Skip to main content

Ik hang nu al 1,5 uur aan de lijn😡

bij kpn en ziggo weggegaan door slechte wifi overgestapt naar

xs4all  en nooit problemen! Nu sinds de overname alleen maar gezeur met de wifi!

en dan krijg je ze ook nog eens niet te pakken! 
dus zullen we het maar weer gaan proberen bij ziggo! nog steeds in de wacht 1 uur en 40 minuten,dat is toch niet normaal meer!


*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt en reactie verplaatst
 

Wat is er aan de hand?


bij kpn en ziggo weggegaan door slechte wifi overgestapt naar

xs4all  en nooit problemen! Nu sinds de overname alleen maar gezeur met de wifi!

Heb jij bij de migratie van xs4all naar kpn andere apparatuur gekregen of gebruik je dezelfde apparatuur als bij xs4all?


Hoi @Irma1971. welkom hier. 

Is de wifi ineens slecht geworden op dag van overzetting? Want dat is wel apart. Want in principe veranderd er niets in jouw netwerk. Wat heb je al gedaan? Modem herstart?

En heb je nog contact gehad? Zou je anders de vragen van de heren hierboven willen beantwoorden? Daar ben ik ook wel benieuwd naar. 

Overigens kan je nog steeds contact zoeken met XS4ALL via 020 398 76 66


Ik hang nu al 1,5 uur aan de lijn😡

bij kpn en ziggo weggegaan door slechte wifi overgestapt naar

xs4all  en nooit problemen! Nu sinds de overname alleen maar gezeur met de wifi!

en dan krijg je ze ook nog eens niet te pakken! 
dus zullen we het maar weer gaan proberen bij ziggo! nog steeds in de wacht 1 uur en 40 minuten,dat is toch niet normaal meer!


*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt en reactie verplaatst
 

Is het probleem opgelost? Hier nog niet en ben benieuwd hoe het bij u is opgelost? 


Hoi @Irma1971. welkom hier. 

Is de wifi ineens slecht geworden op dag van overzetting? Want dat is wel apart. Want in principe veranderd er niets in jouw netwerk. Wat heb je al gedaan? Modem herstart?

En heb je nog contact gehad? Zou je anders de vragen van de heren hierboven willen beantwoorden? Daar ben ik ook wel benieuwd naar. 

Overigens kan je nog steeds contact zoeken met XS4ALL via 020 398 76 66


 

wel apart antwoord, aangezien er heel veel mensen last hebben van slecht internet en storingen sinds de overname?! En ja, ook wij hebben al u niet nuttige tips uitgevoerd en niks helpt.


Ook ik had internet problemen na de overgang van XS4ALL naar KPN. Ik werk gedeeltelijk thuis waardoor stabiel internet een must is. Heel frustrerend was dat de verbinding 10 keer per uur eventjes wegviel en kort daarna weer terug was. Hierdoor moest ik heel vaak opnieuw inloggen op de externe computer.

Ik heb eerst gechat met XS4ALL en kreeg vrij snel antwoord. Hij adviseerde me om even te bellen met 020-3987666.  Dat heb ik vanmorgen gedaan en na een wachttijd van 12 minuutjes kreeg ik een aardige medewerker aan de lijn die alles door heeft gemeten. Volgens hem zou er geen probleem moeten zijn met de verbinding tussen KPN en ons adres. Dan moet het aan het materiaal liggen. 

Ik heb mijn laptop aangesloten aan de Fritz Repeater. Die hebben we terug gezet naar de fabrieksinstelling. Die je door 15 seconden de rode knop in te drukken totdat het kleine groene lampje snel gaat knipperen. Dan even wachten tot het groene lampje langzaam gaat knipperen (+/- om de 2 seconden) en vervolgens weer opnieuw verbinden met de Fritzbox, door 1 seconde de connect/WPS-knop in te drukken op de router en ook weer 1 seconde de rode knop van de repeater in te drukken. Sindsdien (fingers crossed) geen problemen meer! Halleluja! Blij blij blij!

 

Het probleem hoeft dus niet aan de verbinding te liggen, maar het kan ook aan het materiaal liggen.

 

Succes allemaal!

 

Groeten uit Leeuwarden, S. Brouwer    


Hoi @Irma1971. welkom hier. 

Is de wifi ineens slecht geworden op dag van overzetting? Want dat is wel apart. Want in principe veranderd er niets in jouw netwerk. Wat heb je al gedaan? Modem herstart?

En heb je nog contact gehad? Zou je anders de vragen van de heren hierboven willen beantwoorden? Daar ben ik ook wel benieuwd naar. 

Overigens kan je nog steeds contact zoeken met XS4ALL via 020 398 76 66

Beste Bart,

Als er volgens jou niets veranderd, waarom moeten we dan over naar een andere provider / naam? En dan is de verandering van ons WAN IP adres ook niet nodig geweest. 

Voor de duidelijkheid, de KPN heeft bij mij al jaren (sinds de PTT de KPN werd en privé ging) de naam dat ze zich onder elk probleem uitdraaien, zowel voor de zakelijke als de particulieren markt. De voorkant moet mooi zijn maar achter de voordeur is het minder fraai.

Ook ik ben overgegaan naar Xs4all omdat de KPN er destijds al een rommeltje van maakte en dat gezeik begin nu weer. Ook ik heb na de overzetting regelmatig dat het internet af en toe weg is. Wel voor maar heel kort maar lang genoeg om er last van te hebben bij het gamen en tv kijken. En ja, de hele handel is al gereboot en voor de omzetting heeft het jaren zonder problemen gewerkt.

