Skip to main content

Ik woon in Berg en Dal en ervaar soortgelijke problemen. Afgelopen maandag lag mijn internetverbinding er ook tijdelijk uit en daarnaast hadden we afgelopen dinsdag een stroomstoring van 1,5 uur. Sindsdien ervaar ik regelmatig (iedere 2-3 uur) kortstondige, maar merkbare, uitval van de internetverbinding (<1 minuut). 

Ik heb een Fritz box 7590 en die geeft dan in de log aan: Tijd overschreden bij de PPP onderhandeling. Verder heb ik een witte NT kast (met Power, Glas en Ethernet ledjes, waarvan de laatsten continu flikkeren) en hoor ik ook niets ratelen.

Enig idee?

 

Admin: eigen topic voor vraag aangemaakt

Heb je uw NT (glasvezelkastje) al eens twee minuten stroomloos gemaakt? 


Dat is dinsdag door de stroomstoring eigenlijk al gebeurd, maar ik zal het nog een keer proberen. Ook zal ik het modem dan nog een keer resetten. Laat de resultaten hier wel weten.


Heb je uw NT (glasvezelkastje) al eens twee minuten stroomloos gemaakt? 

Heb eerst modem en  vervolgens NT kastje van stroom gehaald voor een aantal minuten en daarna in omgekeerde volgorde weer aangesloten. Tot op heden geen onderbreking van de internetverbinding meer ondervonden. Dank!


Toch iets te vroeg gejuicht, zie nu toch nog regelmatig deze meldingen in het logboek van mijn Fritz!Box.

Kan ik hier zelf nog iets aan doen?

 


Als je zeker weet dat dit komt als resultaat van de werkzaamheden en je modem direct op het ISRA is aangesloten zou ik lekker een monteur laten komen om het uit te zoeken. Is namelijk niet goed dat het zo vaak uit valt en dit kunnen we kunnen tot 14 dagen geschiedenis opvragen over DSL kwaliteit en uptime. 


Hoi @pvruggink. Wat vervelend dat de verbinding steeds wegvalt. Ik zie dat er vanmiddag een monteur bij jou langskomt hiervoor. Laat je ons weten hoe het afloopt?


Vanavond is monteur langsgekomen en tot de conclusie gekomen dat mogelijk de Powerline adapters het probleem veroorzaken, die als gevolg van de stroomstoring instabiel kunnen zijn geworden en daarmee de uitval veroorzaken. Ik heb twee verbonden Powerline adapters in mijn netwerk hangen en die er nu uitgehaald. Dus afwachten of daarmee het probleem is opgelost. Ik hou het in de gaten.