Skip to main content

Sinds vrijdagochtend 21 juli treffen wij het helaas zonder internet op mijn adres. Aanvankelijk erg tevreden over de respons van KPN: de monteur stond een paar uur later al voor de deur om het droeve nieuws te melden dat bij de bouw hiernaast een kabel was geraakt (4 maanden geleden overigens ook, niet de meest voorzichtige bouwlui 🙃).

Omdat het hele appartementencomplex zonder zou zitten, verwachtte hij wel dat de reparatie een spoedje ging worden en dat maandag/dinsdag de herstelling uitgevoerd ging worden. 

KPN belde mij die maandag zelfs om een aparte afspraak met een monteur voor mij te maken om mijn verbinding na de herstelling persoonlijk te controleren, omdat ik de eerste melder was (leek me niet nodig, maar oké, erg netjes!)
Helaas houdt het positieve verhaal daar op: dinsdag ging voorbij en er was niks hersteld, ook geen enkel teken van de monteur waarmee ik een afspraak zou hebben. De storingswebsite geeft sindsdien aan dat het probleem over maximaal 4 uur opgelost gaat zijn. Ik heb al elders op dit forum gezien dat het blijkbaar een geoefende truc is om dit steeds 4 uur naar voren te verplaatsen als dit weer eens niet gehaald wordt. Dat dit al twee weken zo gaat geeft aan dat de technische dienst beschikt over zéér optimistische medewerkers, hoop ik dan maar. 😊

Dat er iets kapot gaat door externe factoren, en dat het moeilijk is om dat te herstellen vanwege personeelstekort, vergunningen, schade die toch lastiger is dan verwacht, etc. begrijp ik heel goed en reken ik KPN ook niet aan. De volgende dingen reken ik KPN wel aan:

  • Ik probeer al meerdere keren telefonisch bij de klantenservice een noodpakket (heb geen mobiel internet van KPN) aan te vragen. Antwoord is meestal dat dit niet kan omdat het probleem 'dit keer echt bijna’ is opgelost.
  • Een medewerker gaf mij gisterenochtend eindelijk de toezegging dat het noodpakket er zou komen, maar daarvan heb ik verder tot niks (zelfs geen bevestiging) vernomen.
  • Geen duidelijkheid over wat er precies aan de hand is of wat de oplostijd is. De klantenservice weigert iedere vraag hierover te beantwoorden. Ik snap dat dit natuurlijk niet altijd duidelijk is, maar twee weken lang beweren dat het binnen 4 uur opgelost is begint bijna op een soort sketch te lijken.
  • Om het laatste stukje van mijn mentale gezondheid (en van mijn smarthome-apparatuur) weg te nemen is de internetverbinding de afgelopen week dus een stuk of 4 keer teruggekomen voor een uurtje, om vervolgens soms weer 3 dagen te verdwijnen. Ik verander langzaam in een kabel-wappie die zich afvraagt hoe kapot die kabel nou echt is. 😭

Behalve het luchten van mijn hart zou ik graag aan mede-gebruikers willen vragen of zij misschien manieren weten om meer details over zo'n storing te weten te komen. Kan ik in contact komen met bv. KPN-Netwerk voor wat meer informatie over de storing?

Ik heb ook begrepen dat de echte helden van de KPN-klantenservice zich hier schuilhouden en nog wel eens een dossier in durven te duiken. Daar houd ik me ook graag voor aanbevolen 😁 Alvast bedankt!

Hoi @Noedist, welkom hier. 

Ik begrijp de frustratie dan ook goed. Zeker als het steeds uitgesteld wordt voor langere tijd. Ik probeer dan ook te achterhalen waarom het zo lang duurt, maar ik heb de informatie niet beschikbaar. Dit kan ook vele verschillende factoren betreffen en als ik iets zou zeggen zou dat gissen zijn. 

Dus hopelijk duurt dit niet lang meer. 

Maar nu zit je zonder diensten en heb je een noodpakket aangevraagd. Deze zou je krijgen, maar heb je nog niet ontvangen? Ik zie wel een aanvraag, maar heb niet duidelijk of die goed is doorgekomen. Ik heb daarom even navraag gedaan bij mijn collega's Mocht ik iets horen, dan hoor je snel van mij. 

Mocht het nou straks toch weer werken, hoor ik dat ook graag. Maar gezien je verhaal zal het vast weer uitgesteld worden. 

 


Dag @Bart_Z ,

Bedankt voor je antwoord en de navraag!

Gisteren heb ik KPN Netwerk gebeld met de vraag wat de status is en of zij iets meer wisten van de reparatie. De werknemer daar wist niet echt waarom het zo lang duurde, en had het idee dat de aanvraag was blijven liggen en nog niet voldoende doorgezet was om een monteur langs te laten komen.

