Skip to main content

Na de overstap van Ziggo naar KPN ervaren wij dramatisch traag internet. Zowel kabel als wifi ongeacht waar in huis.

 

Wij hebben het snelste abonnement afgesloten maar merken daar helemaal niks van. 

 

​​​​​​Alle stappen zoals router resetten aan/uit etc al doorlopen. Voorheen bij Ziggo keken ze via de app even met je mee en was het opgelost. Bij KPN kom ik niet verder dan het laten langskomen van een monteur op eigen kosten.

 

Iemand nog tips? Het is de standaard router van KPN welke in de woonkamer staat. 

@Thomas D Dat standaard router is de Box 12 ? Maakt u gebruik van superwifi punten of anders ?

Heeft u de Wifi Manager - Jouw wifi-signaal testen en verbeteren | KPN al doorlopen ?


 

Bedankt voor uw bericht.

Dat is inderdaad de router. Wij hebben van tp link een mesh systeem. Met of zonder dat systeem altijd traag internet. Zelfs als je naast de router zit. 

 

Die stappen zijn al meerdere keren doorlopen zonder succes. 

 

 


Branden de lampjes op het glasvezelkastje allemaal groen? Heeft u die al eens een reset gegeven door de stroom er voor minimaal 2 minuten af te halen en weer aan te sluiten ?


Ja deze branden groen en is al een aantal keer gereset.


Ik heb er even een ander topic bijgezocht Installatie TP link Deco X60 (ax3000) achter experia box V12. Hoe aan te sluiten? | KPN Community. Staat bij u de Box12 wel uit ?


De box stond nog aan. Deze nu uitgezet en vermoed dat het de oplossing is! Bedankt 


Te vroeg gejuicht. Nog steeds geen fatsoenlijke wifi. Wel volop verbinding maar geen internet. 


En wat is de snelheid als je meet met de bekabelde pc of laptop direct aangesloten op het modem?


Dat is 28.9 mbps. 


Maar bent u echt wel aangesloten op glasvezel?? Of via koper??


Echt via glasvezel. 


Heel bijzonder.  Nog één test. Alle aangesloten appartuur van het modem halen en dan nog één keer bekabeld meten.  Dus geen switch of draadloze verbindingsets etc. Alles loskoppelen.  Is de snelheid dan nog zo laag dan bellen met de klantenservice 0800-0402. Want dan klopt er gewoon iets niet.


Hoi en van harte welkom op ons forum @Thomas D. We denken hier graag met je mee. Goed dat je het aankaart als jouw verbinding het niet goed doet.

Ik lees dat @Joep1965 en @HansaanZet al met je mee gedacht hebben. Hoe staat het er nu voor? Heb je de laatste test van Joep hierboven nog geprobeerd? Dat is dé manier om je verbinding te testen. Ik ben benieuwd wat er uit komt. Als je intussen contact met de klantenservice hebt gehad, horen we ook graag hoe het afgelopen is.

Heel bijzonder.  Nog één test. Alle aangesloten appartuur van het modem halen en dan nog één keer bekabeld meten.  Dus geen switch of draadloze verbindingsets etc. Alles loskoppelen.  Is de snelheid dan nog zo laag dan bellen met de klantenservice 0800-0402. Want dan klopt er gewoon iets niet.

 


Sorry voor de late reactie. 

De snelheid is nog steeds zeer traag. Alle tips hebben nog geen verbetering gebracht. 

 

 


@Thomas D Jammer dat 't nog niet beter is. We helpen je hier graag, maar de terugkoppeling die je geeft is wel heel summier. 

Je gegevens staan in je forumprofiel zie ik, ik heb je verbinding voor de zekerheid nagekeken. Daarom kom ik geen problemen of trage verbinding tegen. Met andere woorden, je verbinding is prima.

Dat betekent dat 't tussen het modem en je apparaten zit. Vandaar dat ik benieuwd ben naar hoe je de snelheid getest hebt. Graag tot in de details, vanaf wat voor apparaat, hoe is deze aangesloten op het modem, welke andere apparatuur staat op dat moment aan en welke speedtest heb je gebruikt? Zonder die informatie kunnen we je heel lastig verder helpen.