Skip to main content

@Jan1952

Ik heb ook vergelijkbare klachten, Ik heb een Fritzbox 7581  Fritz OS 07.16 met een zgn Bonded Pair aansluiting,  dus twee DSL toevoer lijnen.  Naast dat de snelheid aanzienlijk gedaald is , klapt deze er ook uit. Dit direct na de migratie datum van 13 april .  De storingslog geeft ook nog aan. 

Ben bang dat KPN Techniek , mij weer op een enkelvoudige DSL heeft gezet. 

Maar het ligt niet aan KPN, nee ik moest 1 van de twee verwijderen en dan kijk of het nog werkte.

Ik zal de incasso storneren , Immers er is niet geleverd wat is overeengekomen en waar voor betaald is. 

 

 

onderstaande tekst uit de fritzbox 

Op de DSL-kabel Dnr.] is een storing van het signaal door een niet toegestane bekabeling gedetecteerd. De niet toegestane vertakking is 10 meter lang. Deze kost ongeveer 14140 kbit/s.

Deze melding is een gebeurtenismelding uit het gedeelte "Internetverbinding" (DSL).

Met deze foutmelding wijst de FRITZ!Box erop dat de gegevenssnelheid van één van uw DSL-verbindingen lager is dan mogelijk en dat dit probleem het gevolg is van uw huidige DSL-bekabeling.

Om ervoor te zorgen dat de volledige gegevenssnelheid van de in het bericht genoemde DSL-kabel voor u beschikbaar is, is het noodzakelijk dat de FRITZ!Box rechtstreeks is aangesloten op uw DSL-thuisverbinding en de bijbehorende centrale.

Controleer uw DSL-bekabeling op eventueel aanwezige vertakkingen of meervoudige verdelingen om het probleem te verhelpen. Dit kunnen bijvoorbeeld vertakte telefoonaansluitingen van de DSL-aansluiting zijn. Als u meerdere telefoonaansluitingen in uw huis of appartement hebt, schakelt u met de FRITZ!Box naar een andere aansluiting en controleert u in de FRITZ!Box-gebruikersinterface in het menu "Systeem / Gebeurtenissen" of er nog meer storende factoren van het DSL-signaal zijn gedetecteerd.


*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt en reacties samengevoegd

@Jan1952

Ik heb ook vergelijkbare klachten, Ik heb een Fritzbox 7581  Fritz OS 07.16 met een zgn Bonded Pair aansluiting,  dus twee DSL toevoer lijnen.  Naast dat de snelheid aanzienlijk gedaald is , klapt deze er ook uit. Dit direct na de migratie datum van 13 april .  De storingslog geeft ook nog aan. 

Ben bang dat KPN Techniek , mij weer op een enkelvoudige DSL heeft gezet. 

Maar het ligt niet aan KPN, nee ik moest 1 van de twee verwijderen en dan kijk of het nog werkte.

Ik zal de incasso storneren , Immers er is niet geleverd wat is overeengekomen en waar voor betaald is. 

 

 

onderstaande tekst uit de fritzbox 

Op de DSL-kabel Dnr.] is een storing van het signaal door een niet toegestane bekabeling gedetecteerd. De niet toegestane vertakking is 10 meter lang. Deze kost ongeveer 14140 kbit/s.

Deze melding is een gebeurtenismelding uit het gedeelte "Internetverbinding" (DSL).

Met deze foutmelding wijst de FRITZ!Box erop dat de gegevenssnelheid van één van uw DSL-verbindingen lager is dan mogelijk en dat dit probleem het gevolg is van uw huidige DSL-bekabeling.

Om ervoor te zorgen dat de volledige gegevenssnelheid van de in het bericht genoemde DSL-kabel voor u beschikbaar is, is het noodzakelijk dat de FRITZ!Box rechtstreeks is aangesloten op uw DSL-thuisverbinding en de bijbehorende centrale.

Controleer uw DSL-bekabeling op eventueel aanwezige vertakkingen of meervoudige verdelingen om het probleem te verhelpen. Dit kunnen bijvoorbeeld vertakte telefoonaansluitingen van de DSL-aansluiting zijn. Als u meerdere telefoonaansluitingen in uw huis of appartement hebt, schakelt u met de FRITZ!Box naar een andere aansluiting en controleert u in de FRITZ!Box-gebruikersinterface in het menu "Systeem / Gebeurtenissen" of er nog meer storende factoren van het DSL-signaal zijn gedetecteerd.

 

Ik stel voor dat je hiervoor een eigen topic opent om te voorkomen dat het topic gekaapt wordt. Je bent trouwens niet teruggezet naar een enkele lijn, als je de logging goed bekijkt zie je ook dat er op beide lijnen een synchronisatie opgebouwd wordt, de Fritzbox kan dit niet aangeven als je maar op een enkele lijn zit. Storneren lijkt me dan ook geen goed idee en zorgt er alleen maar voor dat je mogelijk volledig afgesloten kan worden. De Fritzbox geeft zelf ook al aan wat er aan de hand is: er is een bridge tap gedetecteerd, Fritzbox noemt dat een aftakking maar er wordt hetzelfde bedoeld. Op lijn 2 zit er ergens nog 10 meter extra kabel aangesloten wat voor een verslechtering van het signaal zorgt. Dit kan in de straatkast zijn, in de wijkcentrale maar ook thuis.


@ MWJThijssen.

Het gedrag van KPN is gelijk aan Poetin, het handelen niet, maar het zijn wel gedragskenmerken van een Monopolist. Troost je ben niet alleen. bij bij meld het Modem: om 07:08:20

De dienstaanbieder heeft instellingen met succes overgedragen naar dit apparaat. 

Deze melding is een gebeurtenismelding uit het onderdeel "Systeem" (of "System").

De statusmelding informeert u dat uw serviceprovider de instellingen voor de door u aangevraagde diensten heeft overgedragen aan het apparaat. U kunt de door u aangevraagde diensten (bijvoorbeeld internettoegang of een VoIP-account) nu gebruiken.

en om 07:10:20

Op de DSL-kabel 2 is een storing van het signaal door een niet toegestane bekabeling gedetecteerd. De niet toegestane vertakking is 10 meter lang. Deze kost ongeveer 14689 kbit/s.

 

Mijn advies leg de systeem  gebeurtenissen vast, Scherm knipsel. indien het tot juridisch haarkloverij gaat worden. 

 


@NHendriks 

Altijd een rake analyse van een Technicus ,

Kan wel kloppen ze zijn al 2x wezen graven naar de kabel In 2016/ 2019 . Las vervangen  stond water in, en er werd 50Hertz gemeten.  Locatie Enkhuizen / In het want 

Maar ook verkeerd aangesloten in de wijk centrale , waardoor ik in een sterverbinding met een Nood verbinding van een Lift zat. 

Na de Pasen maar eens bellen naar Alkmaar , voor een doormeting 

Dank voor je nuttige bijdragen 


Hoi @Wordt moe van het KPN gedoe v2, heb je al gebeld? 

Anders duik ik even in jouw verbinding om te kijken wat ik kan betekenen. Storneren lijkt mij in ieder geval niet handig. Het is een geautomatiseerd systeem. Je krijgt dan herinneringen of kan zelfs afgesloten worden. Dat moeten wij voorkomen. Je hebt overigens ook een abonnement tot een bepaalde snelheid, je betaalt niet direct voor pairbonding, maar voor een internetverbinding.

Mocht ik kunnen helpen, dan hoor ik dat van je.