Skip to main content

al een oud draadje maar ik wil toch reageren.

Door een pakket wijziging heb ik ter vervanging van mijn V9 de KPN box 12 gekregen.

Werkte prima … voor 1 dag. Daarna elke dag 4 of meerdere keren internet en tv verbinding verloren.

Elke keer omdat de modem gaat rebooten. En inderdaad bij elke contact met de KPN eerst de modem resetten of rebooten maar dat helpt niet. Zit er nog steeds bug's in de V12? Deze V12 is up to date met de software. En nee het ligt niet aan de interne netwerk. Die ligt er al meer dan 10 jaar zonder problemen

 

Admin: eigen topic voor vraag aangemaakt

.

Elke keer omdat de modem gaat rebooten. En inderdaad bij elke contact met de KPN eerst de modem resetten of rebooten maar dat helpt niet. Zit er nog steeds bug's in de V12? Deze V12 is up to date met de software. En nee het ligt niet aan de interne netwerk. Die ligt er al meer dan 10 jaar zonder problemen

Heb je de V9 nog?

Je box 12 heeft dus xxxxxxxxxx528 software?Heb je koper of glas?En heb je een DVS of Switch?


Nee helaas heb ik mijn V9 niet meer. Ik heb een glasverbinding en ik gebruik switches, Achter de modem heb ik ook 1 experia wifi AP (een zwarte van KPN) Er zit ook een tado achter de modem. Alles is al eens van plaats verwisseld


Ok, heb je het glasvezel kastje al eens 3 minuten stroomloos gehad?En welk type switches heb je?


Dat glasvezel kastje is 1 week geleden vervangen omdat die na 13 jaar dienst ermee was opgehouden. En ik heb T-link switches van 5 poorten. Die zitten wel achter elkaar


vandaag in 1,5 uur al 4 keer uitgevallen


Ok, maar welk type is het?Als die geen IGMP snooping ondersteund kan dat ook voor uitval zorgen, de box 12 is daar namelijk erg gevoelig voor.


LS105G | 5-poorts 10/100/1000 Mbps Desktop Switch | TP-Link Nederland

 

deze


Ik raad aan om die te vervangen voor een Netgear GS105Ev2 .Als dat het niet oplost, kan je die altijd terugsturen.


ok ga ze vervangen


ok ga ze vervangen

Ah ja, ik heb dat hier inderdaad al eerder gezien. Gelukkig kost zo'n ding bijna niks. Ik bedoel geen 100-en euro's


Hi @Spiediie

Voordat je de switches gaat vervangen, heb je de mogelijkheid om het zonder de switches op 1 ontvanger? Dus dan rechtstreeks aangesloten met een kabel op de Box 12? Als het ook zonder de siwtches gebeurt kunnen we concluderen dat het niet aan de switches ligt. 

Ik hoor graag van je. 


ik heb nu mijn oude 100mb switches gebruikt en vandaag is de modem nog niet gereboot. Dus al 10 uur zonder issues. 1 van de oude switches is van 3com en die heeft de KPN hier 13 jaar geleden geinstalleerd.

 

Dus ik ben weer een tevreden gebruiker

 


Hi @Spiediie

Voordat je de switches gaat vervangen, heb je de mogelijkheid om het zonder de switches op 1 ontvanger? Dus dan rechtstreeks aangesloten met een kabel op de Box 12? Als het ook zonder de siwtches gebeurt kunnen we concluderen dat het niet aan de switches ligt. 

Ik hoor graag van je. 

ik heb nu mijn oude 100mb switches gebruikt en vandaag is de modem nog niet gereboot. Dus al 10 uur zonder issues. 1 van de oude switches is van 3com en die heeft de KPN hier 13 jaar geleden geinstalleerd.

 

Dus ik ben weer een tevreden gebruiker

 

Top! Fijn om te lezen. 


ook na het vervangen van de switches bleef de box 12 aan het rebooten. Na overleg met de service desk heb ik de box 12 omgeruild tegen de experia 10. Vandaag geen uitval meer gehad en volgens de meneer die me geholpen heeft ben ik niet de eerste die dit gedaan heeft.

Jammer. 


ook na het vervangen van de switches bleef de box 12 aan het rebooten. Na overleg met de service desk heb ik de box 12 omgeruild tegen de experia 10. Vandaag geen uitval meer gehad en volgens de meneer die me geholpen heeft ben ik niet de eerste die dit gedaan heeft.

Jammer. 

Fijn dat het weer werkt!

De v10 is inderdaad stabieler,bij de box 12 moet het interne/externe netwerk goed zijn, anders valt die soms uit.


Ik vind het toch altijd wel bijzonder. Ik heb de KPN Box al meer dan een jaar. En ik heb er nooit problemen mee…

Edit: 2 jaar zelfs. Ik heb er zelf een topic over gemaakt:

https://forum.kpn.com/internet-9/kpn-box-12-502049

26 juni 2020

Ik moet wel zeggen: ik heb er een 2de router achter, al mijn apparaten zitten achter die 2de router.


Ik vind het toch altijd wel bijzonder. Ik heb de KPN Box al meer dan een jaar. En ik heb er nooit problemen mee…

Edit: 2 jaar zelfs. Ik heb er zelf een topic over gemaakt:

https://forum.kpn.com/internet-9/kpn-box-12-502049

26 juni 2020

Ik moet wel zeggen: ik heb er een 2de router achter, al mijn apparaten zitten achter die 2de router.

Ja, maar jij bent natuurlijk ook wel bekend met die internet-omgeving.Dus jouw netwerk zal wel ´schoon´ zijn.Bij mij valt hij ook niet weg hoor.


Ik vind het ook jammer. Met de oude V9 bij mijn weten nooit problemen mee gehad. Is het alleen multicast wat dit veroorzaakt of zijn er nog meer oorzaken te benoemen


De V10 is over het algemeen wel een vooruitgang boven de V9, maar de box 12 is gewoon iets te streng qua signaalvereisten etc.