Dus beste KPN, zorg ervoor dat je je zaken op orde krijgt. Zodra er een provider komt die het beter doet ben ik over.

Succes. (En nu valt internet weer weg, radio stopt, alarm meldt dat Wifi verbinding is verbroken, gaat lekker zo)

 


Als er volgens jou niets veranderd, ...

Dat is toch niet wat @Bart_Z schreef?

 

Ook ik heb na de overzetting regelmatig dat het internet af en toe weg is. Wel voor maar heel kort maar lang genoeg om er last van te hebben bij het gamen en tv kijken.

Heb jij een nieuwe router en/of nieuwe wifi accesspoints gekregen bij die overgang of gebruik je de router die je bij XS4ALL ook al gebruikte?

Wat is het merk en type router?

Wat is het merk en type wifi accesspoints indien van toepassing.

Het je ook switches in gebruik? Zo ja, welk merk en type zijn die?

Valt de Internet verbinding ook weg op apparaten die bekabeld verbonden zijn?


Nee, daar heb je een punt wjb, hij schrijft “Want in principe veranderd er niets in jouw netwerk”. Maar dan wel bij de aanbieder mag ik aannemen want als dat niet zo zou zijn heeft heel de omzetting geen zin.

En het uitvragen van de bij mij in gebruik zijnde apparatuur helpt niet echt. Daar is niets aan veranderd de afgelopen 8 jaar met uitzondering van de Fritzbox, die heeft na de omzetting een reset gehad naar fabrieksinstellingen omdat ik weet dat bij veranderingen dat wel eens nodig is.

Feit is dat in de jaren bij Xs4all ik zelden (2 keer in alle jaren) kort geen internet heb gehad en sinds de omzetting naar KNP ik regelmatig pauzes heb in alles wat internet gebruikt. TV, Netflix, tijdens het gamen, noem maar op. Ik zal er eens een monitor op zetten, die moet e.a. zichtbaar kunnen maken.

 


Nee, daar heb je een punt wjb, hij schrijft “Want in principe veranderd er niets in jouw netwerk”. Maar dan wel bij de aanbieder mag ik aannemen want als dat niet zo zou zijn heeft heel de omzetting geen zin.

Klopt echter wijzigingen in de centrale infrastructuur hebben geen impact op de werking van de wifi binnen jouw thuisnetwerk.

 

Feit is dat in de jaren bij Xs4all ik zelden (2 keer in alle jaren) kort geen internet heb gehad...

Ik heb precies dezelfde ervaring met KPN.

 

En het uitvragen van de bij mij in gebruik zijnde apparatuur helpt niet echt. Daar is niets aan veranderd de afgelopen 8 jaar met uitzondering van de Fritzbox, die heeft na de omzetting een reset gehad naar fabrieksinstellingen omdat ik weet dat bij veranderingen dat wel eens nodig is.

Ik neem aan dat je vervolgens de KPN wizard gedraaid hebt op jouw FRITZ!Box.

 

Heb je ook nog gekeken naar mijn vragen omtrent wifi accesspoints en switches en of de Internet verbinding ook wegvalt op bekabeld aangesloten apparaten?

 

Edit: Begrijp ik goed dat TV kijken dan ook een hickup heeft?


Nee, daar heb je een punt wjb, hij schrijft “Want in principe veranderd er niets in jouw netwerk”. Maar dan wel bij de aanbieder mag ik aannemen want als dat niet zo zou zijn heeft heel de omzetting geen zin.

Klopt echter wijzigingen in de centrale infrastructuur hebben geen impact op de werking van de wifi binnen jouw thuisnetwerk.

 

Feit is dat in de jaren bij Xs4all ik zelden (2 keer in alle jaren) kort geen internet heb gehad...

Ik heb precies dezelfde ervaring met KPN.

 

En het uitvragen van de bij mij in gebruik zijnde apparatuur helpt niet echt. Daar is niets aan veranderd de afgelopen 8 jaar met uitzondering van de Fritzbox, die heeft na de omzetting een reset gehad naar fabrieksinstellingen omdat ik weet dat bij veranderingen dat wel eens nodig is.

Ik neem aan dat je vervolgens de KPN wizard gedraaid hebt op jouw FRITZ!Box.

 

Heb je ook nog gekeken naar mijn vragen omtrent wifi accesspoints en switches en of de Internet verbinding ook wegvalt op bekabeld aangesloten apparaten?

 

Edit: Begrijp ik goed dat TV kijken dan ook een hickup heeft?

 
 
 
 

Ah, zie al waar dit “draadje” voor mij misgaat. Ik heb regelmatig uitval van de internet verbinding in het algemeen, dus niet alleen via WiFi maar ook op de bekabelde apparatuur en dat zorgt idd ook voor o.a. hikups in het TV kijken. En ja, ik heb de wizard gebruikt op de Fritzbox. Is wel zo makkelijk.

Het wachten voor mij is op een betere TV oplossing bij Freedom Internet en dan ben ik over. Qua prijs ontloopt het elkaar niet meer zoveel.


Dan hoop ik dat er op korte termijn een moderator van KPN zal reageren die de verbinding gaat (laten) controleren. Ik heb een vermoeden dat er een probleem is ontstaan met de glasvezel. Deze is in de PoP waarschijnlijk ook fysiek omgezet naar een netwerkkaart van KPN en daar zit waarschijnlijk het probleem.