Skip to main content

Ik heb dit probleem ook. Alles terug gezet maar mijn Inet is niet goed op mijn werkplek waar ik met de v10 geen last had. KPN wil mij niet tegemoetkomen of de v10 terug sturen. Vraag me af of een wifi versterker dit gaat oplossen?

*admin: topic afgesplitst

Hallo @sassert , als je een laptop hebt de WLAN-driver updaten (Intel) of in de modem de wifimode AX uitschakelen.

 


Mijn laptop is 6 jaar oud en Dell geeft aan dat dit te oud is en ik een nieuwe moet kopen.

 

wat bedoel je precies met updaten en hoe doe ik dat? 


Hallo @sassert , vergeet de update maar, je hoeft natuurlijk geen nieuwe laptop te kopen, mits deze maar voorzien is van Windows 10.

Ik zou binnen de modem de Wifi AX-functie uitschakelen, dan moet je verbinding kunnen maken.

 


Sorry ik heb geen idee wat je bedoeld 😅

 

ik heb dus de modem al op een stapje lager gezet bij 2.4 en 5 advanced. Wat moet ik nog meer doen? Ik heb namelijk mijn WiFi wel in beeld weer maar ik heb geen sterk genoege WiFi..


Hallo @sassert ,een wifiversterker kan het oplossen, maar voor zakelijkgebruik kun je beter bekabeld werken, stabieler en veiliger.

 

 


Is wel even pittig om een kabel door heel mijn huis te trekken. WiFi versterker van bol.com gehad en ook geen succes.  Nog tips?


Is wel even pittig om een kabel door heel mijn huis te trekken. WiFi versterker van bol.com gehad en ook geen succes.  Nog tips?

Dichterbij de KPN Box werkt hij dus wel gewoon goed? Dan is kabel leggen echt de enige oplossing. En of je die kabel dan rechtstreeks in de laptop steekt of in een WiFi accespoint steekt die in de nabijheid van die laptop staat, het komt beide op hetzelfde neer: die kabel moet er eigenlijk wel gewoon komen. Je ontkomt daar niet aan.


Of een USB-wifi adapter aanschaffen en die in je laptop prikken. Maar als bereik het issue is dan zijn accesspoints of bekabeld aansluiten de enige oplossing.


Ik kan wel janken. Ik heb een v12 sinds 2 weken en alles gaat mis. 5 ghz is down en die probeer ik ergens aan te zetten maar waar? Nu heb ik in de modem iets gedaan en ineens is alles weg? Mijn modem is niet meer vindbaar dus denk dat ik 2.4 ghz uit heb gezet?

 

Admin: samengevoegd met eigen topic


Fabrieksreset en alles is weer als nieuw.


Wat een drama! Mijn 5 ghz van box v12 is down. Resets gedaan maar niets helpt. Hoe krijg ik de 5 ghz actief? Sinds box 12 heb ik zoveel problemen. Mijn eigen thuis laptop kan de router niet eens vinden. Echt zoveel spijt om bij kpn te blijven.

*admin: verplaatst naar eigen topic


Hallo @sassert , als je inlogt in de modem staat de 5.0-band dan uitgevinkt?



*admin: meeverplaatst


Hoi @sassert, de goedkoopste en meestal makkelijkste oplossing is toch door even in te loggen op je modem.
Ik quote het stappenplan van @RBxx  even.

  

Hallo 

De KPN Box staat standaard op WiFi 6 (802.11ax). Dit is de nieuwste versie van WiFi.

Oudere Intel-chips kunnen hier niet/slecht mee omgaan. Mogelijk heeft jouw laptop daar last van.

Zet daarom in de Box 12 de Wireless Mode op 802.11b+g+n (2.4GHz)  en 802.11a+n+ac (5GHz).

Inloggen gaat via https://mijnmodem.kpn met het admin password op het etiket achterop het modem. Kijk voor meer info over de KPN Box 12 in de Online handleiding KPN Box 12

De andere oplossing voor dit probleem is mogelijk de driver van je laptop handmatig te updaten via de Intel website.

Ga hiervoor na het inloggen naar WiFi  → Advanced

 


Schakel wifi 6 uit op de Box 12 en het zal weer werken.

Aangezien je nu geen wifi verbinding met de box hebt de laptop dus (even) met kabel aansluiten.

https://breedbeeldweetjes.wordpress.com/2020/05/27/kpn-introduceert-nieuw-modem/