Skip to main content

Hallo allen,

Sinds een tijdje heb ik de overstap gemaakt van Ziggo naar KPN. Volgens de check was mijn huis geschikt voor glasvezelaansluiting. Helaas al wat startproblemen met aansluitingen,  maar uiteindelijk werkte de modem (KPN Box 12). Helaas heb ik sindsdien nog geen moment een goed wifisignaal gehad. De halve woonkamer heeft geen wifi, waardoor ik zelfs de tv niet kan gebruiken. Boven is het al helemaal rampzalig. Ik heb de wifi manager al enkele keren doorlopen, met als resultaat: van 8 mb naar 13 mb downloadsnelheid, op de plekken waar ik überhaupt wifi heb. Daarnaast wordt als oplossing wifi punten gegeven, voor €50. Nu vind ik het belachelijk dat ik €50 moet betalen, om normale wifi te ontvangen. 

Ook al gebeld met klantenservice, die na een paar probeersels ook niets voor mij konden betekenen... Ik heb onderhand al een maand een beroerde aansluiting, maar nergens een oplossing. 

Wie heeft er nog een tip of oplossing?

Hallo @KPNklantL even concreet, heb je nu een glasvezelaansluiting of een koperaansluiting?

Wat is je abo-snelheid 50, 100, 200, 500 of 1.000Mbit/s?

Welke snelheid haal je bekabeld met 1 pc aan je modem en verder alle overige (draadloze) apparaten uit?

 


Hoi Jan, het gaat om een glasvezelsansluiting. Mijn abonnement is 50Mb. Met een bekabelde pc red ik die 50 Mb ook. Maar het probleem zit hem voor mij vooral in het bereik, want op sommige plekken heb ik überhaupt geen internet.


Hallo @KPNklantL waar zit de glasvezelaansluiting en waar staat/hangt de modem/router?

 


De glasvezelaansluiting zit in de meterkast, en de modem hangt daar ook bovenin. Helaas geen mogelijkheid om hem buiten de meterkast te hangen i.v.m. gezamenlijke ruimte.


Hallo @KPNklantL is het mogelijk om een netwerkkabel naar je huis te laten lopen vanaf de glaskast naar je woonkamer bijvoorbeeld en daar de modem/router neer te zetten, dan heb je meteen een switch voor LAN-aansluitingen binnenshuis en een betere wifi?


We zijn daar een tijdje mee bezig geweest, maar er zijn beperkte kabelleidingen, waardoor er geen ruimte is voor een internetkabel. Dus die mogelijkheid valt ook af in dit geval. Was zeker een goede oplossing geweest, maar helaas niet haalbaar zonder een elektricien/monteur de boel om te laten leggen. 


Welkom op het forum @KPNklantL!

Jammer dat er geen leidingen zijn die je hier voor kan gebruiken. Langs plinten wegwerken is ook geen optie, ondanks dat je door een gezamenlijke ruimte moet?


Hoi Frenk, helaas is ook dat niet mogelijk. Ik weet het, moeilijk geval... ;(


Een ander huis is natuurlijk ook niet echt een goedkope optie.

Je kan in dat geval Superwifi 2 overwegen (via de WiFi Manager) en kijken in hoeverre dat een oplossing is. Bevalt het niet of merk je geen verschil dan kan je ze retourneren en je geld terugkrijgen.