Skip to main content
Antwoord

Sinds update Box 12 geen wifi verbinding meer met printer

• June 8, 2025
  • 18 reacties
  • 205 keer bekeken

Sinds de update van KPN Box V12 geen wifi verbinding meer met prinyter Epson Stylus 525WD. Bekend probleem bij KPN maar nog steeds niet opgelost. Heb de aangevoerde oplossingen geprobeerd om extra wifi 2.4. te maken, WPA staat al automatisch na de update op WPA 2 personal ,  en te verbinden maar ook dat is bij mij niet de oplossing. Zou het misschien helpen om IPv6 uit te schakelen ??

Beste antwoord door Erwin van KPN

Misschien doelen jullie op de bug met IPv6 .  Hier kun je meer lezen over de laatste updates en bugfixes voor de box12

Verder is het zo dat we natuurlijk allerlei topics binnen krijgen over printers die niet goed werken. Dat kan allerlei oorzaken hebben. 

Meestal is het op te lossen door een apart 2,4 netwerk aan te maken. (met name bij oudere printers).

Als het nog steeds niet lukt denk ik dat een belafspraak de beste route is. Zo kan een collega het allemaal stap voor stap met je doornemen. 

18 reacties

j3roentje
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • June 8, 2025

Niets helpt, kan al 1,5 jaar niet meer draadloos printen.

• Auteur
  • Helper
  • June 10, 2025

Klantenservice ingeschakeld... Echter ze kunnen de klanten die dit probleem hebben niet helpen. Dus alle epson Stylus Sx525 printers, een hele goede printer overigens, zullen hierdoor niet meer op wifi kunnen printen. Dit ligt duidelijk aan de firmware update van het modem kpn box v12. Ik vind dat kpn hier een oplossing voor moet leveren en anders opkomen voor de kosten voor een wel werkende wifi printer uit coulance...!! 

Erwin van KPN
Moderator

Hoi ​@koekei . Welkom hier.

Wat jammer dat het niet lukt om je printer draadloos te verbinden. Ik weet eerlijk gezegd niets van een bekend probleem hiermee. Waar heb je deze informatie gehoord of gezien? 

Heb je al geprobeerd om ipv6 uit te zetten? 

• Auteur
  • Helper
  • June 11, 2025

Het zou na contact bij de klantenservice een heel bekend probleem zijn. Is ook diversen keren besproken. Heb ipv6 nog niet uitgezet 

Forum|alt.badge.img+6
  • Topper
  • June 11, 2025

Wat jammer dat het niet lukt om je printer draadloos te verbinden. Ik weet eerlijk gezegd niets van een bekend probleem hiermee. Waar heb je deze informatie gehoord of gezien? 

Heb je al geprobeerd om ipv6 uit te zetten? 

@Erwin van KPN , echt niet mee bekend? 😏

Zie bijvoorbeeld dit topic en daarin gelinkte topics:
Sinds de update van mijn modem in maart 2025 kan mijn HP LaserJet Pro 300 color MFP M375nw printer niet meer verbinden

Maar misschien niet zo vreemd als het probleem niet duidelijk wordt gecommuniceerd naar de klanten en ook medewerkers:

Jeroen van KPN schreef:

De problemen doen zich niet voor bij iedereen en omdat het dus niet van toepassing is op alle klanten die de software update ontvangen, is er gekozen om deze informatie niet mee te versturen. Dat is nu eenmaal de keuze die gemaakt is, neemt niet weg dat de problemen die nu zijn ontstaan niet ontzettend lastig zijn voor klanten.

Netgear WN300 krijgt geen goed IP-adres na update V10

Problemen met oude printers die wel verbinding maken met wifi maar die geen IP krijgen is zeker bekend bij KPN, moderatoren taggen is dus zinloos. Ik mag er inhoudelijk niks over zeggen maar dit specifieke issue is iets waar we vanaf weten. 

j3roentje
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • June 11, 2025

Hoi ​@koekei . Welkom hier.

Ik weet eerlijk gezegd niets van een bekend probleem hiermee. Waar heb je deze informatie gehoord of gezien? 

Dit vind ik nu jammer om te horen, dit is zeker bekend, jullie zouden ook bezig zijn met een oplossing. Dit probleem speelt al sinds de komst van de Box12. V10 gebruikers ervaren nu hetzelfde met de nieuwe software. 

Zoek zelf een op "printer", alleen maar topics over dezelfde problemen. 

Dus nogmaals de vraag, wanneer gaan jullie dit oplossen?

• Auteur
  • Helper
  • June 11, 2025

Klopt helemaal wat j3roentje hier vermeld.... Zsm oplossen aub 

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • Antwoord
  • June 27, 2025

Misschien doelen jullie op de bug met IPv6 .  Hier kun je meer lezen over de laatste updates en bugfixes voor de box12

Verder is het zo dat we natuurlijk allerlei topics binnen krijgen over printers die niet goed werken. Dat kan allerlei oorzaken hebben. 

Meestal is het op te lossen door een apart 2,4 netwerk aan te maken. (met name bij oudere printers).

Als het nog steeds niet lukt denk ik dat een belafspraak de beste route is. Zo kan een collega het allemaal stap voor stap met je doornemen. 

