Skip to main content

Vreemd genoeg branden alle lampjes op de experiabox groen, maar geen internet en tv. 

Een tijdje terug is er een monteur geweest die onze net nieuwe V12 heeft omgeruild voor een V10 omdat die een L1 en L2 aansluiting heeft en daarmee via pairing de snelheid kon verdubbelen. 

Dat heeft tot enkele dagen geleden goed gewerkt. Alleen nu niet meer en afstand checks via de service van KPN geven aan dat er geen informatie uit de router kan worden gehaald.

Krijg het vermoeden dat mijn router niet meer correct is aangemeld bij KPN.

KPN Fon doet het dan weer wel. 

Heb je de modem al eens helemaal naar fabrieksinstellingen gezet? Je geeft aan dat je een V12 had en dat is zonder pair bonding. Je hebt nu een V10 vanwege pair bonding. Heeft de monteur dan ook pair bonding geregeld voor je? 


@HansZonderInternet gewoon bellen met de klantenservice 0800-0402 en aangeven storing internet. Dan krijg je ook op zondag iemand aan de lijn. 


Dank voor de reacties. 
 

Ja, de monteur heeft hier pair bonding in orde gemaakt en getest. Beide lampjes zijn ook groen. 
Ik heb alle herstel/reset mogelijkheden al één of meerdere malen geprobeerd. 
Helaas zonder resultaat. De storing suggestie ga ik vandaag proberen. 
 


@HansZonderInternet,

Kun je eens inloggen op je V10 modem? En dan controleren of line 1 en 2 actief zijn? Check dan gelijk even of je wel een IP Adres heb gehad.


Hi @HansZonderInternet, ik zie dat de community je al te hulp is geschoten om weer een Hans mét internet van je te maken, top 😊

De snelste manier om alle mogelijke oorzaken en oplossingen bij langs te gaan is inderdaad een telefoontje naar de storingsdienst via 0800 - 0402, had je die inmiddels al te pakken gekregen en is er zicht op een oplossing? Hoor het graag!


@King006 de lijnen doen het (VDSL Bonding) en de experiabox krijgt een WAN IP adres. 


@King006 de lijnen doen het (VDSL Bonding) en de experiabox krijgt een WAN IP adres. 


Dan is het helemaal gek dat je geen internet hebt! Zijn er geen storingen bekend toevallig?


Is het inmiddels gelukt om ons telefonisch te bereiken Hans? 


Hoi @Alex_P , nee nog niet. De afgelopen dagen krijg ik steeds te horen dat de wachttijd langer is dan normaal.

Vervolgens geef ik een korte uitleg van de klacht en wordt er een issue gevonden. 

Op afstand wordt er een reset uitgevoerd met succes zegt de stem. Alleen reset er bij mij niets.


Hoi @Alex_P , nee nog niet. De afgelopen dagen krijg ik steeds te horen dat de wachttijd langer is dan normaal.

Vervolgens geef ik een korte uitleg van de klacht en wordt er een issue gevonden. 

Op afstand wordt er een reset uitgevoerd met succes zegt de stem. Alleen reset er bij mij niets.

In dat geval wil ik graag even meekijken @HansZonderInternet.

Zou jij je forumprofiel voor me in willen vullen en kun je een seintje geven zodra je dit hebt gedaan? Alvast bedankt. 


@JanZ_ Goedenavond. Profiel is ingevuld. 
Alvast bedankt. 


Dankjewel @HansZonderInternet.

Dit is inderdaad een hele vreemde situatie; volgens mijn systeem zou de verbinding gewoon actief moeten zijn, dat komt dus overeen met hoe de lampjes op de Experia Box branden. Als je tv probeert te kijken, krijg je dan een bepaalde foutmelding te zien? Zo ja, welke? En wat betreft het internet; heb je ook een pc/laptop die bekabeld is aangesloten? Heb je ook daarmee geen internetverbinding?


@JanZ_ De tv ontvanger geeft in volgorde F845, F840, en F846. Op die laatste code blijft hij even staan om vervolgens weer opnieuw met opstarten te beginnen. 
Pc zal ik morgen bedraad aansluiten.


@JanZ_ De tv ontvanger geeft in volgorde F845, F840, en F846. Op die laatste code blijft hij even staan om vervolgens weer opnieuw met opstarten te beginnen. 
Pc zal ik morgen bedraad aansluiten.

Top, ik zie je bevindingen dan graag tegemoet @HansZonderInternet. Mijn vermoeden is dat een bekabelde verbinding sowieso moet en gaat werken, afgaande op de informatie die ik heb en wat de metingen aangeven. Verbinding maken met de wifi lukt trouwens helemaal niet, met geen enkel apparaat?


@JanZ_  Net geprobeerd.
Op de opdracht prompt ipconfig /all uitgevoerd. Zie wel gewoon de adressen van gateway en toegewezen ip-adres, maar geen verbinding met buiten. 
Het modem kan zelf blijkbaar ook niet naar buiten want de NTP server geeft huidige datum en tijd 02-01-1970. 

Krijg toch steeds meer vermoeden dat misschien mijn experiabox’s Mac adres niet wordt doorgelaten of herkend. 
 


Hoi @HansZonderInternet . Leuk je even gesproken te hebben.

Er is een vervangende v10 onderweg. Nu wil het toeval dat jij nog een oude (zakelijke) v10 had liggen.

Als je wil mag je die best aansluiten en een ‘monteursreset geven’ .. Mocht dát de oplossing zijn, hoor ik het graag.

Als niks werkt dan vrees ik dat het probleem verderop in het KPN domein zit. Laat je weten hoe het afloopt? 


@Erwin_ 

Bedankt nog voor je telefoontje 👍

De nieuwe modem is er weliswaar nog niet maar ik probeerde gisteren een nslookup en kreeg opeens antwoord.
Dat was de afgelopen dagen niet het geval. DNS werkt dus weer en daarmee ook alle andere systemen, want zoals de vermoedens is er niets mis met de experiabox. 

Het is nu 1 dag later en alles functioneert nog. Waarom de DNS opeens weer is gaan werken is me een raadsel maar voor nu kan deze hulpvraag gesloten. Iedereen bedankt voor de reacties. 


Vreemd.  Maar ik ben blij dat ie het weer doet. Even in de gaten houden, idd.