Skip to main content

Vannacht is er een update geweest, nu heb ik dus geen WiFi meer. Wat nu?

Admin: afgesplitst

Ik heb inmiddels 2 keer met kpn gebeld. Het probleem was even opgelost door het modem te resetten maar nu weer geen WiFi net nog een keer gereset en na 5 minuten weer de WiFi weg. Ik snap er niks meer van weet iemand wat ik nog meer kan doen?


@Ciskapronk Welk modem heeft u en zijn er verder nog versterkers,switches  e.d. aanwezig in uw netwerk? Heeft u de mogelijkheid om uw appara(a)t(en) bekabeld aan te sluiten op het modem?


Ik heb een experia box 12. En heb er totaal geen verstand van. Mijn dochter moet op haar iPad huiswerk maken maar zou ik die dan aan het modem moeten koppelen O.i.d.?


Mag ik vragen hoe u het modem heeft gereset, alleen met een herstart of echt via de resetknop te gebruiken zoals hieronder omschreven ? Zo niet, kunt u dat alsnog op deze manier doen ? Misschien zelfs meerdere keren !

  • Met de resetknop
    Deze zit aan de achterkant in het gaatje naast de groene Phone poorten. Druk met een dun voorwerp (satéprikker, paperclip) 3-5 seconden in het gaatje tot het powerlampje rood gaat branden. Laat los en wacht af. De Box gaat zich resetten en herstart. Dit duurt ongeveer 10-15 minuten.

 


Heeft u WiFi versterkers van KPN? 


Al twee keer geprobeerd, dan heb ik daarna 5 minuten WiFi en dan is het weer weg helaas.


Mag ik vragen hoe u het modem heeft gereset, alleen met een herstart of echt via de resetknop te gebruiken zoals hieronder omschreven ? Zo niet, kunt u dat alsnog op deze manier doen ? Misschien zelfs meerdere keren !

  • Met de resetknop
    Deze zit aan de achterkant in het gaatje naast de groene Phone poorten. Druk met een dun voorwerp (satéprikker, paperclip) 3-5 seconden in het gaatje tot het powerlampje rood gaat branden. Laat los en wacht af. De Box gaat zich resetten en herstart. Dit duurt ongeveer 10-15 minuten.

 

 


Ik heb het precies gedaan zoals je omschrijft maar tot twee keer toe na 5 minuten weer geen WiFi. Ik ga het zo nog maar eens proberen, bedankt voor alle hulp 


Kunt u inloggen op http://mijnmodem.kpn vanaf een bekabeld aangesloten pc of laptop? 


Kunt u inloggen op http://mijnmodem.kpn vanaf een bekabeld aangesloten pc of laptop? 

 Bedankt gaan we proberen!


Bedankt voor alle tips, ik heb weer kpn gebeld, nu bleek dus dat de netwerkcode van mijn oude modem (die ik al had teruggestuurd)ook nog actief was. Ze hebben die eruit gehaald en het is opgelost!


Fijn dat het weer werkt. Deze oplossing voor de Box 12 update isseus kunnen we ook bijschrijven. 👍