Skip to main content

Al jaren gebruik ik KPN, nooit problemen. Sinds mijn verhuizing ben ik telkens de wifi kwijt. Mijn vriend zit op hetzelfde wifi kanaal en heeft geen problemen.  "Verbonden zonder internet", zelfs na het aanschaffen van wifi versterkers dezelfde problemen. Dood vermoeiend, laat dit gauw verholpen worden!

Ok. Eens even wat vragen, want uw verhaal is niet helemaal compleet.

Op welk apparaat “bent u de WiFi dan kwijt”?

Op welk apparaat heeft uw vriend dan wel WiFi (en een internet verbinding neem ik aan)?

”Verbonden zonder internet” betekent overigens dat er wel WiFi is, maar het apparaat op dat moment dus geen internet verbinding heeft. Dit is dus vrijwel zeker dan geen WiFi probleem maar iets anders.

Maar goed, eerst de antwoorden op bovenstaande 2 vragen.


1. Ik ben de wifi op mijn telefoon kwijt 

2  mijn vriend heeft gewone  wifi verbinding en nergens last van. Mobiele data uitgeschakeld 

3 Dat zou kunnen, voor mij een vraag voor u een weet. Elke keer dat ik mijn telefoon van het ontgrendelen haal moet ik de wifi uit en aan zetten om weer bereik/wifi te krijgen. Ik hoor heel graag wat de oplossing is.


Ok. Op smartphones dus. En dan alleen op die van u. Dan is daar dus wat mis mee. Welk merk/type/model is het?


Ik heb een Samsung A52S


En inderdaad alleen op mijn telefoon. Samsung tablet en iPhone hebben goede connectie met de wifi


Dat is een behoorlijk nieuw model dus zou toch moeten werken. Lijkt me dat er dan iets mis mee is. Ervaart u deze problemen ook elders? Op school, werk, hotspot in restaurant o.i.d.?

Verder houdt mijn kennis dan wel op. Wellicht dat iemand anders nog reageert hier met suggesties.


Hallo @Annemarijke, welkom. 

Wat raar! Begrijp ik goed dat dit alleen op jouw telefoon speelt? Ik ben dan bang dat het eerder aan de telefoon ligt dan aan de Wifi. Speelt dit probleem ook op andere locaties met Wifi of enkel thuis? 


Dank! Het was inderdaad mijn telefoon, kpn store heeft me goed advies gegeven.


Fijn om te horen! @Annemarijke

Zou je dit advies ook met ons willen delen? Wat was uiteindelijk de oplossing?