaal opnieuw te installeren, zie hier voor de instructies:

 

Als je tegen bovenstaande opziet kan je ook eerst proberen of het weer gaat werken zoals voorheen als je de WiFi op de Box 12 weer uitzet, dat kan via de webinterface van het modem of via de WiFi knop aan de zijkant, die knop indrukken tot het WiFi lampje uitgaat.

 

Â