Skip to main content

Misschien dat ik via deze weg wat wijzer word, via de KPN helpdesk iig niet. Vanaf een week of drie geleden merkten we dat in de avond de internetverbinding uitvalt. Het is sindsdien steeds erger geworden, nu hebben we eigenlijk zelden meer een verbinding of valt ie na een minuut of 10 weer uit. We hebben al ruim twee jaar glasvezel en eigenlijk nooit eerder problemen gehad.

 

Toen de problemen begonnen loste een reset van het glasvezelkastje de onderbreking vaak nog op, maar de laatste dagen werkt dat nog maar zelden. Het lampje op de KPN Box 12 blijft dan snel knipperen.

 

Na een paar dagen (dit was donderdag 8 juni) contact opgenomen met de helpdesk en ons door alle spraakbandjes en ‘heeft u de modem al gereset en wacht precies 30 minuten’ heen geworsteld. 

 

Uiteindelijk is er na herhaaldelijk contact met de helpdesk een monteur van KPN langsgekomen die vervolgens doorverwees naar een netwerkmonteur. De netwerkmonteur kwam langs, had wat doorgemeten en een kabel opnieuw vastgemaakt waarbij hij het probleem opgelost verklaarde.

 

Maar hij was nog geen 10 minuten weg of de verbinding viel weer weg. Wederom contact gezocht met de helpdesk (dit was vrijdagmiddag 9 juni), waar ze me vertelde dat er een ticket (?!) openstaat en ik binnen 3 werkdagen zou worden teruggebeld.

 

Nog steeds niks wijzer wat nu het probleem is, en wat er op welke termijn aan gaat gebeuren heb ik netjes gewacht. Na drie werkdagen (woensdag 15 juni) weer contact opgenomen met de helpdesk. Daar vertelde de medewerker dat ik nu echt binnen 24 uur teruggebeld ging worden, hopelijk door iemand die me kan vertellen wat er aan de hand is en wat er aan gaat gebeuren.

 

Vandaag (48 uur later) weer niks gehoord van KPN. Dus wederom contact met de helpdesk opgenomen. Daar werd gemeld dat er een ticket openstaat er wat ik precies wilde dat de helpdeskmedewerker voor me deed.

 

Nou ik wil dat KPN me vertelt waarom ik nauwelijks kan verbinden met het internet en wat daar op welke termijn aan kan gebeuren. En dat als een KPN medewerker zegt dat er binnen een bepaalde termijn contact wordt opgenomen dat die toezegging dan ook wordt nagekomen, is dat zoveel gevraagd?

 

Heeft iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn en hoe ik contact kan krijgen met iemand van KPN die me dat kan vertellen?

@Roelof Westerink vul je forum profiel in  met je adres je naam en klantnummer dan ziet een moderator wie je bent.


@Roelof Westerink vul je forum profiel in  met je adres je naam en klantnummer dan ziet een moderator wie je bent.

Gedaan, dank!


@Roelof Westerink vul je forum profiel in  met je adres je naam en klantnummer dan ziet een moderator wie je bent.

Gedaan, dank!

@Bram_ ???


@Roelof Westerink Welkom op het forum. 

Erg irritant dat je verbinding steeds wegvalt en dat je niet op de hoogte wordt gehouden. 

Ik zie inderdaad dat er een ticket open staat. Normaal gesproken had je hier al iets van gehoord moeten hebben. 

Ik heb een verzoek richting mijn collega's gedaan om contact op te nemen. 

Zelf hou ik de situatie ook in de gaten. Zodra ik eerder meer informatie heb zal ik het hier delen! 


Dank!

 

Als het druk is prima, maar zeg dan geen dingen toe die je niet na kunt komen. En sinds dit gedoe en de berichten op dit forum snap ik dat ik bel met KPN de provider maar dat veel infra-problemen liggen bij KPN de kabelaar en dat dat enigszins gescheiden bedrijven zijn. Maar ik als klant heb 1 aanspreekpunt volgens mij en dat is de KPN helpdesk toch? 

 

Zelf vermoed/vrees ik dat de verbinding ergens overbelast is aangezien het erop lijkt dat de problemen vooral tijdens piekuren speelden, vooral in het begin.


@Roelof Westerink Ik snap inderdaad dat het niet nakomen van afspraken soms nog frustrerender kan zijn dan het probleem zelf. 

Wat je zegt klopt overigens. KPN de provider en KPN Netwerk zijn zelfs niet enigszins gescheiden maar volledig gescheiden bedrijven. 

KPN Netwerk is verantwoordelijk voor zoals de naam al zegt, het netwerk. Enigszins te vergelijken met bijvoorbeeld Enexis/Liander/Stedin/Tennet. 

KPN de provider is verantwoordelijk voor het leveren van de diensten over het netwerk. 

Op het moment dat je een probleem met deze diensten hebt dan kun je dus ook bellen met 0800-0402. Met KPN de provider dus. 

Of natuurlijk contact opnemen via het forum, zoals je nu doet. 

'

In dit geval lijkt het er op dat onze monteur het probleem niet heeft kunnen oplossen, en dat er toch iemand van KPN Netwerk nodig is. 

Deze persoon is ondertussen aangestuurd. Heb je hier al bericht over ontvangen? Een sms of een e-mail? 

Zo niet dan ga ik morgen proberen te achterhalen wat de vervolgstap is. 


@Roelof Westerink

In dit geval lijkt het er op dat onze monteur het probleem niet heeft kunnen oplossen, en dat er toch iemand van KPN Netwerk nodig is. 

Deze persoon is ondertussen aangestuurd. Heb je hier al bericht over ontvangen? Een sms of een e-mail? 

Zo niet dan ga ik morgen proberen te achterhalen wat de vervolgstap is. 

 

Dank voor het reageren! Nog niks vernomen van de netwerkmonteur..  Ben erg benieuwd waar het probleem nu ligt en wat er aan gedaan kan worden.

 

Overigens was er vrijdag 9 juni volgens mij ook al een netwerkmonteur, of is dat weer een ander geweest? In de ochtend kwam toen een KPN-monteur, in de middag volgens mij een netwerkmonteur die ook de demping-meting deed en iets heeft gedaan bij het glasvezelkastje.


@Roelof Westerink Op dit moment is het voor mij ook niet precies duidelijk waar het balletje nu ligt. 

Ik heb mijn collega's gevraagd om hier controle op te doen en contact op te nemen over de situatie. 

 


@Roelof Westerink Op dit moment is het voor mij ook niet precies duidelijk waar het balletje nu ligt. 

Ik heb mijn collega's gevraagd om hier controle op te doen en contact op te nemen over de situatie. 

 

 

De monteurs zijn net vertrokken en hebben het glasvezelkastje vervangen! Volgens mij werkt het weer als een zonnetje. 😁


Nu 5 dagen later en geen enkel probleem meer. Fijn!