Skip to main content

Hallo, vanaf het moment dat wij omgezet zijn van xs4all naar kpn hebben wij enorme problemen met de wifi. WiFi manager lost niets op die zegt doodleuk dat alles prima werkt, niet dus. 
zelfs als alle apparaten uit staan behalve mij iPad stagneert een spel constant omdat deze niet goed kan verbinden.

daarnaast als wij allebei tegelijk  (in een aparte ruimte) teams overleg hebben valt soms de verbinding weg of wordt een van ons eruit gegooid.

voorheen hadden we zelfs met het laagste pakket van 50mbs daar absoluut geen problemen mee. Vorig jaar voor het gemak verhoogd naar 100mbs en wij vroegen ons al af wat het verschil was.

nu bij kpn elke dag de hele dag door gedonder met verbinden.

alles wat de wifimanager suggereert verbeterd niets aan de verbinding.

Fritzbox regelmatig gereset werkt ook niet. Zelfs op 1 meter van die Fritzbox af dezelfde problemen.

wij balen hier flink van, wat is er verder nog aan te doen, buiten een andere provider zoeken die wel levert wat ze zeggen?

Hoi @Cyb, welkom op ons forum!
Als XS4all klant kun je hierover het beste even met ons bellen op 0800-0402. Je wordt dan meteen doorverbonden met de juiste afdeling, zij kunnen je hier het beste mee helpen!

 


Ik neem aan dat je dezelfde FRITZ!Box gebruikt als ook bij XS4ALL, klopt dat?

Gebruik je daarnaast ook nog andere wifi toegangspunten en zo ja welke?


Ik gebruik inderdaad dezelfde  Fritzbox als bij XS4ALL.

 Verder gebruiken wij geen andere WiFi toegangspunten.

ik heb een repeater, die gebruik ik alleen als wij buiten zitten, ook omdat alles gelijkvloers is. 
 

Fritzbox hangt vrij op ruim 1 meter hoogte, boven een kastje.

staat niets voor/bij en ook geen apparatuur die kan storen.

het probleem doet zich ook voor als ik op krap 1,5 meter van de Fritzbox zit.

 


ik heb een repeater, die gebruik ik alleen als wij buiten zitten, ook omdat alles gelijkvloers is. 

En die is nu niet aangesloten?


ik heb een repeater, die gebruik ik alleen als wij buiten zitten, ook omdat alles gelijkvloers is. 

En die is nu niet aangesloten?

Nee, heb m ook geprobeerd, maar helpt ook niet. Dus weer uit het stopcontact gehaald.


ik heb een repeater, die gebruik ik alleen als wij buiten zitten, ook omdat alles gelijkvloers is. 

En die is nu niet aangesloten?

Nee, heb m ook geprobeerd, maar helpt ook niet. Dus weer uit het stopcontact gehaald.

Het is ook beter om die uit het stopcontact te laten, wifi repeater behoren bij ons thuis tot de verboden apparatuur, ze werken vaak averechts.

Ik zie ook niet hoe de overstap van XS4ALL naar KPN invloed zou hebben op de werking van de wifi. Wifi is immers geen dienst die door de provider aangestuurd wordt maar puur door, in dit geval, de FRITZ!Box.


De WiFi manager geeft aan dat de WiFi uitstekend is. 
net een speedtest gedaan.

Ping 4 ms. Download 122.1 Mbps

Jitter 0ms upload 147,9 Mbps.

 

dat lijkt gewoon goed.

het probleem is alleen als wij allebei aan het overleggen zijn met teams. (Partner boven,ik beneden) foals ik een spelletje aan het doen ben en hij zit boven te werken.

ook 1 spel wat voorheen nooit problemen gaf blijft nu steeds maar aan het 8nladen en is onwijs traag geworden.

werkgegevens opslaan op de (Werk) externe onedrive of M drive gaat ook traag en bevriest de computer. Dan ineens gaat alles wel op normale snelheid.

zeker overdag tijdens werk uren komt dit veel voor, vroeg 8n de ochtend (tussen zeg 6 uur en 8 uur) loopt het ook goed.

 

wel raar dat het pas opgetreden is sinds wij vorige week echt overgegaan zijn. Daarvoor nooit dit soort problemen gehad.

 

hopelijk kunnen jullie het oplossen, zou fijn zijn.

probeer morgenvroeg weer te bellen, wachttijd was zeker 15 minuten net 🙂.


Heb je die speedtest vanaf een bekabeld aangesloten PC gedaan waarbij je de Speedtest app uit de Microsoft store gebruikt richting de Speedtest server van XS4ALL?

Wat voor een abonnement heb je?

Kan het zijn dat je bij XS4ALL geen IPv6 actief had en nu wel?


Speedtest vanaf iPad via WiFi , dus niet bekabeld.

abo XS4ALL internet smart 100 Mbps.

wat is IPv6? Geen idee wat dat is en of het actief is of niet.

 

alvast bedankt :)

 


Goedemorgen,

 

Zoals duidelijk mag zijn, zit ik met exact hetzelfde probleem. Ik heb 2 jaar XS4ALL gehad en nooit, maar dan ook echt nooit problemen met Wi-Fi… Sinds de omzetting heb ik echt een zeer slechte Wi-Fi verbinding. Teams meetings waar ik steeds wegval, verbindingen die worden verbroken…

 

Het kan niet per se anders of dit heeft iets met de omzetting te maken. Hoe is de voortgang inmiddels @Cyb?

 

Wellicht dat er een goede oplossing is, anders houdt het voor mij op.


Goedemorgen,

 

Zoals duidelijk mag zijn, zit ik met exact hetzelfde probleem. Ik heb 2 jaar XS4ALL gehad en nooit, maar dan ook echt nooit problemen met Wi-Fi… Sinds de omzetting heb ik echt een zeer slechte Wi-Fi verbinding. Teams meetings waar ik steeds wegval, verbindingen die worden verbroken…

 

Het kan niet per se anders of dit heeft iets met de omzetting te maken. Hoe is de voortgang inmiddels @Cyb?

 

Wellicht dat er een goede oplossing is, anders houdt het voor mij op.

Ik heb de Fritzbox gereset en sinds deze week gaat het redelijk. Wel als we via de iPad de npo app gebruiken is het beeld geblokt of bevriest. Dit is ook minder dan afgelopen weken, maar op en af blijven er storingen voorbij komen.

en we kunnen nu allebei teams gebruiken zonder dat er een van ons uitgegooid wordt. Wel slechter beeld.

 

antwoord van provider:

Als XS4all klant kun je hierover het beste even met ons bellen op 0800-0402. Je wordt dan meteen doorverbonden met de juiste afdeling, zij kunnen je hier het beste mee helpen!

 

dat moet ik nog steeds doen, maar had er tot nu nog geen tijd voor.

Zal eerst eens komende week bellen en wacht nog ff af, geen idee of er hier nog andere goede providers zitten.


Het is inmiddels al opgelost, wij zijn weer heel tevreden klanten.


Hoi @Cyb , dat is hartstikke mooi om te horen. 👍

Maar, kun je ons misschien nog vertellen hoe precies het opgelost is? Misschien dat een andere klant daar dan ook nog iets aan heeft.


Ja daar ben ik ook benieuwd naar.

 

Admin: link naar eigen topic