Skip to main content
Vraag

Sinds update modem valt internet elk uur weg

• December 3, 2025
  • 2 reacties
  • 0 keer bekeken

Ik heb hetzelfde probleem gehad met die SuperWifi2 extenders. Uiteindelijk bleek in de log dat ze continue van master te wisselen. Toen een eigen set aan extenders er aan gehangen maar daar werd het netwerk enorm traag van, bleek KPN niet te ondersteunen. Toen maar gekozen voor een router, bleek ook problemen te geven, werd ook niet ondersteunt door KPN. De tip die ik kreeg na tientallen keren een reset te hebben gedaan van alle apparaten is om niets meer bekabeld aan te sluiten….. Na de update is zowel de V10 als de V12 niet in staat met andere apparaten te werken. Bij ons valt het internet gewoon elk uur een keer weg, zeer irritant. 

Admin: eigen topic voor vraag gemaakt [origineel topic]

2 reacties

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • December 5, 2025

Hi ​@Stefan72, goed dat je dit aankaart. Ik help graag. 

De vraag is of dit aan de SuperWifi punten ligt of aan de modem of verbinding zelf. De modem zou ik bijna uitsluiten omdat dit met 3 modems gebeurt. Heb je een mogelijkheid om dit een dag te testen zonder de SuperWifi punten? Maak deze dan simpelweg stroomloos. Ik ben namelijk benieuwd of je verbinding dan ook steeds ieder uur wegvalt. Mocht dit dan ook gebeuren, zou ik mee mogen kijken of ik iets in je verbinding kan vinden? Ik zie dat je je gegevens al hebt ingevuld in je profiel. 

• Auteur
  • Helper
  • December 6, 2025

Hi ​@Stefan72, goed dat je dit aankaart. Ik help graag. 

De vraag is of dit aan de SuperWifi punten ligt of aan de modem of verbinding zelf. De modem zou ik bijna uitsluiten omdat dit met 3 modems gebeurt. Heb je een mogelijkheid om dit een dag te testen zonder de SuperWifi punten? Maak deze dan simpelweg stroomloos. Ik ben namelijk benieuwd of je verbinding dan ook steeds ieder uur wegvalt. Mocht dit dan ook gebeuren, zou ik mee mogen kijken of ik iets in je verbinding kan vinden? Ik zie dat je je gegevens al hebt ingevuld in je profiel. 

Ik heb de wifipunten al een maand er af en de enige kabels die er nog in zitten gaan naar 2 KPN TV kastjes en de Philips Hue. En deze laatste heb ik ook al een keer ontkoppeld wat niet hielp.

Ik heb nu wel IP V6 uit gezet en tot nu toe lijkt dat een oplossing te zijn. Ik hou jullie op de hoogte.