Vandaag werd ik namelijk weer gebeld door KPN Netwerk met het bericht dat er morgen een monteur langs komt op de storende adressen (slechts 4 volgens haar). De monteur gaat daar in alle meterkasten metingen doen en vervolgens op straat de reparatie uitvoeren. Dit klinkt als de afspraak die met mij gemaakt werd de dag nadat ik de storing had gemeld, en lijkt mij aan te geven dat deze storing bijna 3 weken stil heeft gelegen en morgen pas aan de oplossing begonnen gaat worden.

Hopelijk wordt het probleem morgen direct opgelost en is het noodpakket niet nodig, ik zal je op de hoogte houden.

Ik vraag me hierdoor wel af hoe de samenwerking tussen KPN en KPN Netwerk nu precies verloopt. Ik snap dat het aparte bedrijven zijn, maar is er verder geen enkele communicatie tussen de twee? Als de reparatie inderdaad stil heeft gelegen, dan is er natuurlijk geen enkele reden voor KPN om constant te vermelden dat de storing binnen 4 uur verholpen is…

In ieder geval bedankt voor je moeite en hulp!

 


Het noodpakket is gisteren verstuurd en komt vandaag aan heb ik van mijn collega begrepen. Als die niet meer nodig is mag je deze weigeren en wordt die teruggestuurd. Anders mag je hem terugsturen als het niet meer nodig is. 

In ieder geval begrijp dat er een monteur komt. Eindelijk, maar toch fijn. Hopelijk kan hij het direct oplossen. Ik ben benieuwd en hoor graag van je als hij geweest is. 

En verder wordt de storing steeds uitgesteld als wij geen terugkoppeling krijgen of als de storing niet voor verwachte oplostijd afgemeld wordt. Hopelijk vandaag niet meer het geval. 


Bedankt weer voor je reactie Bart,

Helaas voornamelijk slecht nieuws: vanochtend werd ik gebeld door de onderaannemer (Noor Infratechniek) met de mededeling dat de monteur niet meer gaat komen. Dit zou komen omdat KPN Netwerk de opdracht bij hen uit de administratie heeft gehaald.

Vervolgens KPN Netwerk gebeld, waar weer gewezen wordt naar de onderaannemer. Er zouden problemen zijn bij de firma waardoor een aantal opdrachten teruggetrokken werden. Firma zou zelf deze opdracht foutief teruggestuurd hebben naar KPN. De opdracht zou opnieuw uitgezet worden en er zou een nieuwe afspraak met me gemaakt worden.

Met dit verhaal voor de volledigheid weer teruggegaan naar de onderaannemer, die zich daar (uiteraard) niet in konden vinden. Zij meenden nu dat de oorspronkelijke opdracht überhaupt verkeerd was uitgezet naar ze. Alleen als de nieuwe opdracht 'correct’ zou zijn gestuurd, dan maken ze een nieuwe monteursafspraak, anders wordt de opdracht weer teruggestuurd naar KPN.

Ik wacht maar een uurtje op een nieuwe afspraak voordat ik terug ga bellen. Ik vind het verbijsterend dat ik nu aan het bemiddelen ben tussen twee partijen waar ik allebei geen klant van ben. Ik verwachtte hierin echt een veel actievere aanpak vanuit KPN (de provider), zeker omdat ik het idee heb dat het probleem al ruim twee weken stil heeft gelegen. Vandaag jammer genoeg de opzegging van mijn abonnement ingediend omdat ik geen meerwaarde zie in de hogere kosten t.o.v. de concurrentie.

Noodpakket is overigens zojuist verstuurd, dus die heb ik hopelijk morgen in huis. Heel erg bedankt voor jouw hulp hierin @Bart_Z !


Wat een gebeuren allemaal zeg. Het loopt dus niet lekker in de communicatie. Hopelijk kan KPN Netwerk zorgen dat er wel een afspraak komt. 

Nu heb ik ook nog even navraag gedaan intern over hoe en wat, maar ben wel bang dat daar niet zoveel uitkomt. De opdracht ligt vanuit ons bij KPN Netwerk. 

In ieder geval komt er wel een noodpakket. Maar alles komt wel te laat begrijp ik. Je hebt al opgezegd. 


Ik heb wat informatie losgepeuterd. Pin mij er niet op vast. Maar de einddatum is nu naar de 14e verplaatst. Hoor graag of het dan opgelost is. 


Dag @Bart_Z ,

Nogmaals dank voor al het navragen en het doen wat je kunt aan jullie kant. Gisteren is er in ieder geval niks hersteld. Volgens de storingen-pagina van KPN is het probleem vandaag aan het einde van de dag opgelost, maar bij KPN Netwerk hoor ik nu al aan de telefoon dat de opdracht nog steeds niet is geaccepteerd door de aannemer. Vanavond gaat er dus ook waarschijnlijk niks gebeuren.


Hoi @Noedist .  Is er wat veranderd sinds gisteren?


Dag @Erwin_ , bedankt voor je bericht

Sinds vanmiddag weer signaal in huis! Hopelijk houdt het aan :)

Je mag de thread in ieder geval sluiten, dank aan het forum-team voor de moeite!