Skip to main content

Sinds vandaag hebben wij de v12 wifi werkt goed en hij heeft netjes de instellingen van mojn oude modem overgenomen. Alleen heeft mijn vrouw nu problemen met de laptop van haar werk de VPN kan geen verbinding maken of wanneer het wel lukt dan valt hij naar 1 minuut weer weg. Is dit een probleem van de modem of iets anders. 

 

Admin: nieuw topic voor je vraag aangemaakt

Hoi @Hans van der Velden, welkom op ons forum!
Als gewoon internet het wel doet maar de VPN niet heb ik daar niet direct een verklaring voor.
Hebben jullie hierover ook al contact gehad met haar werkgever?


Het probleem is ondertussen opgelost,de software van de vpn verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. 


Mijn vrouw heeft weer problemen met de laptop van haar werk en de v12 modem. Volgens de medewerker van de helpdesk van kpn ligt het aan de laptop omdat het een oud model laptop is. Kan het daar aan liggen????

admin: vraag naar topic verplaatst


Hoi Hans, we hebben je reactie even verplaatst naar je eigen topic. 
Sommige (oudere) laptops werken niet goed samen met wifi6, dus leeftijd kan dan wel een beetje meespelen. Gelukkig zijn er wel een paar oplossingen. Behalve het updaten van je wifidrivers kun je ook Wifi6 uitzetten op je modem. Hieronder kun je een handleiding vinden hoe je dat doet:

Hallo ​​​​​​, 

De KPN Box staat standaard op WiFi 6 (802.11ax). Dit is de nieuwste versie van WiFi.

Oudere Intel-chips kunnen hier niet/slecht mee omgaan. Mogelijk heeft jouw laptop daar last van.

Zet daarom in de Box 12 de Wireless Mode op 802.11b+g+n (2.4GHz)  en 802.11a+n+ac (5GHz).

Inloggen gaat via https://mijnmodem.kpn met het admin password op het etiket achterop het modem. Kijk voor meer info over de KPN Box 12 in de Online handleiding KPN Box 12

De andere oplossing voor dit probleem is mogelijk de driver van je laptop handmatig te updaten via de Intel website.

Ga hiervoor na het inloggen naar WiFi  → Advanced

Â