Skip to main content

Hi,

Mijn box 12 is net geüpdatet naar software versie eindigend op 516. Daaraan vast zit een superwifi en verder in het huis staan nog 3 draadloze superwifis.

Ik heb het verbonden m’n WiFi punt uitgezet omdat het modem zelf nu zo’n punt is maar dat leidde ertoe dat andere wifipunten geen verbinding meer konden vinden. 

Is het dan toch raadzaam om WiFi op het modem uit te zetten ivm storingsgevoeligheid? De afgelopen 14 dagen viel de WiFi om de haverklap uit. Nog nooit zulk instabiel internet van KPN gehad… 

 

Dat kan dus niet meer. Als u WiFi op de box uit zet, dan gaat WiFi op de versterkers ook uit. Er word wel over nagedacht om dat weer mogelijk te maken volgens mij.

Oplossing voor nu: die draadloze versterkers bekabeld aansluiten.


Dank voor je reactie. Bekabeld is echter geen optie door het huis. Misschien zoek ik ook wel de bevestiging van iemand anders dat het goed komt 😬


Ik vrees dat het op dit moment met de huidige firmware nog even niet goed gaat komen...


Bedankt voor je reactie! 


Bedankt voor je reactie! 

Heb jij nog steeds de problemen?

Ik heb de SuperWifi’s gereset, maar krijg ze zelfs niet eens meer aangesloten op mijn box 12…..


Bedankt voor je reactie! 

Heb jij nog steeds de problemen?

Ik heb de SuperWifi’s gereset, maar krijg ze zelfs niet eens meer aangesloten op mijn box 12…..

Ai, dat klinkt vervelend idd… 

Het is al een stukje stabieler. (Afkloppen!) toevallig gisteren een kort moment dat de modem uit en aan ging. 


@Naaitsab als het niet lukt je SuperWifi goed aan de praat te krijgen hebben we een grondige oplossing voor je. In ons Kennisbank artikel over gebruik en installatie van de SuperWifi vindt je het kopje “Een schone installatie van SuperWifi punten”.

De stappen die daarin staan zorgen voor een volledige nieuwe installatie. In de meeste gevallen waar opnieuw verbinden niet goed gaat komt dit doordat ergens nog gegevens blijven hangen. Met de stappen onder “Een schone installatie van SuperWifi punten” voorkom je dat!

Als het daarmee niet lukt maak dan een eigen topic aan en gaan we voor je aan de slag! 

@Kuuks85 is de verbinding nu goed genoeg om tevreden te zijn? Als dat niet zo is kan ik de verbinding voor je doormeten. Daarvoor wil ik je dan wel vragen je postcode en huisnummer nog aan je profiel toe te voegen. 🙂


@Naaitsab als het niet lukt je SuperWifi goed aan de praat te krijgen hebben we een grondige oplossing voor je. In ons Kennisbank artikel over gebruik en installatie van de SuperWifi vindt je het kopje “Een schone installatie van SuperWifi punten”.

De stappen die daarin staan zorgen voor een volledige nieuwe installatie. In de meeste gevallen waar opnieuw verbinden niet goed gaat komt dit doordat ergens nog gegevens blijven hangen. Met de stappen onder “Een schone installatie van SuperWifi punten” voorkom je dat!

Als het daarmee niet lukt maak dan een eigen topic aan en gaan we voor je aan de slag! 

@Kuuks85 is de verbinding nu goed genoeg om tevreden te zijn? Als dat niet zo is kan ik de verbinding voor je doormeten. Daarvoor wil ik je dan wel vragen je postcode en huisnummer nog aan je profiel toe te voegen. 🙂

voorlopig ben ik tevreden. :-)

 


@Bram_  Ik heb dit weekend een clean reset gedaan van mijn modem en de superwifi’s en het draait gelukkig weer als voorheen!

Lijkt erop dat er na de laatste update van de box wat mis is gegaan, maar is dus gefixed.


Hier is het gewoon weer dol. Ik word er gek van :-( 

Genoeg redenen om terug te gaan naar Ziggo, dat idee. 


@Kuuks85 

Ik heb alles gereset (box12 en Superwifi’s) en nadat de Superwifi een update hadden gedraaid liep het weer. Wellicht is er gewoon een mismatch geweest met de laatste update.

 

Met Ziggo heb ik altijd problemen gehad, maar wellicht is het beter om zelf te investeren in hardware dan afhankelijk te zijn van wat een Telco levert…


@Kuuks85 hebben de stappen uit het SuperWifi Kennisbank topic niet geholpen? Als dat het geval is zou je dan je profiel verder willen invullen? Dan kijk ik voor je in de systemen of er iets met de verbinding aan de hand is! 


Inmiddels contact gehad met een levend individu in de derdelijns techneut ofzoiets en die heeft me super goed geholpen. Dus het heeft de aandacht. Zo fijn om iemand te spreken!