• Topper
  • June 27, 2025

Hoi Erwin, ik had uiteindelijk ook een 2.4 ghz netwerk ingesteld, printer daarbij opgegeven en tevens de laptop waarvan ik de printopdracht geef ook op de 2.4 ghz netwerk gezet. leek te werken maar toch weer niet omdat de modem randomly zichzelf schijnt te resetten.

Ik heb het maar opgelost door uitenidelijk mijn printer naar beneden te halen en met een printerkabel aan te sluiten op de laptop, dus geen wifi printen meer voor mij, te onbetrouwbaar :(

In ieder geval kan ik nu dus printen

• Auteur
  • Helper
  • July 8, 2025

Ja dat is ook bij mik zo helaas. Heb ook nog de helpdesk van Epson Nederland aan de telefoon gehad. Probleem is daar ook bekend, kunnen hier niet bij helpen. Zij geven advies 9m eerst de 5g verbinding uit te schakelen, printer met Wi-Fi 2.4 aansluiten, extra Wi-Fi 2.4 maken en daarna dsn op in te loggen misschien werkt het dan wel. Dan zou je later weer de 5g aankunnen zetten. Heeft iemand deze manier al geprobeerd? n

• Deelnemer
  • July 10, 2025

Ik had hetzelfde probleem met mijn Epson ET-2850. Eerst heb ik een extra WiFi netwerk van 2,4 Ghz aangemaakt in de Experiabox. Ik kon toen met mijn telefoon, laptop, desktop verbinding maken met dit netwerk behalve met de printer. Foutcode E-6 kreeg ik van de printer. Tig keer gebeld met Epson en naar KPN. Er werd naar elkaar verwezen, met de opmerking van Epson dat er mogelijk wordt gefilterd op het MAC-adres van de printer. KPN gaf aan dat dat NIET het geval zou zijn. Dit probleem heeft zich meer dan een jaar voortgesleept. Nadat ik het bijna opgegeven had, ben ik gaan zoeken/kijken in de Experiabox. Nadat ik ingelogd was ben ik via BEVEILING, op tabblad WIFI AFSCHERMING(MAC filtering) gekomen.

Daar heb ik bij MAC-adres het MAC -adres van mijn printer ingevuld. Let op dat je de schakelaar "Apparaat blokkade aan/uit" op "aan" zet (dus naar rechts zet.)

Nu kon ik zonder enig probleem mijn printer met het extra wifi netwerk van 2,4 Ghz verbinden en is mijn probleem opgelost na 15 maanden zoeken, bellen en kastje muur opgelost. KPN reageerde na mijn opmerking hierover dat zij zich NIET bemoeien met dit soort problemen. Eén woord: Schaam je KPN vwb jullie service om dit probleem op te lossen.

Ik hoop dat ik iemand hier mee heb kunnen helpen.

• Deelnemer
  • July 10, 2025

• Auteur
  • Helper
  • July 11, 2025

Ik heb deze oplossing geprobeerd in het modem kpn box 12. Echter veroorzaakt dat je geen verbinding meer hebt via WiFi. Je hebt dan alleen nog verbinding met een evt gast verbinding, dus kun je dit niet meer terugdraaien in het modem omdat je met een gast verbinding niet in het modem kunt. Restte niks anders om helpdesk te vragen om modem WiFi te resetten. Dat is gebeurd maar dan moet je weer alle verbindingen opnieuw instellen als je die voorheen veranderd hebt. Voor de kpn box 12 dus geen oplossing helaas 

Paul_Wi
Nieuwkomer
  • Nieuwkomer
  • September 2, 2025

Ik had hetzelfde probleem rond dezelfde periode na een update. Bij mij was de fix om de superwifi uit te schakelen omdat die de WPS verbinding bleek te blokkeren. Nadat de printer via wifi verbonden was kon de SW weer aan en werkte alles weer zoals vanouds. Mocht je ook de super wifi punten hebben dan is dat het proberen waard.

Ik lees ook net in een ander forum dat de WPS knop op de SW gebruikt moet worden ipv die op de box 12 als je via WPS een wifi verbinding tot stand wilt brengen en er SW's actief zijn.  Inmiddels werkte het hier al weer dus dit heb ik zelf niet uitgeprobeerd

Succes

• Auteur
  • Helper
  • September 2, 2025

Schakel ok de SW uit door de stekker er gewoon uit te trekken of in de kpn box 12? 

Paul_Wi
Nieuwkomer
  • Nieuwkomer
  • September 2, 2025

Schakel ok de SW uit door de stekker er gewoon uit te trekken of in de kpn box 12? 

Stekker eruit was bij mij voldoende

• Auteur
  • Helper
  • September 2, 2025

Heb je ook nog extra wifi 2.4 ghz gemaakt en daarmee verbonden? 

Paul_Wi
Nieuwkomer
  • Nieuwkomer
  • September 3, 2025

Heb je ook nog extra wifi 2.4 ghz gemaakt en daarmee verbonden? 

Nee dat was bij mij niet nodig. De 2.4Ghz verbinding is zonder verdere handelingen tot stand gekomen