Skip to main content

Sinds KPN mijn router een update gegeven heeft voor een betere WIFI , heeft de draadloos smart TV op het terras een stilstaand of weg vallend beeld . Voor de update was het ontvangst goed , maar na de update is het en wordt het steeds slechter . Wie weet raad ?

Welk modem heb je precies en wat levert een speedtest.nl op


 Alleen de V10a heeft recent een update gehad dus ik neem aan dat het om dit model gaat. Heeft U al een reset gegeven aan het modem met een paperclip ??


Is je TV niet te SMART geworden? 

Nieuwe firmware of Update…?

Probeer eens met LAN kabel, gezien WiFi een instabiele verbinding is en weinig kan verdragen  

 

 

 


Experia box v10A


@janth ik heb je prive bericht gelezen en de speedtest van 16 Mb zou voldoende moeten zijn voor je itv echter een wifi verbinding is nooit stabiel ,en ik ga mee in advies van @Hazimix om de ontvanger bekabeld aan te sluiten


@janth heb je het nog met een bekabelde verbinding kunnen proberen?


Ik ben nog niet blij met een antwoord , advies genoeg . Maar ik heb op het terras geen kabel liggen . Dus moet het met de WIFI . Films kijken op Netflix is geen probleem , maar wil ik op NPO kijken is het een drama . Stilstaand en wegvallend beeld . 

Voordat KPN een update uitvoerde op de Experia box was er geen probleem , altijd goed beeld .

De V10a heb ik ook al gereset , heeft niet geholpen .  De TV binnen huis tijdelijk bekabeld aangesloten . Geen probleem , goed beeld .

Dus wie heeft de oplossing ?


Hallo @janth bij de wifi-instellingen op de tv voor de 2.4-band kiezen, die reikt verder dan de 5.0-band, of kan dat niet meer met de V10a?

 


Hallo @janth bij de wifi-instellingen op de tv voor de 2.4-band kiezen, die reikt verder dan de 5.0-band, of kan dat niet meer met de V10a?

 

Volgens mij kan dat niet meer , de V10A is ge update naar 5.0 band .En ik ben bang dat dat op smart TV niet wil lukken .Ik heb alles al geprobeerd . Bij de netwerkinstellingen heb ik de wifi opnieuw ingesteld maar dat gaf ook geen oplossing .


Hallo @janth je bedoelt dat de V10a is bijgewerkt met een 5.0- en een 2.4-band die niet meer te scheiden zijn, dan is het een ander verhaal.

Je zou de wifi-verbinding in jouw tv eens kunnen vergeten en dan proberen opnieuw connectie te maken, misschien dat het dan beter of goed gaat. Succes. Meestal kun je binnen het tv-menu ook de wifi-verbinding testen.

 

 


Hallo @janth je bedoelt dat de V10a is bijgewerkt met een 5.0- en een 2.4-band die niet meer te scheiden zijn, dan is het een ander verhaal.

Je zou de wifi-verbinding in jouw tv eens kunnen vergeten en dan proberen opnieuw connectie te maken, misschien dat het dan beter of goed gaat. Succes. Meestal kun je binnen het tv-menu ook de wifi-verbinding testen.

 

 

Zal het ook kunnen dat het WIFI signaal te zwak is ? Volgens de wifi signaal meter zit het signaal op 65 %

De wifi verbinding heb ik binnen het tv menu wel getest . Hij maakt wel connectie met WIFI.


Hallo @janth , 65dba bedoel je waarschijnlijk,hoe lager dat getal hoe beter.

 


Hallo @janth , 65dba bedoel je waarschijnlijk,hoe lager dat getal hoe beter.

 

Nee , het getal moet zo hoog mogelijk zijn . Dan is het ontvangst het best .

 


Bij mij staat er een min-teken voor.

Dat is bij jullie niet zo?


Hallo @janth , 65dba bedoel je waarschijnlijk,hoe lager dat getal hoe beter.

 

Nee , het getal moet zo hoog mogelijk zijn . Dan is het ontvangst het best .

 

Hallo @janth , zoals je in de grafiek van @Nick83 kunt zien moet het getal zo laag mogelijk zijn, in ieder geval in het groen tussen de -0 en -60dBm voor een optimale draadloze ontvangst.

 


Hallo @janth , 65dba bedoel je waarschijnlijk,hoe lager dat getal hoe beter.

 

Nee , het getal moet zo hoog mogelijk zijn . Dan is het ontvangst het best .

 

Hallo @janth , zoals je in de grafiek van @Nick83 kunt zien moet het getal zo laag mogelijk zijn, in ieder geval in het groen tussen de -0 en -60dBm voor een optimale draadloze ontvangst.

 

Ja , ik zie het . Maar ik heb een andere Wifi meter . De blauwe WIFI signaal meter . Die geeft het signaal in procenten weer . Van 0% -100 % Die kun je via Play store downloaden  . Die van op de afbeelding is een WIFI Analyzer .


 

 

 

 

Hallo @janth , zoals je in de grafiek van @Nick83 kunt zien moet het getal zo laag mogelijk zijn,

Euh... als het mn banksaldo zou zijn, dan zou ik zeggen dat -40 hoger is dan -90 ...


@janth heb je nog een oplossing kunnen vinden voor de TV? 
Had je onze online wifimanager ook al eens doorlopen?


Hallo Thomas , het probleem is nog steeds niet opgelost .De WIFI manager geeft geen oplossing !!


Als de probleemoplosser van de wifimanager het niet op kan lossen vrees ik dat het dan toch een beetje neerkomt op het verplaatsen van je experiabox of een kabel/ wifiversterker te overwegen.


Kabel is geen optie . Het moet met een WIFI versterker . Ik heb in de woning al 2 WIFI punten en 1 WIFI versterker .De 2 WIFI punten op advies van wifimanager besteld en installeert . Maar ik kan niet zeggen dat het een verbetering geeft

Het probleem is begonnen bij de KPN , die de experia box V10A een update gaf .Daarvoor nooit geen problemen .

En ik lees op deze forum dat er meer mensen na de update problemen met de WIFI hebben .


Ah dat is jammer.
Er is sinds vandaag een nieuwe update voor de v10a die deze problemen op moet lossen.
Die wordt automatisch gedownload maar als je je modem nu reset met het paperclipknopje haalt ie hem direct op.
Zie ook het onderstaande topic:

Het is misschien nog wel de moeite waard je wifiversterkers te verplaatsen. Heb je misschien een raam dat uit kijkt op het terras?
Wifi gaat namelijk niet zo goed door muren heen.


@janth heb je je modem nog kunnen updaten en/of je bereik kunnen verbeteren met het verplaatsen van je wifiversterkers?
Ik ben benieuwd naar je bevindingen!


Beste Thomas ,

Het probleem met de TV is opgelost .

Wij zochten voor het terras een andere TV en nu hebben we een LG smart TV gekocht .

Het resultaat is dat de ontvangst nu goed is , geen vastlopende programma’s  .

Alleen de WIFI signaal meter geeft nu 24 % aan .

 


Hoi Jan, bedankt voor je terugkoppeling! Fijn dat je het op hebt weten te lossen!
Mocht je verder nog vragen hebben of ergens tegenaan lopen dan weet je ons te vinden!